Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Kontrola generatora impulsów prędkościomierza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

[B3] Kontrola generatora impulsów prędkościomierza

Post autor: morris4life » 21 lip 2012, 21:35

Witam,
mam prośbę do Was o poradę jak sprawdzić impulsator prędkościomierza. W książce (wiadomo jakiej :) ) napisane jest aby przyłożyć omomierz do jego obu zestyków i zakręcić kołem.

Problem w tym że w mojej automatycznej skrzyni mam ten czujnik z 3 zestykami, opisane w kolejności: +, A, -
Dodam jeszcze, że wykręciłem ten impulsator ze skrzyni i był on zakończony takim sprężystym pręcikiem - tzn ten "pręt" mógł się wyginać w każę stronę.

I jak taki impulsator się sprawdza???

pozdrawiam

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 lip 2012, 21:47

Dokładnie tak jak w ksiazce, przyłożyć omomierz do + i A i krecic kołem, ma być 4 zmiany rezystancji na obrót koła.

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 21 lip 2012, 22:00

Ok, dzięki za odpowiedź.
A czy można w jakiś sposób zasymulować na wtyczce działanie takiego impulsatora???
Nie wiem, zwierać któreś gniazda na wtyku aby zasymulować te impulsy? :oops:
Bo rozumiem, że na wtyczce w trakcie pracy silnika pojawia się napięcie?!

pozdrawiam

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 lip 2012, 22:22

Musiałbyś wiedziec jakie jest napiecie w momencie impulsu i normalnie, i wtedy wykonać jakiś prosty generatorek, np na ne555.

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 22 lip 2012, 01:06

karolas123 pisze:Dokładnie tak jak w ksiazce, przyłożyć omomierz do + i A i krecic kołem, ma być 4 zmiany rezystancji na obrót koła.
A nie opór mierzy się pomiędzy + a - ??

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 lip 2012, 10:38

Hmm... no nie bardzo, bo to piny zasilające a sygnałowym jest A. W skrócie, jak masz wpoiety w instalacje, to na A powinno pojawiać sie/ zmieniać napiecie, pewnie w okolicach 5V.

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 23 lip 2012, 14:20

Hmmm...no to wychodzi na to, że mam uszkodzony impulsator :(
Wyciągnąłem go ze skrzyni, przyłożyłem do styków omomierz (próbowałem wszystkie kombinacje) i podczas obracania zębatką cały czas mam na wyświetlaczu 1 - ani drgnie.

Dobra - więc idzie do wymiany.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 23 lip 2012, 15:15

Podłacz do wtyczki najpierw i spradz czy na + i - faktycznie przychodzi + i -.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl