[80 B4 ABT + LPG] kompletne zawieszenie przod
[80 B4 ABT + LPG] kompletne zawieszenie przod
Witajcie Koledzy
Jak pewnie sie domyslacie, mam problem z przednim zawieszeniem, otoz ciagle mi cos stuka, stuk jest taki dosc dziwny w sensie, przy szybszej jezdzie slabiej go slychac niz jak jade na 1 biegu czy 2 po jakis nierownosciach wtedy stuk jest taki jakby cos bylo poluzowane lub cos w ten desen, dzwiek stuku jest taki jakby w serii tzn chodzi mi o to ze nie stuknie cos raz, tylko tak jakby odrazu ze 3-4 razy stuknie nawet przy wjezdzie na pojedyncza nierownosc, zawieszenie chyba mam niemal w calosci wymienione, ale mimo to prosil bym kogos o wymienienie wszystkich czesci jakie skladaja sie na przednie zawieszenie, i wtedy porownam to z tym co zostalo u mnie wymienione i bede mogl ewentualnie dalej wymieniac, odkad kupilem ta audiczke ciagle borykam sie z tym problemem i ciagle cos wymieniam a tu nadal stuka i stuka, i coraz bardziej zaczyna mnie to denerwowac, licze na Wasza szybka pomoc!
Jak pewnie sie domyslacie, mam problem z przednim zawieszeniem, otoz ciagle mi cos stuka, stuk jest taki dosc dziwny w sensie, przy szybszej jezdzie slabiej go slychac niz jak jade na 1 biegu czy 2 po jakis nierownosciach wtedy stuk jest taki jakby cos bylo poluzowane lub cos w ten desen, dzwiek stuku jest taki jakby w serii tzn chodzi mi o to ze nie stuknie cos raz, tylko tak jakby odrazu ze 3-4 razy stuknie nawet przy wjezdzie na pojedyncza nierownosc, zawieszenie chyba mam niemal w calosci wymienione, ale mimo to prosil bym kogos o wymienienie wszystkich czesci jakie skladaja sie na przednie zawieszenie, i wtedy porownam to z tym co zostalo u mnie wymienione i bede mogl ewentualnie dalej wymieniac, odkad kupilem ta audiczke ciagle borykam sie z tym problemem i ciagle cos wymieniam a tu nadal stuka i stuka, i coraz bardziej zaczyna mnie to denerwowac, licze na Wasza szybka pomoc!
Kolego w pierwszej kolejności łączniki stabilizatora, następnie gumy na stabilizatorze. Jeśli nadal stuka szukaj winy w tulejkach wahacza i sanek. Dalej to już kolumna kierownicza: poduszka, amor (jego poprawne mocowanie w kolumnie). Ostateczna ostateczność to sworzeń wahacza. Ja miałem po całościowej wymianie zawiechy tak, że po przejechaniu 1 000 km poluzowała mi się nakrętka przytrzymująca amor w kolumnie: wrażania słuchowe bezcenne
Patrique pisze:Może to nie zawieszenia a układ napędowy tj. przeguby albo sama skrzynia biegów.
[ Dodano: 2012-08-07, 20:07 ]
Może nagraj jakiś filmik jak to się ma w rzeczywistości i wrzuć na yt.
musialbym miec naprawde dobry aparat zeby wychwycil te stukanie (ale niestety niemam), bo w rzeczywistosci nagrywanie dzwieku w takich sytuacjach ma sie nijak do tego jak jest realnie
mysliscie ze np. przy podniesionym aucie calym bedzie mozna wychwycic te stuki? zebym nie musial bawic sie w rozbieranie znow polowy zawieszenia, bo poprostu juz mi sil na to brakuje, a mam mozliwosc go podniesc za przyslowiowa flaszke i sprawdzic co i jak, tyle ze mechanik ze mnie slaby
Kolega BorysTDI, bardzo ładnie Ci opisał co może powodować stuki. Podpisuje się pod tym bez wątpienia Najczęstszą przyczyną stuków jest nakrędka przytrzymująca amor w kolumnie; która uwielbia się luzować :roll: Kolejną rzeczą są łączniki stabilizatora; jak i same gumy stabilizatora, o których niektórzy ludzie zapominają robiąc zawieszenie i potem stukasandall pisze:odkad kupilem ta audiczke ciagle borykam sie z tym problemem i ciagle cos wymieniam a tu nadal stuka i stuka, i coraz bardziej zaczyna mnie to denerwowac, licze na Wasza szybka pomoc!
