Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD SB] spadające obroty na mocno nagrzanym silniku

ODPOWIEDZ
stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

[B3 1.6 TD SB] spadające obroty na mocno nagrzanym silniku

Post autor: stolpin83 » 01 sie 2012, 20:52

Witam panowie problem jak w tytule. Teraz jak jest tak gorąco i pojeżdze po mieście a samochód się rozgrzeje spadają mi obroty zdarza się że nawet do 500. Auto nie gaśnie ale musze dać dużo więcej gazu przy ruszaniu. Z rana na zimnym silniku wszytsko jest ok. W momencie gdy skręcam kierownicą do oporu obroty też znacznie spadają. Bak mam czysty bo płukałem, filtr paliwa ma 6 miesięcy, 2 miesiące temu była regenerowana pompa i wymieniona uszczelka pod głowicą ale wczesniej ten problem również miał miejsce. Jutro mam zamiar wykręcić wtryski i zawieźć do sprawdzenia. Z góry dziękuje za sugestje.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 sie 2012, 22:01

Pompa do regulacji. Ewentualnie taka "regeneracja" :-/

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stolpin83 » 02 sie 2012, 11:46

Właśnie wruciłem od pompiaża sprawdził mi moje wtryski i powiedział że nie są oczywiście nowe ale są ok zreszta przy mnie sprawdzal rozpylają normalnie nie leją. Powiedział mi że wymiana koncówek na nowe nie ma szans aby cos zmieniła zmniejszyła dymienie czy coś. Jedyna ryżnica i to najwyżej minimalna w spalaniu miała by miejsce ale auto pali mi normalnie tyle co trzeba z tego co sie orjętuje maksymalnie 7 w miescie i 6 w trasie i to jak zapie...... :-D. Wychodzi na to że poprostu jak to trepek napisał "Pompa do regulacji. Ewentualnie taka "regeneracja". Jestem z białegostoku może coś mi polecicie jakiegos dobrego szpeca ustawiacza pomp ;-) może którys z forowiczów mieszka w okolicy i sie zna byśmy sie jakoś dogadali?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 sie 2012, 11:51

Napisz do kolegii Arwam, może coś ma "gotowego" dla Ciebie albo miałby możliwość coś więcej Ci doradzić. Ja żadnej pompy do 1.6 TD aktualnie nie posiadam.

Zrób mi zdjęcie swojej pompy od strony silnika, z góry to coś Ci powiem ;-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 02 sie 2012, 21:27

a ja zapytam o rozruch na gorącym silniku, jaki jest? trzeba dłużej pokręcić?
jak tak to zrób taki teścik, jak silnik będzie mocno nagrzany czyli jużwtedy kiedy ma miejsce niestabilność obrotów biegu jałowego, zgaś i spróbuj po 2-3min odpalić, jak pali gorzej to zgaś i poczekaj z 1-2 min i polej głowiczkę pompy zimną wodą, jak poprawi się odpalanie i znika wtedy problem niestabilności biegu jałowego to mam dla Ciebie nie przyjemną wiadomość: czeka cię wtedy zmiana pompy wtryskowej,
co kumatyh osób z Białegostoku polecam Mrozoo i ZAPRZAL'a

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stolpin83 » 03 sie 2012, 07:18

arwam, powiedz mi jeszcze czy odpalając go na nagrzanym silniku mam grza świece żarowe czy od razy kręcic i jeszcze jedna sprawa to czy mówiac o głowiczce pompy chodzi ci o ten grzybek w którym siedzi bostpin czy poprostu o górna cześ pompy wtryskowej

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 03 sie 2012, 11:19

jak silnik gorący to kręcicsz odrazu. a mówiąc o ogłowiczce myślę o żeliwnej części pompy wtryskowej z której wychodzą przewody wysokiego ciśnienia do wtryskiwaczy

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stolpin83 » 03 sie 2012, 19:22

audiczka sie sypie ostatnio jak trociny z pod huskwarny :lol: narazie nie moge zrobic testu jaki mi poleciles bo rozrusznik mi padł i jutro bede musiał sie grzebnąć jak w końcu ją odpale to zrobie testa i dam znac jak poszło

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 13 sie 2012, 09:32

stolpin83, zrobiłeś jużtest o którym wspominałem?

spawacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 20 gru 2010, 13:13
Lokalizacja: Przemyśl/Podkarpacie

Post autor: spawacz » 13 sie 2012, 18:29

TA na bank tkokorozdzielacz pada, spada wydalek sekcji bo pompa sie rozszczelnia i po sprawie, nie utrzymuje dawki.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 13 sie 2012, 18:39

spawacz, ja bym się jeszcze z diagnozą wstrzymał, wszystko na to wskazuje, ale póki testu "mokrej szmatki" czyli schłodzenia głowiczki, sie nie przeprowadzi to ja bym sie jeszcze wstrzymał z postawieniem krzyżyka nad ta pompą...

ten sam objaw Ci może dać za wczesny kąt wtrysku i małe ciśnienie wewnętrzne.

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stolpin83 » 14 sie 2012, 09:45

witam panowie rzecz w tym że jeszcze nie zrobiłem tego testu samochód już jeździ przyczyną nie był rozrusznik a pęknięta kostka stacyjki głupstwo, ale pogoda jest pod psem ciągle zimno i pada auto rozgrzewa się do normalnej temperatury i ciężko je rozgrzać ponad standard, do tego robię małe odległości wczoraj po mieście jakieś 25 km ale ciągle leje w Białymstoku od paru dni i ciężko ten teścik przeprowadzić, od czwartku ma być cieplej a ja w piątek do Łomży jadę, mała traska może się uda doprowadzić do testu, najważniejsze że są jakieś konkretne wskazówki

[ Dodano: 2012-08-21, 07:54 ]
W końcu w sprzyjających warunkach udało mi się przeprowadzić test. Samochód nagrzal się, było gorąco, obroty spadly. Zaznaczam że przy zimnym silniku nawet jak jest gorąco muszę pogrzać kilka sekund świeczki aby zapalił z jednego obrotu ale wracając do sedna sprawy zgasiłem auto poczekałem 3 min i odpalilem, zagadał dopiero przy 6 obrocie, powtórzyłem i to samo, zgasiłem auto poczekałem minutę, następnie przez minutę może półtora pryskałem na głowiczke pompy zimną wodą tak, że po dotknieciu była zaledwie letnia, następnie odpalilem auto, zagadał od pierwszego obrotu, zgasiłem i odpaliłem ponownie i również od pierwszego obrotu. Nadmienie, że gdy silnik jest nagrzany to i tak kilka sekund muszę grzać świece aby odpalił z pierwszego obrotu tak jak przy zimnym silniku inaczej pali dopiero po kilku obrotach. Panowie czekam na werdykt.

[ Dodano: 2012-08-21, 12:14 ]
Jeszcze jedno pytanie mam czy z padającym tłokorozdzielaczem można śmiało jeździć ? bo według mnie silnikowi to nie szkodzi tyle że denerwuje i czy można ten tlokorozdzielacz sam kupić wymienić czy zregenerowac pompa nigdzie nie cieknie uszczelnili ją chyba dobrze szkoda by było tej regeneracji przed nią objawy te też występowały tyle że rzadziej i nie zwracałem na nie tak uwagi no i wogule co mi radzicie w moim przypadku

[ Dodano: 2012-08-27, 19:01 ]
panowie arwam, spawacz, trepek, doradzcie coś

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl