[All] Termostat a wskazania temperatury
Ja mam też problem chyba z termostatem. W trasie trzyma 80°C czy daje mu w p.. czy nie, wjadę tylko do miasta, postoję na dwóch światłach i temperatura przekracza 90°C, załącza się wentylator. Ale silnik się nie przegrzewa, bo nie zdarzyło się żeby przekroczył 95°.
Albo gdy przejadę nawet pomalutku trasę ~15km, temperatura podczas niej ciągle 80°C, ale gdy zgaszę silnik po kilku minutach załącza się wentylator i zbija temperaturę przez minimum 5 minut, co nie jest chyba normalne. W zimę czy wczesną wiosną nie miałem takich problemów, no jedynie trzymał temperaturę non stop 80°. Teraz cieplej i się przegrzewa. Górny wąż jest gorący, że nie da się go dotknąć, a dolny tylko lekko ciepły, chłodnica też.
Rzęzi mi też coś tak przez 2s przeważnie po puszczeniu sprzęgła, niekiedy przy opadaniu obrotów, przy przygazowaniu, ale najczęściej właśnie po puszczeniu sprzęgła. Myślałem, że to może pompa wody, ciężko mi zdiagnozować. Ale to chyba łożysko oporowe sprzęgła.
Wymieniał ktoś termostat bez kanału?
W "Sam naprawiam" jest napisane, że trzeba wymienić "pierścień uszczelniający korpus termostatu względnie pompy wodnej" czyli to jest chyba ta błękitna uszczelka, ona jest w zestawie z termostatem?
Albo gdy przejadę nawet pomalutku trasę ~15km, temperatura podczas niej ciągle 80°C, ale gdy zgaszę silnik po kilku minutach załącza się wentylator i zbija temperaturę przez minimum 5 minut, co nie jest chyba normalne. W zimę czy wczesną wiosną nie miałem takich problemów, no jedynie trzymał temperaturę non stop 80°. Teraz cieplej i się przegrzewa. Górny wąż jest gorący, że nie da się go dotknąć, a dolny tylko lekko ciepły, chłodnica też.
Rzęzi mi też coś tak przez 2s przeważnie po puszczeniu sprzęgła, niekiedy przy opadaniu obrotów, przy przygazowaniu, ale najczęściej właśnie po puszczeniu sprzęgła. Myślałem, że to może pompa wody, ciężko mi zdiagnozować. Ale to chyba łożysko oporowe sprzęgła.
Wymieniał ktoś termostat bez kanału?
W "Sam naprawiam" jest napisane, że trzeba wymienić "pierścień uszczelniający korpus termostatu względnie pompy wodnej" czyli to jest chyba ta błękitna uszczelka, ona jest w zestawie z termostatem?
Bez kanału to raczej ciężko będzie się tam dostać ale myślę, że przy stalowych nerwach, zgrabnych dłoniach i drobinie cierpliwości jest to wykonalne :mrgreen:dawid91 pisze:Wymieniał ktoś termostat bez kanału?
W "Sam naprawiam" jest napisane, że trzeba wymienić "pierścień uszczelniający korpus termostatu względnie pompy wodnej" czyli to jest chyba ta błękitna uszczelka, ona jest w zestawie z termostatem?
A co do tego pierścienia, o którym mowa w instrukcji to jest to ten gumowy oring.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
a ja napisze dla potomnych ze u mnie wymiana plynu na g12 i CHLODNICY na nowa roziwiazalo moj problem calkowicie takze jezleli autko w trasie trzyma wam odpowiednia temp a w miescie sie za bardzo nagrzewa i co chwila zalacza wentylator to duze prawdopodobienstwo ze pomoze to co mojej audiczce pomoglo. no niestety ale nasze autka to przynajmniej pelnoletnie "dziunie" i taka chodnica ma sie poprostu prawo rozsypac troszke i juz nie dzialas jak powinna . :-> pozdro
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1628
- Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 JS
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
każdy niby jest dobry http://forum.vw-passat.pl/threads/47015 ... chlodniczy