w Twoim przypadku stawiałbym na jedno z tych trzech rzeczy. Daj znać jak już dojdziesz do tego co powodowało te stukanie
przepraszam ze tak pozno odpisuje na zalozony przeze mnie temat, ale bylem na urlopie i wszystko sie wydluzylo okropnie wiec zaczne od tego, ze posluchalem waszych rad i sprawdzilem te nakretki od amora, i faktycznie okazalo sie ze 1 z nich byla poluzowana, ale nietety po dokreceniu jej stuki nie ucihcly, a nawet moge smialo stwierdzic ze nic sie nie polepszylo, mam jeszcze troche wolnego i od jutra zabieram sie za to, wiec bede juz na bierzaco staral sie opisac co i jak, chyba ze nie bede mial mozliwosci skonsultowania tego z mechanikiem, bo jak pisalem wczesniej nie znam sie na tym za bardzo i musze niestety sluchac rad innych Do jutra!
a wiec tak sprawa wyglada tak, niestety z braku mozliwosci sprawdzenia zawieszenia auta u mechanika bo jest zajety, wzialem sie za poprawienie stanu drzwi, w sensie takim ze drzwi na zawiasach opadly troche po raz kolejny, wiec postanowilem to zrobic raz pozadnie, bo przy samym ruszaniu drzwi przednie niemal cale sie ruszaly, odkrecilem sruby mocujace zawiasy, podlozylem podkladki sprezynowe aby sie nie luzowaly sruby i efekt jest boski, nie wiem czy to dlugo tak bedzie, ale mam nadzieje ze tak, co do tych stukow, w aucie nadal jest odczuwalne stukanie, wiec to juz nic innego jak jakies elementy zawieszenia, niestety jak napisalem wczesniej nie mam mozliwosci sprawdzenia tego na dzien dzisiejszy i pozostaje mi tylko czekac az moj mechanik bedzie mial troche czasu wolnego, dzis tez zauwazylem ze spadla mi guma s przeguby lewego, oczywiscie nalecialo tam pelno piasku, sciagnalem go wyczyscilem, nasmarowalem smarem granitowym i wydawalo mi sie ze bedzie ok, ku mojemu zaskoczeniu po zlozeniu przegub przy skrecaniu zaczal strzelac jakby byl zajechany, a przed czyszczeniem nie bylo go w ogole slychac... no nic na razie czekam na mechanika i zobaczymy co z tego wyniknie, tak wiec do uslyszenia Dziekuje wszystkim za pomoc w tym temacie, pozdrawiam i udanego dnia
jesli zawiasy sa dobre a opadly tylko na srubach to roboty jest na 20-30 minut, bo jesli trzeba wymienic zawiasy to pewnie zachodu jest duzo wiecej gdyz trzeba cale drzwi zdjac a co idzie za tym wszystkie linki kable itd powyciagac z drzwi, jedyny problem jaki mialem to z doborem klucza, bo jest tam jakis pieciakatny i do tego jest malo miejsca, na szczescie mialem taki klucz i wszystko poszlo calkiem gladko, polozowalem 2 sruby na dolnym i gornym zawiasie ktore sa przykrecane do drzwi, i po kolei zdejmowalem po 1 srubie dalem podkladke i zakrecalem, tyle ze do ustawienia drzwi w dobrej pozycji bedzie potrzeba 2 osob, 1 uniesie drzwi a 2 dokreci sruby bo samemu raczej to niemozliwe
dzis znow mialem troche czasu i zaczalem sam bawic sie w szukanie przyczyny stukania, co ciekawego zauwazylem w lewym kole sprezyna jakby spadla z gornego mocowania i byla nie rowno, musialem scisnac ponownie ja sciagaczami i wyprostowac do tego jakby gornego mocowania zeby byla prosto, z nadzieja ze to bedzie przyczyna stukow, niestety stuki wciaz sa, a moj mechanik sie zbuntowal i niemam kanalu zeby sprawdzic cokolwiek, bo po podniesieniu auta na lewarku nic nie slysze szarpiac kolem (chyba ze robie to nieumiejetnie), no nic w sobote bedzie znow troche czasu i bede sie grzebac dalej, choc watpie ze sam cos wymysle, a wymieniac znow wszystko po kolei to nie stac mnie na to... jutro sprobuje nagrac ten dzwiek moze uda Wam sie to zdiagnozowac, do jutra!
dzis znow mialem troche czasu i zaczalem sam bawic sie w szukanie przyczyny stukania, co ciekawego zauwazylem w lewym kole sprezyna jakby spadla z gornego mocowania i byla nie rowno, musialem scisnac ponownie ja sciagaczami i wyprostowac do tego jakby gornego mocowania zeby byla prosto, z nadzieja ze to bedzie przyczyna stukow, niestety stuki wciaz sa, a moj mechanik sie zbuntowal i niemam kanalu zeby sprawdzic cokolwiek, bo po podniesieniu auta na lewarku nic nie slysze szarpiac kolem (chyba ze robie to nieumiejetnie), no nic w sobote bedzie znow troche czasu i bede sie grzebac dalej, choc watpie ze sam cos wymysle, a wymieniac znow wszystko po kolei to nie stac mnie na to... jutro sprobuje nagrac ten dzwiek moze uda Wam sie to zdiagnozowac, do jutra!