[ABC] SWAP NA 2.8 30V
[ABC] SWAP NA 2.8 30V
Witam, jak w temacie chce zrobic przekladke z mojego 2.6 na 2.8 ACK. Silnik juz zamowilem caly z osprzetem + wiazka z a4. A teraz pytanie jakie trudnosci najwieksze moge napotkac przy tej operacji? Wszystko bede robic sam. Wszystkim mahometom piszacym nie baw sie w to bo szkoda kasy albo nieoplacalne dziekuje.. :mrgreen: Chce konkretnych odpowiedzi. Pozdrawiam.
z doświadczenia: spawanie rur wydechowych kolektory- katalizatory, lutowanie wiązki silnika do wiązki auta, czyli rozbebeszanie środka. z kolektorami wydechowymi od a4 jest dość ciasno, możliwe ze będziesz musiał wywalić przynajmniej jedną osłonę termiczną i pobłogosławić podłużnicę młotkiem :mrgreen: tak z 2-3mm w głąb w jednym miejscu. poza tym reszta pasi. jak chcesz żeby działało bc to trzeba chyba już jakiegoś magika od elektryki. wskaźnik ciśnienia oleju też nie będzie działał bo ack nie ma takiego czujnika...
powodzenia <ok>
aha i jakaś rzeźba jest z przwodem którymś do chłodnicy...ale to już pikuś jest
powodzenia <ok>
aha i jakaś rzeźba jest z przwodem którymś do chłodnicy...ale to już pikuś jest
kiedys mialem linka co typ wkladal ack do coupety ale teraz niemoge tego znalezc..co do wiazki to wiem ze trzeba rzezbic tego sie nie boje, gorzej z tymi kolektorami :shock: niewidzialem tego silnika na oczy jeszcze i przez to ciezko mi cokolwiek powiedziec i dlatego na forum pytam. A kolektory te sa szeroko rozsuniete na boki mam rozumiec?? Bo wiem ze glowice sa szersze..a co do przodu to chyba nie bede nic tam zmieniac wywale wisko i zostawie caly uklad z mojej V6 tj wiatraki na czujniku. A co do wiazki to trzeba dac zasilanie i wlutowac sie pod czujniki od temp i obrotomierz tak?? gdyby ktos mi naruchal schemat jak to ma byc wyrzezbione to bylo by giiiiit :lol: duzo chce ale czasem ktos gdzies siedzi i sie nudzi to moze akurat by poswiecil troche czasu i zrobil dobry uczynek <ok>
mi kolega robił, jak dobrze pamiętam to trzeba polutować zasilanie na wtryski, zasilanie na sterownik, na zapłon plus czujniki. kolektory są dość szeroko ale się mieści na styk jak pisałem. ja też wywaliłem wisco i przód został z 2.6, chłodnice itp. wogóle zmienić się da silnik bez wyciąganiaq chłodnicy :mrgreen: wentylatory odkręcasz i się zmieścisz. powodzenia
W sumie wiazki sie nie obawiam, tylko zastanawia mnie to ze jak jest tak ciasno z tymi kolektorami to czy nie przenosza se wibracje na silnik ?? przeciez silnik ma wiecej odchylu na boki podczas pracy?
[ Dodano: 2012-08-11, 19:43 ]
I jeszcze pytanie co do pompy ABSu , przestawiales ja w inne miejsce czy da sie ogarnac temat jak zostaje w fabrycznym miejscu?
[ Dodano: 2012-08-11, 19:43 ]
I jeszcze pytanie co do pompy ABSu , przestawiales ja w inne miejsce czy da sie ogarnac temat jak zostaje w fabrycznym miejscu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Board Computer powinien się dać podpiąć bo pierwsze A4ki itp. mają ten sam sygnał spalania co w 80tce. Sagem ma AEBa z A4ki i BC mu działa.kuba2955 pisze:jak chcesz żeby działało bc to trzeba chyba już jakiegoś magika od elektryki.
rimas, jakbyś miał problemy z podpięciem elektryki to możesz pisać do mnie.
nie zalezy mi na BC bo i tak niemam , silnik juz w drodze po niedziele bede go mial :mrgreen: . Troche z opoznieniem ale to i dobrze bo mam tez inna robotke. Dzieki Aldi napewno bede pisal jak cos sie ruszy tylko z robota dam znaka
[ Dodano: 2012-08-18, 07:28 ]
Witam ponownie, mam pytanie co do wiazki i osprzetu elektrycznego. Moze mi ktos pomoc piszac ktora wiazke potrebuje i gdzie ja ucinac? Bo sprawa tak sie ma zze akurat wiazke bede sam wyciagac z auta dawcy bo typ nie wie co potrzebuje...
[ Dodano: 2012-08-18, 07:28 ]
Witam ponownie, mam pytanie co do wiazki i osprzetu elektrycznego. Moze mi ktos pomoc piszac ktora wiazke potrebuje i gdzie ja ucinac? Bo sprawa tak sie ma zze akurat wiazke bede sam wyciagac z auta dawcy bo typ nie wie co potrzebuje...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Potrzebujesz część idącą do skrzynki ECU na podszybiu wypinasz ją z gniazd po drugiej stronie ściany grodziowej i zabierasz wszystko co idzie do silnika na tym etapie nic nie musisz wycinać przy wyciąganiu jej z dawcy.rimas pisze:Bo sprawa tak sie ma zze akurat wiazke bede sam wyciagac z auta dawcy bo typ nie wie co potrzebuje...
Sorki że dopiero teraz odpisuje ale gdy piszesz jeden post pod drugim to je scala data zostaje z pierwszej wiadomości i nie nie podbija tematu do góry listy ani nie ma powiadomienia mejlowego.
Swap
Panowie pilnie potrzebuje pomocy, W B4 było 2.8 V6 12V a teraz siedzi 2.8 ACK i problem polega że nie mam zasilania na wiązke silnika i nie wiem jak podłączyć elektryczny pedał gazu, dodam że z samochodu dawcy została zabrana tylko wiązka silnika i nie wiem jak to ogarnąć
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-03-11, 15:33 ]
nie dubluj postów :!:
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-03-11, 15:33 ]
nie dubluj postów :!:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Napisz jaki masz kod silnika.
Masz wtyczkę od pedału gazu?
Zasilanie zazwyczaj wystarczy podać na 3 kable.
1. zasilanie wtryskiwaczy, przepływomierz i inne elektrozawory, zwykle podłączany do pompy paliwa
1a. zasilanie wtryskiwaczy może być osobno od innego osprzętu
1b. inny osprzęt tez może być porozbiajny na osobne kable
2. zasilanie cewek
3. stały plus
4. masa
5. załączanie pompy paliwa w skrzynce bezpieczników. Ale możesz połączyć załączanie pompy z oryginalnego kompa z masą żeby cały czas chodziła po zapłonie jeśli nie chcesz podłączać tego kabla.
Masz wtyczkę od pedału gazu?
Zasilanie zazwyczaj wystarczy podać na 3 kable.
1. zasilanie wtryskiwaczy, przepływomierz i inne elektrozawory, zwykle podłączany do pompy paliwa
1a. zasilanie wtryskiwaczy może być osobno od innego osprzętu
1b. inny osprzęt tez może być porozbiajny na osobne kable
2. zasilanie cewek
3. stały plus
4. masa
5. załączanie pompy paliwa w skrzynce bezpieczników. Ale możesz połączyć załączanie pompy z oryginalnego kompa z masą żeby cały czas chodziła po zapłonie jeśli nie chcesz podłączać tego kabla.