Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Mało mocy, strzały z przepływomierza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 13 sie 2012, 09:43

zborek_k-kozle, a moze znowu masz gdzies pękniety przewod?Zobacz ten idacy od krokowca w strone grodzi-zobacz w sensie wyciagnij caly i sprawdz w reku a nie okiem na silniku.Czasem gdy bedzie pekniety to nie bedzie wcale chodzil na niskich obrotach i gasł ale na wyższych bedzie pracował normalnie.
Czynnik klimy masz zapewne R12 czyli nie do dostania bo jest zakazany i wycofany.
600 zł to dopiero początek wydatków.Układ paliwowy jest w NG bardzo czuły,bardzo trudny do ogarnięcia i bardzo kosztowny.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 13 sie 2012, 19:12

Tamto już zrobione, miałem za mało wciśnięte wtryski, teraz borykam się z problemem falowania obrotów. Jak mu dam więcej benzyny to faluje ale dobrze pali na zimnym i ciepłym, a jak ustawie żeby nie falowało to na ciepłym pali a na zimnym nie. Występuje także takie zjawisko w obu przypadkach, że po odpaleniu obroty od razu idą do ok. 3 tyś. i dopiero spadają.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 14 sie 2012, 08:12

jak to za mało wcisnięte? Przecież wtryski trzymają takie listewki.

Falowania nie unikniesz jak masz nie ustawiona eektronikę, czyli prad nastawnika, lambda w porzadku, czujniki wporzadku oraz potencjometr klapy wporządku

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 14 sie 2012, 10:24

zborek_k-kozle, a sprawdzałeś czujnik temperatury dwupinowy?Co do wtrysków to marszall, ma racje.Trxymaja je takie blaszki ktore dociskaja je do głowicy.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 14 sie 2012, 16:06

To ja napisze co zrobiłem do tej pory. Nowy czujnik temp. do ECU 2 piny bosch nowy, sonda bosch nowa pod model, nowy potencjometr klapy ustawiony wg. schematu. Podmienione : aparat zapłonowy z cewką, obydwa komputery, mieszalnik . Ostatnio prąd na nastawniku stał na 10mA i ani rusz mi regulacji CO . Nie wiem dokładnie jak ustawić DOBRZE pot. klapy, mam tak na 0.7V przy 800obr. o ile dobrze pamiętam.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 14 sie 2012, 23:14

nie pamietam ile dokładnie powinno być ale słyszałem ze jeszcze odpina sie chyba krokowy przy ustawianu ale nie jestem pewien.
W NG prąd powinien być chyba koło 0 mA, a jak sie przy tym lambda zachowuje?
Oczywiście zakładam że krańcówki sprawne. Mogłbyś podmienić jeszcze nastawinik cisnienia paliwa
masz samą benzynę?
czy też gaz? Bo jeżeli gaz to sie nie dziw że faluje. Ja mam wszystko ustawione perfect w RT i na gazie faluje bo przewód do krokowca długi i bezwładność układu też. Bo w wypadku zasilania gazem tam idzie cała mieszanka nie tylko powietrze

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 15 sie 2012, 00:51

Nie mam gazu. Krańcówki oczywiście sprawne są. No wiem, prąd nastawnika 0mA ale u mnie stoi na 10mA i ani drgnie . Jeżeli chodzi o potencjometr to w danych jest archaiczny rysunek, różnie piszą. Już mnie to trochę męczy.

[ Dodano: 2012-08-15, 00:54 ]
No właśnie bo falowanie znikało jak odpinałem nastawnik. Ale skoro lambda nowa czujnik nowy i inne podzespoły sprawdzone to pozostaje mi ten potencjometr chyba. Musiałbym wiedzieć ile mam mieć np. przy 800 albo 1000 obr.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 15 sie 2012, 10:15

Dokładnie przez potencjometr potrafi ostro falować. Kurde najgorsze że nie pamietam jaka powinna być wartość ale z tego co orjętuje to coś koło własnie 0.75V na wolnych obrotach z dopiętym krokowcem.

Z tym że nastawnik i tak powinien falować tak mi sie wydaje. Jak sie sonda (skład mieszanki) zachowuje jak nastawnik stoi na 10mA?
czy jak na wolnych obr wcisniesz krańcówke pełnego otwarcia to robi sie bogato na sondzie?

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 15 sie 2012, 11:08

Witam, u mnie na jałowych obrotach (około 850) na potencjometrze było 0,5V (bdb stan wtrysku, fabrycznie ustawiony i nieruszany), nie pamiętam niestety jakie były przy wyższych obrotach bo nie mam dostępu do auta ze względu na przeprowadzkę.
Na nastawniku prąd powinien oczywiście falować (im bliżej 0 tym lepiej bo to oznacza mniejszą korektę), jak go odpinasz to po prostu komputer nie koryguje dawki paliwa ale o tym pewnie wiesz. Możesz jeszcze spróbować odczytać błędy z komputera, znając życie nic nie pokaże ale nie zaszkodzi zerknąć.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 15 sie 2012, 11:10

Kiedyś mi nastawnik falował i to jest dobrze bo musi zmieniać trochę od sondy. Ostatnio jak sobie robiłem analizator to mieszanka stoi w miejscu

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 15 sie 2012, 11:12

A sprawdzasz na rozgrzanym silniku? Może sonda jest niedogrzana i komputer nie bierze jej wartości pod uwagę.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 15 sie 2012, 11:25

Nie no oczywiście na rozgrzanym . Kurde nie wiem już .

[ Dodano: 2012-08-15, 11:28 ]
eNn, Już sprawdzałem błędy i zawsze bez błędów a nie działała mi krańcówka wolnych obrotów, to mówisz, że 0.5V, jakby to było dobre ustawienie to reszty nie potrzebuje bo po co .

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 15 sie 2012, 11:29

No u mnie jest dokładnie 0,5V, silnik nie faluje, odpala na ciepłym i zimnym wszystko jest ok. "krańcówka wolnych obrotów" - chodzi ci o stycznik zamknięcia przepustnicy?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 15 sie 2012, 11:32

Tak. Bo była uszkodzona i falowały jak szalone i szybko góra dół . To jutro albo w piątek sprawdzę napięcie na potencjometrze i zobacze jakie mam .

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 15 sie 2012, 11:41

No że falowały to akurat zrozumiałe bo krokowiec się nie załączał. Jak sprawdzisz napięcia i ustawisz na 0,5 to napisz czy są jakieś efekty.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl