[B4 ABK] pomoc przy ustawieniu stag 200
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
nawet nie zrobiłem autokalibracji bo zauwarzyłem ze nie wskazuje cisnienia gazu nie wiem czy elektrozawory sie otworzyły ale dla pewnosci dałem lewy prad na elektrozawory zeby wypełniło układ i nic dalej 0 wszystko sprawdzałem na właczonym zapłonie i byłem podpiety pod lapka nawet sprawdzałem go cisnieniem ze sprezarki i cały czas 0 podcisnienie działa prawidłowo a cisnienie nie wydaje mi sie ze leci ze mnie 120zł na nowy map sensor :evil:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A odkręcałeś może przewód zasilający parownik i włączałeś zapłon? Być może na zbiorniku masz coś nie tak. Albo któryś elektrozawór ci nie trzyma.
Poza tym stag chyba się nie uaktywni bez właściwej temperatury silnika. Chociaż ciśnienie powinien pokazywać.
Jeszcze pytanie czy nie zapodałeś mu zbyt dużego ciśnienia bo nie we wszystkich wejściach panuje to samo ciśnienie.
Tak mi się w ogóle wydaje, że bez minimalnej temperatury przełączania stag nie otworzy nawet butli. Tam również jest elektrozawór.
[ Dodano: 2012-07-18, 21:47 ]
Czyli rozgrzej na PB silnik do temperatury roboczej i wtedy możesz próbować się połączyć z LPG.
No i czy jesteś pewien podłączenia zbiornika, elektrozaworów itp.
[ Dodano: 2012-07-18, 21:54 ]
Przypomniało mi się. Jestem pewien, że dopiero po osiągnięciu temperatury bo jak centralka mi zaczynała szybko migać (gotowość po osiągnięciu temp.) nacisnąłem przycisk i słychać było elektrozawór z tyłu.
A, że wcześniej nie chodził na gazie to układ pusty i dlatego pokazuje zero. Poza tym map sensor może tylko porównywać ciśnienia i jak go nie ma z jednej strony może nie być w stanie pokazać tego w dolocie. Po prostu może pracować na zasadzie "porównywacza" ciśnień a nie na zasadzie niezależnych dwóch sensorów ciśnienia (dolotu oraz gazu).
A w kolektorze panuje podciśnienie i pompowanie z tej strony nic nie da bo kolektor zasysa.
Mam nadzieję, że go sprężarką nie ukatrupiłeś.
Poza tym stag chyba się nie uaktywni bez właściwej temperatury silnika. Chociaż ciśnienie powinien pokazywać.
Jeszcze pytanie czy nie zapodałeś mu zbyt dużego ciśnienia bo nie we wszystkich wejściach panuje to samo ciśnienie.
Tak mi się w ogóle wydaje, że bez minimalnej temperatury przełączania stag nie otworzy nawet butli. Tam również jest elektrozawór.
[ Dodano: 2012-07-18, 21:47 ]
Czyli rozgrzej na PB silnik do temperatury roboczej i wtedy możesz próbować się połączyć z LPG.
No i czy jesteś pewien podłączenia zbiornika, elektrozaworów itp.
[ Dodano: 2012-07-18, 21:54 ]
Przypomniało mi się. Jestem pewien, że dopiero po osiągnięciu temperatury bo jak centralka mi zaczynała szybko migać (gotowość po osiągnięciu temp.) nacisnąłem przycisk i słychać było elektrozawór z tyłu.
A, że wcześniej nie chodził na gazie to układ pusty i dlatego pokazuje zero. Poza tym map sensor może tylko porównywać ciśnienia i jak go nie ma z jednej strony może nie być w stanie pokazać tego w dolocie. Po prostu może pracować na zasadzie "porównywacza" ciśnień a nie na zasadzie niezależnych dwóch sensorów ciśnienia (dolotu oraz gazu).
A w kolektorze panuje podciśnienie i pompowanie z tej strony nic nie da bo kolektor zasysa.
Mam nadzieję, że go sprężarką nie ukatrupiłeś.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Napisał że podał plus na elektrozawory otwierając je bez udziału sterownika.Francis1982 pisze:Przypomniało mi się. Jestem pewien, że dopiero po osiągnięciu temperatury bo jak centralka mi zaczynała szybko migać (gotowość po osiągnięciu temp.) nacisnąłem przycisk i słychać było elektrozawór z tyłu.
Teraz pytanie do Konrada: na pewno po otwarciu elektrozaworów gaz dotarł do listwy wtryskowej?
Na 100% miałeś włączony zapłon jak sprawdzałeś ciśnienie (zauważ że jak zapłon jest wyłączony to wskazania zamierają pomimo że przez 10 minut sterownik jest w stanie czuwania). Sprawdź czy kostka czujnika ciśnienia/map sensora dobrze łączy.
Na włączonym zapłonie i ciśnieniu gazu w układzie sprawdź jakie napięcie masz między 1 i 3 pinem kostki map sensora (ma być podłączona) albo jak będzie 0V to między 4 a 3.
Sprawdź czy jest połączenie między wtyczką map sensora a wtyczką sterownika (schemat kostek powinieneś mieć w instrukcji).
Jak to nie pomoże to szukaj map sensora na podmiankę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
Napewno gaz dotarł bo jak poluzniłem zacisk na cisnieniu gazu to syczał gaz i było go czuc. Z reszta wszystko sprawdzilem 100 razy i czytałem na innych forach ze te map sensory lubia padac pod wzgledem cisnienia gazu.
Paweł pisal ze moze nie osiagnołem temp do przełaczenia. Własnie probowałem wszystkich opcji i jak byl nagrzany i o przygazowałem to na kompie wyskoczył bład braku cisnienia gazu i nie przelaczyl na gaz. Czyli pozostaje jedna opcja wchodze na alledrogo szkam czujnika ps-01 i płace 120zł a potem bede pisał jak uruchomie gaz w moim kochanym ABK
[ Dodano: 2012-07-20, 15:44 ]
Map sensor kupiony i pojawiły sie nastepne problemy czyli jak zapale auto i elektrozawory puszcza gaz to ciśnienie wskakuje na 3,5bara i przy parowniku nie da sie tego zmienic krece sruba imbusowa i nic juz zaczyna mnie denerwowac to wszystko :evil:
a drugi problem jest taki ze program nie pokazuje czasow wtryskow benzyny ale zaraz to sprawdze bo moze odwrotnie połaczyłem kable do centralki ale o to sie nie boje gorzej jest właśnie z tym cisnieniem gazu dodam ze mam reduktor scorpion
Koledzy pomocy bo trace nerwy na ta instalacje
Paweł pisal ze moze nie osiagnołem temp do przełaczenia. Własnie probowałem wszystkich opcji i jak byl nagrzany i o przygazowałem to na kompie wyskoczył bład braku cisnienia gazu i nie przelaczyl na gaz. Czyli pozostaje jedna opcja wchodze na alledrogo szkam czujnika ps-01 i płace 120zł a potem bede pisał jak uruchomie gaz w moim kochanym ABK
[ Dodano: 2012-07-20, 15:44 ]
Map sensor kupiony i pojawiły sie nastepne problemy czyli jak zapale auto i elektrozawory puszcza gaz to ciśnienie wskakuje na 3,5bara i przy parowniku nie da sie tego zmienic krece sruba imbusowa i nic juz zaczyna mnie denerwowac to wszystko :evil:
a drugi problem jest taki ze program nie pokazuje czasow wtryskow benzyny ale zaraz to sprawdze bo moze odwrotnie połaczyłem kable do centralki ale o to sie nie boje gorzej jest właśnie z tym cisnieniem gazu dodam ze mam reduktor scorpion
Koledzy pomocy bo trace nerwy na ta instalacje
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
aldi, ogarnąłem wszystko zrobiłem autokalibracje, zrobiłem mapy i wyszło tak
Jest jeszcze jeden problem (mam nadzieje ze ostatni) auto na gazie chodzi jaky na 3 garach jak przełacze na pb chodzi idealnie a na gazie właśnie tak szatkuje, w czym szukać problemu?
I niepokoii mnie jeszcze czas wtrysku na gazie troche za wysoki
Jest jeszcze jeden problem (mam nadzieje ze ostatni) auto na gazie chodzi jaky na 3 garach jak przełacze na pb chodzi idealnie a na gazie właśnie tak szatkuje, w czym szukać problemu?
I niepokoii mnie jeszcze czas wtrysku na gazie troche za wysoki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co do pracy na trzech garach to może być problem np. ze złym umiejscowieniem wkrętek w kolektorze albo z którymś z wtryskiwaczy.
Podczas pracy na gazie możesz wyłączać poszczególne wtryskiwacze (po prawej stronie "Aktywne gazowe" klikając na symbol wtryskiwacza) dojdź który sprawia problemy. Może też tak być że problem pojawi się gdy będę aktywne dwa. Ale jak już zlokalizujesz problematyczny to zamień go z innym wtryskiwaczem (jeśli masz listwę to przełóż wężyk i wtyczkę) i znów sprawdź.
Co do czas wtrysku to pewnie trzeba będzie dać większe dysze bo magic jet potrafi więcej.
Sonda lambda coś nie za dobrze pracuje na gazie, możliwe że przez tą pracę na trzech garach.
Podczas pracy na gazie możesz wyłączać poszczególne wtryskiwacze (po prawej stronie "Aktywne gazowe" klikając na symbol wtryskiwacza) dojdź który sprawia problemy. Może też tak być że problem pojawi się gdy będę aktywne dwa. Ale jak już zlokalizujesz problematyczny to zamień go z innym wtryskiwaczem (jeśli masz listwę to przełóż wężyk i wtyczkę) i znów sprawdź.
Co do czas wtrysku to pewnie trzeba będzie dać większe dysze bo magic jet potrafi więcej.
Sonda lambda coś nie za dobrze pracuje na gazie, możliwe że przez tą pracę na trzech garach.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
Przy pracy na gazie wtryski pb napewno sie odłączaja bo odłaczalem wtyczke do listwy. Bo ja troszke inaczej podłaczylem wtryski bo jak podłaczyłem kazdy osobno to na programie nie pokazywało czasow jak sie zdenerwowałem to wszystko podłaczylem jak jest w serii a sygnał wziąłem z wtyczki zasilajacej listwe bo to i tak full group tylko trace na tym ze moge odłaczyc poszczegolny wtrysk.
Wkretki wykluczam bo zastosowałem adaptery z alledrogo czyli wtrysk gazu jest w tym samym miejscu co pb dysze maja 2mm
Jutro zobacze do tych wtryskow bo mi sie wydaje ze z nimi jest cos nie tak, sprawdzałem na dotyk czy drgaja ale trudno było wyczuc ich prace.
aldi, co sadzisz o tej mapie i mnozniku bo akurat po mnozniku to ja nic nie widze bo mało sie znam. Nie wiem czy dobrze mysle ale wydaje mi sie ze jak rozwierce dysze na 2,2 to mapa gazu moze sie skrzyzowac przy krótszych czasach moze lepiej podkrecic cisnienie na 1.2 bara?
Wkretki wykluczam bo zastosowałem adaptery z alledrogo czyli wtrysk gazu jest w tym samym miejscu co pb dysze maja 2mm
Jutro zobacze do tych wtryskow bo mi sie wydaje ze z nimi jest cos nie tak, sprawdzałem na dotyk czy drgaja ale trudno było wyczuc ich prace.
aldi, co sadzisz o tej mapie i mnozniku bo akurat po mnozniku to ja nic nie widze bo mało sie znam. Nie wiem czy dobrze mysle ale wydaje mi sie ze jak rozwierce dysze na 2,2 to mapa gazu moze sie skrzyzowac przy krótszych czasach moze lepiej podkrecic cisnienie na 1.2 bara?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
Jak doprowadze prace gazu do mruczenia to wezme sie za regulacje mnoznika i cisnienia gazu moze sie cos poprawi a jak nie to narazie tak zostawie i zobaczymy ile to bedzie palic. a jak bedzie zle i nie dam samemu rady tego pousttawiac to chyba poszukam jakiegos dobrego magika bo i tak sporo nerwow mi zjadła ta instalacja i dzis po zachodzie słońca auto zagadało na gazowni po 3 roboczo-dniach 8-)
[ Dodano: 2012-07-20, 22:37 ]
Jak uda mi sie samemu uzyskac jakies lepsze wyniki to zapodam screeny
[ Dodano: 2012-07-21, 12:16 ]
teraz to nie wiem co mam robić problemem jest 4 wtrysk gazowy bo jak go odłączyłem to praca silnika nie zmieniła sie (dalej chodził jak na 3) a zeby było ciekawiej to ten wtrysk działa bo jak podczas pracy zdjąłem go z wezyka to normalnie dawkowal gaz i powiedzcie co tu teraz zrobić?
[ Dodano: 2012-07-20, 22:37 ]
Jak uda mi sie samemu uzyskac jakies lepsze wyniki to zapodam screeny
[ Dodano: 2012-07-21, 12:16 ]
teraz to nie wiem co mam robić problemem jest 4 wtrysk gazowy bo jak go odłączyłem to praca silnika nie zmieniła sie (dalej chodził jak na 3) a zeby było ciekawiej to ten wtrysk działa bo jak podczas pracy zdjąłem go z wezyka to normalnie dawkowal gaz i powiedzcie co tu teraz zrobić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz czy gaz przelatuje przez tą podstawkę wtryskiwacza (dmuchnij w wężyk), może jest czymś zatkana.
Zamieniając wężyki sprawdź czy to nie wina wtryskiwacza.
Zamieniając wężyki sprawdź czy to nie wina wtryskiwacza.
Tym samym ograniczyłeś sobie możliwości diagnozy.konradnutlok pisze:jak sie zdenerwowałem to wszystko podłaczylem jak jest w serii a sygnał wziąłem z wtyczki zasilajacej listwe bo to i tak full group tylko trace na tym ze moge odłaczyc poszczegolny wtrysk.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków