Witam ostatnio borykałem sie w bravo z wyskakującym piątym biegiem tj. bardzo szarpało lewarkiem podczas dodawania i puszczania gazu, nie miałem też 4 wogóle nie wchodziła.
Wszystko zaczęło sie dziać po zerwaniu poduszki na drodze ;/
Skrzynie wymieniłem i jest ok ale z ciekawości rozebrałem też starą ta w której wyskakiwały biegi, myślałem że zobacze jakąś masakre a tutaj uszkodzony gwint nakrętki nitka sterczała ponad nią i 3 blaszki z wystającymi kulkami które leżą sobie na dole skrzyni, jak wszystko wyjąłem i zacząłem ruszać wybierakiem pojawiły się wszystkie biegi.. w dodatku wchodzą bardzo precyzyjnie, wcześniej gdy skrzynia była na aucie nie dało się nawet ręką wbić biegów ruszając wybierakiem przy skrzyni, teraz pytanie co to są te blaszki i czy wg. Was można naprawić tą skrzynie tj. umiejscowić w dobrym miejscu blaszki i dokręcić nową nakrętką wałek ??
Jeśli dałoby się ją wskrzesić to zrobiłbym to i zalał olejem żeby czekała jakby na nieszczęscie znowu coś sie stało, a miałem juz ją wyrzucac na złom
http://zapodaj.net/9abc8eaa1cfb3.jpg.html
[Bravo JTD] Środek skrzyni biegów
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Po pierwsze nikt w dzisiejszych czasach raczej nie naprawia skrzyń bo się to nie opłaca.
Co do Twojej diagnozy na obecność kulek to wskazywało by to na wysypanie się jakiegoś łożyska. Trzeba by najlepiej rozebrać całą skrzynię i złożyć wg. schematu. Innej opcji nie ma. Ja wymieniałem kiedyś zębatkę 5-iatego biegu w T5-iątce, to zajeło mi to 2 dni.
Także ja osobiście wywalam takie, rzeczy na złom (a przynajmniej w starych autach).
Co do Twojej diagnozy na obecność kulek to wskazywało by to na wysypanie się jakiegoś łożyska. Trzeba by najlepiej rozebrać całą skrzynię i złożyć wg. schematu. Innej opcji nie ma. Ja wymieniałem kiedyś zębatkę 5-iatego biegu w T5-iątce, to zajeło mi to 2 dni.
Także ja osobiście wywalam takie, rzeczy na złom (a przynajmniej w starych autach).
No ok tylko że to nie są kulki z łożyska tylko jakieś "dzinks z kulką" co widać na zdjęciach, który całkiem prawdopodobnie znajował się pod blachą którą dociskała zerwana nakrętka.
Właśnie chciałbym sie dowiedzieć co leży w dolnej części skrzyni patrząc na moje zdjęcie.
Kupując nową-używaną skrzynie też nie wiadomo jak dułgo pojeździ, a tą złożylbym gdyby nie był to duży koszt bo jest już wyciągnięta i jeżdże na innej chociaż tamto do ideałów też nie należy
Właśnie chciałbym sie dowiedzieć co leży w dolnej części skrzyni patrząc na moje zdjęcie.
Kupując nową-używaną skrzynie też nie wiadomo jak dułgo pojeździ, a tą złożylbym gdyby nie był to duży koszt bo jest już wyciągnięta i jeżdże na innej chociaż tamto do ideałów też nie należy