Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI] klima po pewnym czasie przestaje chłodzić

ODPOWIEDZ
drzejson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 27 lip 2011, 08:44

[B4 1.9 TDI] klima po pewnym czasie przestaje chłodzić

Post autor: drzejson » 15 kwie 2012, 19:16

Witam,

Jak w temacie. Z komputerka znalazło mi to:

Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: Brak
Oznaczenie elementu: 4A0 919 579 C
Komponent: Stg. Klimak. 4-Zyl. D07

Znaleziono 1 błąd:
00532 - Napięcie zasilania
07-00 - Za niski sygnał


Ale wszystko wydaje się być w porządku...
Czy ewentualnie bezpiecznik może się "przegrzewać"? Z tego co oglądałem wszystkie bezpieczniki mam okay.

PS: Mam też problemy z licznikiem i to jakaś grubsza sprawa więc nie wiem czy to nie ma coś w związku u mnie z całą elektryką..

Jakby ktoś umiał doradzić co sprawdzić itd to byłbym wdzięczny.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 25 lip 2012, 14:42

Witam dołącze sie do tematu mam taki problem, w tamtym roku nabiłem klime chlódzila bardzo dobrze, natomiast po zimie jakby zaczela chlodzic na 50% niby chlodzi ale slabiutko, i co zauwazylem przycisk po nacisnieciu pali sie calyczas ale slychac przekaznik pod deska, ktory srednio co 8-10s sie przelancza. Pod maska jeden przewod jest goracy drugi lekko zimny.

Czy da sie w manułalu zbadac cos VAGiem - bosch

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 25 lip 2012, 19:11

drzejson, Sprawdź przekaźnik elektrosprzęgła kompresora, dojdziesz do niego po odkręceniu półki pod kierownicą. Z tyłu gniazda powinien wychodzić gubszy zielono-zółty i czarny przewód, z cieńszych to brązowy, czarnoszary i czarno-zółty bądź czarno-zielony. Najlepiej od razu przelutuj go z góry eliminując błędy w sprawdzaniu lutów, ponieważ czasem lut wcale nei wygląda jakby był zimny/oberwany ;-) Dalej sprawdź napięcie w instalacji, nie wiem jak manualna ale climatronic poniżej jakiejś wartości nie zalączy kompresora aby napięcie jeszcz ebardziej nie spadło.
rodzynek87 pisze:PS: Mam też problemy z licznikiem i to jakaś grubsza sprawa więc nie wiem czy to nie ma coś w związku u mnie z całą elektryką..
Sprawdź regulator napięcia znajdujacy się z tyłu licznika. Tu masz temat jakie są objawy uwalonego regulatora - https://audi80.pl/b4-80-all-regulato ... vt3534.htm

rodzynek87, Przelutuj przekaźnik pod kierownicą o którym koledze drzejson pisałem. Pozatym jedź sprawidzić czy masz wystarczajaco czynnika w układzie. Sprawdź też czy po wyłaczeniu klimy słychać syczenie zaworu rozprężnego, jeśli nie to jest raczej do wymiany, przez niego właśnie nie ma wystarczającego lub wcale chłodu z nawiewów ;-)

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 25 lip 2012, 21:58

po wyłączeniu klmiatyzacji syczy pod schowkiem? wiem, że znajduje się tam podobny zawór do n-75 od klimy o ten ci chodziło? Możesz wrzucić zdjęcie tego przekaźnika?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 25 lip 2012, 22:42

Nie chodzi mi o ten elektrozaworek od obiegu wewnętrznego tylko o dławik/zawór rozprężny ;-) Na dole mego postu masz link do tematu z opisem jego wymiany, widać na zdjeciach gdzie się znajduje i jak wygląda :-P Po wyłączeniu klimy powinno być słychać syczenie przy ścianie grodziowej w okolicach ECU ;-) Jeśli nie syczy to jest padnięty lub masz niedostatek czynnika. ;-)
rodzynek87 pisze:Możesz wrzucić zdjęcie tego przekaźnika?
Przekaźnik jak każdy inny tylko w środku bardziej skopliwowany. Mój do wersji z troniciem ma numer 306, Twoj ma chyba 305 ale nie jestem pewien. Tak jak wcześciej pisałem patrz jakie wychodzą przewody z gniazda przekaźnika, jeśli wychodzi gruby zielono-żółty i inne opisane przeze mnie prędzej to to będzie ten przekaźnik ;-)

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 26 lip 2012, 21:37

Jeżeli chodzi o zawór to syczy. Wiatraki chodza natomiast przekaznik dalej sie przelancza wysylam fote bo nie jesem pewien czy to jest ten..aczkolwiek jak go dotknbelem to czuc bylo ze sie przelancza nr 342(co 5-10s) co on zalancza sprzeglo sprezarki? czy powinien sie przelanczac? Czytałem na forum, ze obroty powinny zmalec jak sie zalaczy sprezarke ja odkad go kupilem mam odwrotnie obroty delikatnie ida w gore. Ale bylo tak i rok temu a chlodzilo swietnie.

link
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53e ... 976da.html

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 26 lip 2012, 23:20

przekaźnik 342 jest od klimy jeśli będzie za mało czynnika to klima będzie słabo chłodzić i wyłączać się

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 27 lip 2012, 01:04

rodzynek87 pisze:Czytałem na forum, ze obroty powinny zmalec jak sie zalaczy sprezarke ja odkad go kupilem mam odwrotnie obroty delikatnie ida w gore.
I to jest właściwe zjawisko, przełącznik AC/REC wysyła sygnał do ECU po wcisnieniu przycisku, a dugi sygnał podaje przekaźnik w momencie uruchomienia sprężarki ;-)
jugo007 pisze: jeśli będzie za mało czynnika to klima będzie słabo chłodzić i wyłączać się
Dokładnie <ok>

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 27 lip 2012, 13:17

Wszystko jest tak jak koledzy wyżej napisali. Przekaźnik ten załącza sprężarkę. Najprościej podnieś maskę i przyglądaj się sprężarce. Jeśli co chwilę się włącza i wyłącza to odrazu to zauważysz. Gdzieś masz nieszczelność i przez zimę ubyło Ci czynnika. Pojedź do ogarniętego serwisu klimy, sprawdzą szczelność, zlikwidują ewentualną nieszczelność, nabiją właściwą ilość czynnika i oleju i wszystko będzie śmigać jak nowe ;-)

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 27 lip 2012, 16:19

He he w 1z to bardzo ciężka sprawa ją zobaczyć byanajmniej 3ba jechac do warsztatu i tyle, sprezarka sie zalancza cyklicznie - to slychac po obciazeniu silnika:)..Ile powinienem zaplacic za usluge sprawdzenia i nabicia klimy ostatnio placilem bodajze 180zł dalej to tak wyglada cenowo? Moze macie kogos do polecenia w trojmiescie bo ja mam tu awersje do mechanikow

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 27 lip 2012, 16:48

W Radomiu za podłączenie klimy do agregatu czyli odessanie czynnika z olejem, wytworzenie próżni i ponowne wtłoczenie czynnika ze świeżym olejem trzeba zapłacić 100-120zl. Jeśli czynnika jest za mało to dopłacamy 10zł za każde 100g. W niektórych serwisach trzeba dopłacić za barwnik UV dodawany do czynnika a w niektórych jest to już wliczone w cenę. Barwnik stosuje się w celu łatwiejszej lokalizacji ewentualnej nieszczelności.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl