[ALL] Budowa i funkcje parownika Lovato RG/RGE 92
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
[ALL] Budowa i funkcje parownika Lovato RG/RGE 92
Witam,
mam do Was pytanie. Na poniższym obrazku zaznaczyłem w czerwonym kółku niebieski .... yyy.... elektrozawór?!
No właśnie - co to jest i do czego to służy. I czy możliwe, że jak jest to zepsute to auto nie chodzi na gazie?
pozdrawiam
mam do Was pytanie. Na poniższym obrazku zaznaczyłem w czerwonym kółku niebieski .... yyy.... elektrozawór?!
No właśnie - co to jest i do czego to służy. I czy możliwe, że jak jest to zepsute to auto nie chodzi na gazie?
pozdrawiam
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
zepsute, nie koniecznie elektrozawory zadko sie psuja, elektrozawor pod wplywem napiecia otwiera przeplyw gazu (zeby auto jezdzilo na gazie) jesli chcesz zobaczyc czy jest sprawny to podlacz - do _ akumulatora i + do + i powinienies uslyszec cykniecie jesli uslyszysz to jest sprawny, wnioskuje ze auto nie chodzi na gazie ale jak to sie stalo i jak nie chodzi wcale czy nie chce jechac?
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Czasami nie chce chodzić na gazie - i to wcale. Po prostu nie pali na LPG.
No ale chodzi mi tutaj konkretnie nie o problem, że mi nie pali - bo do tego dojdę sam, tylko co to jest to niebieskie coś - elektrozawór to zbyt ogólne pojęcie. Jak to co zaznaczyłem dokładnie się nazywa i za co odpowiada?
No ale chodzi mi tutaj konkretnie nie o problem, że mi nie pali - bo do tego dojdę sam, tylko co to jest to niebieskie coś - elektrozawór to zbyt ogólne pojęcie. Jak to co zaznaczyłem dokładnie się nazywa i za co odpowiada?
Czy w takim razie ten reduktor ma 2 elektrozawory, które odpowiedzialne są za przepuszczanie gazu dalej? Pierwszy (też widoczny na zdjęciu) przy filtrze fazy płynnej. A ten co zaznaczyłem to na pewno jest elektrozawór???elektrozawor pod wplywem napiecia otwiera przeplyw gazu (zeby auto jezdzilo na gazie)
To co masz zaznaczone na zdjeciu jest to cewka ,zadaniem cewki jest otwarcie-zamkniecie zaworu. Elektrozawor to to drugie co jest na zdjeciu. Dokladnie tydzien temu mialem ten sam objaw co ty raz zalaczal lpg a czasami wogole. W moim przypadku wystarczylo przeczyszczenie a dokladnie pod ta sruba co jest przykrecona cewka znajduje sie tloczek ktory otwiera i zamyka przeplyw gazu i wlasnie cale to gniazdu bylo zasyfione tym pylkiem co zbiera sie w filtrze gazowym. Sprubuj przeczyscic napewno pomoze .Widac ze masz parownik lovatowski
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
dokladnie obydwa to elektrozawory jeden wpuszcza gaz tak jak piszesz w fazie plynnej do parownika przez filtr a drugi juz przepuszcza gaz w fazie lotnej jak zapewne wiesz jest to tez dla bezpieczenstwa zobacz kiedy chcesz zmienic filtr gazu nie musisz isc i zakrecac butli tylko po prostu odkrecasz obudowe elektrozawor zatrzyma caly gaz tak samo jakby w razie jakas nieszczelnosc w instalacji za parownikiem (czyt. duzej nieszczelnosci) ten drugi powinien sie zamknac i nie puscic gazu a przy malej nieszczelnosci jak zgasisz auto to gaz utzymuje sie w parowniku a ty swobodnie naprawiasz nieszczelnosc, pomijajac te fakty elektrozwory trzymaja gaz co by byl blizej silnika bo gdyby byl tylko w butli (tam tez jest elektrozawor) to nie mialbys plynnego przejscia z benzyny na gaz
michal84 to co nazywasz tloczkiem i cewka to wlasnie jest elektrozawor
michal84 to co nazywasz tloczkiem i cewka to wlasnie jest elektrozawor
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Michał, Damian świetnie, dzięki za pomoc i wyjaśnienia. Punkty zostały Wam przyznane <ok> .
Niestety moje Audi zostało pod pracą w Gdyni, więc w poniedziałek ruszam z rana do dzieła - i tak jak Michał radził, przeczyszczę ten tłoczek w elektrozaworze. Zdam relację czy pomogło.
Jeszcze raz wielkie podziękowania.
Niestety moje Audi zostało pod pracą w Gdyni, więc w poniedziałek ruszam z rana do dzieła - i tak jak Michał radził, przeczyszczę ten tłoczek w elektrozaworze. Zdam relację czy pomogło.
Jeszcze raz wielkie podziękowania.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
damianek1234561 dzięki za chęć pomocy.
Lekkie stukanie w elektrozawór (nie ten przy filtrze) pomogło - dojechałem w pn. do domciu
Na szczęście jutro przychodzi do mnie zestaw regeneracyjny więc będę czyścił cały reduktor.
Ale mam pytanie do osób, które już z takiego allegrowskiego zestawu korzystały. Czy w jego skład wchodzi też oring czy jakaś gumka, którą się wymienia na tym elektrozaworze w Lovato RG92 elektronik (starszy typ - ten który ma króćce od wody metalowe - nie plastikowe)?
pozdrawiam
[ Dodano: 2012-07-13, 14:05 ]
Dodam jeszcze jedno pytanie.
Wyczytałem bodajże na forum Calibry - tam ktoś próbując pomóc koledze zapytał się go czy na rurze pomiędzy parownikiem a przepustnicą ma śrubę do regulacji czy silniczek krokowy (chodziło o regulację).
Pytanie !!! Bo ja mam i to i to :shock: - tak się też robiło instalacje gazowe II gen. Lovato???
Lekkie stukanie w elektrozawór (nie ten przy filtrze) pomogło - dojechałem w pn. do domciu
Na szczęście jutro przychodzi do mnie zestaw regeneracyjny więc będę czyścił cały reduktor.
Ale mam pytanie do osób, które już z takiego allegrowskiego zestawu korzystały. Czy w jego skład wchodzi też oring czy jakaś gumka, którą się wymienia na tym elektrozaworze w Lovato RG92 elektronik (starszy typ - ten który ma króćce od wody metalowe - nie plastikowe)?
pozdrawiam
[ Dodano: 2012-07-13, 14:05 ]
Dodam jeszcze jedno pytanie.
Wyczytałem bodajże na forum Calibry - tam ktoś próbując pomóc koledze zapytał się go czy na rurze pomiędzy parownikiem a przepustnicą ma śrubę do regulacji czy silniczek krokowy (chodziło o regulację).
Pytanie !!! Bo ja mam i to i to :shock: - tak się też robiło instalacje gazowe II gen. Lovato???
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Si <ok>michal84 pisze:Ps. przeczyszczenie cewki cos pomoglo?
[ Dodano: 2012-07-15, 14:44 ]
Hmmm...jednak pomogło tylko na chwilkę.
Po wymianie membran (echhh...a były prawie jak nowe ... choć były w parowniku od nowości ... z jakie 150 tyś km - nie popękane ani nie sztywne :shock: ) problem powrócił.
Do cewki w trakcie rozruchu - gdy odpalam na LPG, dochodzi prąd rzędu 8 - 9 V. I to jest chyba za mało aby włączyć cewkę. Gdy podam do niej prąd prosto z + akumulatora to auto odpala bez problemu.
I teraz zastanawiam się, z racji ograniczonych funduszy na ten miesiąc, czy wymienić cewkę czy pomoże zakup nowego akumulatora.
Co do wymiany cewki problemem będzie zardzewiała śruba (rozmiar 16 mm). Czy można tą cewkę jakoś "rozwalić"?
A może problem leży gdzie indziej? Jak sądzicie?
Tak tak membramy nie maja z tym nic wspolnego. Co do akumulatora to napewno odpada, cewka jest na wymarciu , proponuje kupic nowa problem napewno zniknie. Z rozwaleniem cewki moze byc ciezko ,popryskaj jakims preparatem typu WD , dobry klucz i musi puscic http://moto.allegro.pl/cewka-reduktora- ... 44051.html
[ Dodano: 2012-07-15, 17:53 ]
ps. czy masz jakies problemy z akumulatorem?
[ Dodano: 2012-07-15, 17:53 ]
ps. czy masz jakies problemy z akumulatorem?
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk