[80 B4 1.9 tdi 1z] Dymi na szaro, brak mocy, miga kontrolka
Rzeczywiście jest inny dźwięk z silnika. A z takim przeskoczonym rozrządem to można jeździć? W jaki sposób może ten rozrząd przeskoczyć i dlaczego tak się dzieje? Skoro jednego dnia było ok i nagle "jebło" ?
[ Dodano: 2013-01-04, 13:21 ]
Odkopuję temat żeby opisać diagnozę po naprawie silnika.
Otóż problemem, który opisywałem przy zakładaniu tematu okazał się być... rozrząd i walnięta pompa wody. Dwie awarie na raz.
Urwała się jakaś rolka przy rozrządzie, który się przestawił. Przez to - dym i dziwny dźwięk silnika.
Pompa wody nie działała przez co silnik się grzał i gotował wodę.
Uszczelka pod głowicą wytrzymała te wszystkie niedogodności bez uszczerbku
Silnik pracuje teraz ciszej, równiej i bardziej "gładko".
Czujnik grzania świec był również uszkodzony, został wymieniony.
Koszt naprawy 650 części, 350 robocizna, 280 laweta z Żoliborza do Zakrzewia pod Warszawą.
Dzięki @Arthur za celną wskazówkę.
Dzięki wszystkim za próby diagnozy!
[ Dodano: 2013-01-04, 13:21 ]
Odkopuję temat żeby opisać diagnozę po naprawie silnika.
Otóż problemem, który opisywałem przy zakładaniu tematu okazał się być... rozrząd i walnięta pompa wody. Dwie awarie na raz.
Urwała się jakaś rolka przy rozrządzie, który się przestawił. Przez to - dym i dziwny dźwięk silnika.
Pompa wody nie działała przez co silnik się grzał i gotował wodę.
Uszczelka pod głowicą wytrzymała te wszystkie niedogodności bez uszczerbku
Silnik pracuje teraz ciszej, równiej i bardziej "gładko".
Czujnik grzania świec był również uszkodzony, został wymieniony.
Koszt naprawy 650 części, 350 robocizna, 280 laweta z Żoliborza do Zakrzewia pod Warszawą.
Dzięki @Arthur za celną wskazówkę.
Dzięki wszystkim za próby diagnozy!