[B4 1.9 TDI ]- Kołysanie na wolnych obrotach
[B4 1.9 TDI ]- Kołysanie na wolnych obrotach
Problem występuje na rozgrzanym silniku, czyli po przejechaniu kilku/kilkunastu kilometrów, a po nawet delikatnym naciśnięciu pedału gazu ustępuje. Dotyczy on wyłącznie pracy na wolnych obrotach. W czym rzecz?
Ostatnio zmieniony 30 lip 2012, 21:38 przez mirkowal, łącznie zmieniany 1 raz.
Lekkie, acz wyczuwalne i irytujące kołysanie/falowanie/bujanie czy jak by to tam nazwać... jestem mało doświadczonym kierowcą i znawcą mechaniki. Było podejrzenie, że to któryś z czujników; ten od obrotów silnika, albo położenia wałka. Ten od obrotów był wymieniony, problem został, być może że winny jest ten od położenia wałka, który jeszcze nie był sprawdzany.
Auto było sprawdzane komputerowo u znajomego nie w serwisie i był błąd któregoś z tych czujników, ale teraz już nie mam pewności którego Dlatego właśnie pytam o inne możliwe przyczyny tego "bujania" na wolnych obrotach i przy rozgrzanym silniku.
Auto było sprawdzane komputerowo u znajomego nie w serwisie i był błąd któregoś z tych czujników, ale teraz już nie mam pewności którego Dlatego właśnie pytam o inne możliwe przyczyny tego "bujania" na wolnych obrotach i przy rozgrzanym silniku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
pawelk2002 pisze:Coś mi się wydaje że to nastawnik buja samochodem jest leciutki skok obrotów i pewnie buja a poduszki to masz pod silnikiem?
Poduszki są i podobno były sprawdzane... być może tylko pobieżnie. Auto mam od niedawna i jest jeszcze parę drobiazgów do poprawy.
Wszelkie uwagi zostaną uwzględnione przy następnej wizycie u "majstra". Za wszelkie porady dziękuję i dam znać jak się sprawy mają
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żadne tam poduszki :roll: Dawka paliwa do sprawdzenia ,bo prawdopodobnie za duża ,jak " buja "po rozgrzaniu ,jak dawka nie większa niż 2 mg ,to bujać nie powinno .Poza tym ,to temperatury z czujników do sprawdzenia vagiem ,jak temp.w porządku to drugi podejrzany nastawnik ...A tak wogóle to nawet nie napisałeś jaki masz ten nastawnik,bo jak potencjometryczny ,to wielce prawdopodobne że to on jest sprawcą 8-)mirkowal pisze:Poduszki są i podobno były sprawdzane
Przepraszam, że tak długo z różnych względów nie odpowiadałem, ale wszystko wskazuje na to że nastawnik potencjometryczny siada. Zapytam więc, ile to może kosztować jak na dzisiaj wymiana na indukcyjny i co należałoby wymienić dodatkowo... wiem, że pewnie to gdzieś już było, ale chcę to tu mieć czarno na białym Wiem też, że nowy potencjometryczny jest strasznie drogi i jego regeneracja jest tylko tymczasowa, więc jedynie słusznym rozwiązaniem jest wymiana.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak robisz sam ,to kosztuje tyle ile <ok> komp do pierburga bez immo z wtyką zwykle ok.100-150 zł ,obudowa filtra powietrza z przepływomierzem pierburga ,również koniecznie z wtyczką, zwykle ok.200-250zł ,nastawnik indukcyjny ok.200-250 zł ....trochę puszczonych dodatkowo kabelków ,dobrych termokurczek z klejem ...no i ładnych parę (ja robię w 4-5 ) godzin pracy 8-)mirkowal pisze:wszystko wskazuje na to że nastawnik potencjometryczny siada. Zapytam więc, ile to może kosztować jak na dzisiaj wymiana na indukcyjny i co należałoby wymienić dodatkowo
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
U "normalnego" mechanika tego niezrobisz bo oni maja problem z ustawieniem czegokolwiek a codopiero zrobic przekladke.Dolu pompy nie zmieniasz a nastawnik to jest to u gory pompy tam gdzie masz przelew paliwa. Lepiej zamiast jezdzic po magikach to daj to lepiej komus zaufanemu z forum zebys potem nie zalowal i placil za brak kompetencji ludziom korzy nie maja na ten temat zielonego pojecia :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic dodać ,nic ujać 8-)matek10912 pisze:U "normalnego" mechanika tego niezrobisz bo oni maja problem z ustawieniem czegokolwiek a codopiero zrobic przekladke.Dolu pompy nie zmieniasz a nastawnik to jest to u gory pompy tam gdzie masz przelew paliwa. Lepiej zamiast jezdzic po magikach to daj to lepiej komus zaufanemu z forum zebys potem nie zalowal i placil za brak kompetencji ludziom korzy nie maja na ten temat zielonego pojecia :mrgreen:
- krzyn33
- Forum Audi 80
- Posty: 152
- Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
- Imię: Adam
- Model: Audi A3
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
http://allegro.pl/vw-skoda-audi-1-9tdi- ... 38936.html
MUNIOR to jest indukcyjny, czy potencjonometryczny ?
MUNIOR to jest indukcyjny, czy potencjonometryczny ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko