B4 1.9TDI Avant, ABS, 247 tys km
Temat poruszany wielokrotnie, posty przestudiowane, ale nie znalazłem rozwiązania.
Objaw:
Słabe wspomaganie hamowania.
Hamulec jest gumowaty, trzeba mocno deptać zeby auto zachamowało. Jak go wcisnąć to pomału schodzi na 2/3 skoku
Test serwa:
Wyłączony silnik, pedał naciśnięty trzykrotnie do uzyskania "twardości"
Trzymając wciśnięty pedał po włączeniu silnika zostaje wciągnięty tak na ok 1/3 , ale nie za każdym razem , szczególnie przy dużej sile nacisku po włączeniu silnika pedał zostaje w miejscu.
Nie wiem czy to jakiś trop, ale przy jednoczesnym hamowaniu(lewa noga) nie zdejmując nogi z gazu hamulec jest bardzo skuteczny, auto staje w miejscu, wystarczy uzyc niewielkiej siły, w porownaniu do zwyklego hamowania z odpuszczonym gazem niebo a ziemia.
Sama siła hamowania mierzona na hamowni zdaniem diagnosty jest własciwa i wynosi odpowiednio:
os przednia 2,9 i 2,7 kN, nacisk na pedal hamulca 180N
os tylna 1,7 i 1,4 kN, nacisk na pedal hamulca 320N - wymontowany korektor hamowania tylnej osi
Moim zdaniem siła sumaryczna 8,7kN nie jest rewelacyjna, zwłacza biorąc pod uwagę brak korektora.
Układ był dwukrotnie odpowietrzaniy, jednak bez uwzględnienia ABS, przy którym okazuje się że procedura odpowietrzania wygląda inaczej zgododnie z
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=315610
Na ile ma to znaczenie?
Klocki, tarcze i płyn wymienione 2 lata temu, 30tys km, jednak brak radykalnej poprawy po tej operacji. Wymienione(części używane) serwo i pompa vacu, rownież brak efektu.
Gdzie może być problem?
Jak to wygląda w Waszych B4 1.9TDI ? Nie mam porównania.
--
pzdr
kapitan
[B4 1.9 TDI Avant] Skuteczność hamulców, gumowaty pedał
Na biegu jałowym przysysa palec, chociaz moim zdaniem dosc delikatnie.Patrique pisze:Sprawdź podciśnienie od pompy vacum.
Jakie powinno być podcisnienie wyrazone liczbowo? Są na to jakieś normy?
Króciec vacum pompy ubrudzony olejem To normalne?
Kontrolka ABS zapala sie po wlaczeniu zaplonu, po uruchomieniu silnika gasnie.Patrique pisze:Czy kontrolka od "ABS" się świeci?
Jeszcze raz zapytam o ewentualne zapowietrzenie i skuteczność odpowietrzania układu ABS metodą tradycyjną jak dla aut bez ABS - od najdalszego koła. Slyszalem coś o mozliwym zapowietrzeniu samej pompy ABS - aby to wyeliminowac nalezy w trakcie odpowietrzania włączac zaplon - wowczas pompa na chwile zapracuje. Dotyczy tylko tylnej osi. Tak pisze autor opisu odpowietrzania na ktory się powołuję w pierwszym poscie.
--
pzdr
kapitan