Cześć. Od 2 dni studiuje książki, czytam forum i zapoznaje się z zasadą działania mechanicznego wtrysku, niby żadna filozofia, a jednak auto wciąż nie odpala <osohozi> .tzn odpala (na wtryskiwaczu rozruchowym) po czym gdy on przestaje podawać paliwo silnik gaśnie.
Iskra jest, paliwo dochodzi do rozdzielacza,a z rodzielacz podaje paliwo jedynie na rozruchowy.Odkręciłem kolektor dolotowy, wyciągnąłem wtryskiwacze, mostkując przekażnik pompy i podnosząc klape przepływki wciąż wtryskiwacze nie podawały paliwa.Pomyślałem że zapewne za małe ciśnienie występuje w układzie i wtryskiwacz dlatego się nie otwiera.
Więc powtórzyłem czynnośc tylko że odkrecając przewody wtryskiwaczy od rozdzielacza paliwa, niestety i tym razem nie ujrzałem paliwa.
Następnie odkręciłem rozdzielacz od parzepływki będąc pewnym że tłoczek stoi w miejscu.Ruszając nim góra dół wciąż nie ujrzałem paliwa wychodzącego z rozdzielacza na wtryski.
Następnie załatwiłem manometr i sprawdziłem ciśnienie paliwa dochodzącego do rozdzielacza ,było jakieś 6 barów. Wiem że do sprawdzania reszty ciśnienia paliwa jest potrzebny bardziej rozbudowany zestaw tzn końcówek i takiego trójnika którego nie posiadam.
Na koniec zajrzałem do baku, sito było nieco zanieczyszczone; wyczyściłem i poskładałem.
A paliwo jak nie wypływa z rozdzielacza tak dalej nie wypływa.
Stawiam na uszkodzony rozdzielacz ,a może problem tkwi w regulatorze ciśnienia albo w pompie, już sam niewiem.Przecież paliwo powinno wypływać z rozdzielacza na wtryskiwacze bez względu na ciśnienie?
Dodam że mostkując przekażnik ( podając paliwo) tłoczek jest wyciskany z taką siłą że niema możliwośći zatrzymania go palcem. A po zmontowaniu wszystkiego klapa opada bezwładnie, a podnosi się z trudem. Za bardzo nie wiem o co prosić, ale chciałbym zasięgnąć opini u ludzi co o tym wszytskim sądzą i którzy mają doczynienia z wtryskiem mechanicznym dłużej niż 2 dni. Pozdrawiam.
[B4 2.3 NG] rozdzielacz paliwa nie podaje paliwa na wtryski
a więc tak usterke udało się usunąć. Winny okazał sie zapchany rozdzielacz paliwa ,którego nie udało Mi się udrożnić zapewne wpadł tam ten filterek o którym pisał kolega subratri,(pod ciśnieniem powietrza wyleciały z niego kawałki siwego plastiku który także trafił do regulatora ciśnienia) ,okazało się że jest nie sprawna jescze pompa paliwa produkcji hart.Ogólnie auto trafiło domnie w fatalnym stanie jak by odwiedziło wielu nie udolnych mechaników nie posiadających w swoim arsenale odpowiednich kluczy, i nieudolnych gazowników którzy pocieli prawie wszytskie kable pod maską w poszukiwaniu jakiegoś sygnału,nawet Kuna nie zrobiła by takiej dewastacji.Ogólnie spodobał Mi się ten silnik tylko ten Gaz pasuje tam jak pięść w nos
Dziękuje za Pomoc.
Dziękuje za Pomoc.
- Radek_ER19
- Forum Audi 80
- Posty: 237
- Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
- Lokalizacja: WOT
Witam. Heh to chyba musi byc jakis pechowy rok dla naszych samochodów , poniewaz w sobotę wracałem swoim Audi 2.3 do domu i nagle samochód zaczął mi szarpac po czym zgasł. próbowałem go odpalic ale bez skutku. na nastepny dzien zacząłem grzebac i szukac przyczyny. po dłuższym kręceniu silnikiem wykręciłem swiece aby sprawdzic czy jest zalana - okazało się ze każda swieca jest sucha. CZyli nie dostaje się paliwo. Wiec przyjrzałem się blizej rozdzielaczowi. Paliwo do rozdzielacza dochodzi , przechodzi na wtrysk rozruchowy i na regulator cisnienia ( znajduje sie obok rozdzielacza mocowany do pokrywy filtra) Odkręciłem przewody od rozdzielacza do wtrysków i podczas kręcenia paliwo się nie pokazało. Rozłożyłem rozdzielacz na czesci pierwsze i wszystko było drozne filterki czyste. Nie mogłem złożyc tego rozdzielacza wiec zamówiłem drugi z myslą ze bedzie juz napewno działac- myliłem sie ;/ Paliwo dochodzi do rozdzielacza ale nie podaje na poszcz wtryski. Przyjżałem się tej czarnej kostce przymocowanej do rozdzielacza , sprawdziłem napięcie dochodzące do niej - wynosiło 4V
PYTANIA
Co to jest za kostka ta przy rozdzielaczu?
CZy napiecie 4V dochodzące do niej jest prawidłowe?
CZy macie jakies pomysły dlaczego samochód nie chce odpalic ? ;/
POMOCY
PYTANIA
Co to jest za kostka ta przy rozdzielaczu?
CZy napiecie 4V dochodzące do niej jest prawidłowe?
CZy macie jakies pomysły dlaczego samochód nie chce odpalic ? ;/
POMOCY