Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Mało mocy, strzały z przepływomierza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 15 sie 2012, 11:49

Ok. Ale z tego co pamiętam ustawiałem na 0.7V zobacze co jest teraz.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 15 sie 2012, 12:02

zawsze bez błędów a nie działała mi krańcówka wolnych obrotów
Przecież właśnie krańcówka daje sygnał do ECU o przejściu w stan wolnych obrotów i dopiero wtedy działa cała reszta odpowiedzialna za obroty. Moim zdaniem zrób krańcówkę i dopiero wtedy ustawiaj.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 15 sie 2012, 16:44

Właśnie jestem świeżo po wymianie tej krańcówki

[ Dodano: 2012-08-15, 20:38 ]
Tutaj masz jakie wartości +/- powinny być :

Kluczyk przekręcony w pozycję zapłon- 0,05V
Bieg jałowy ok. 950obr/min- 1,30V
1500obr/min- 1,55V
2000obr/min- 1,70V
2500obr/min- 1,80V
3000obr/min- 1,87V
3500obr/min- 1,92V
4000obr/min- 2,05V

Takie dane znalazłem na innym temacie

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 15 sie 2012, 23:31

Ustawia sie na wolnych obrotach z odpiętym krokowcem reszta Cię nie interesuje jeżeli potencjometr nie jest przetarty.

Ale wogóle o czym mowa jeżeli krańcówki nie ma?

Najpierw wszystko ma być jak fabryka tzn., wszystko ma działać dopiero potem sie ustawia!

BTW. sonda i tak musi falować czy jałowe obroty czy obciążenie cześciowe (jedynie nie może gdy obciązenie pełne) wiec i prąd nastawnika ma się zmieniać, więc coś musi byc nie tak.
ja bym na początku sprawdził działanie nastawnika i sondy lambda bo to że wymieniłeś nie znaczy że jest ok

Na szybkiego możesz sprawdzić czy nastawnik jest dobrze sterowany poprzez wciśniencie gazu do oporu i przy zchodzeniu z obrotów prąd ma być na minusie, natomiast gdy zamkniesz krańcówke max obciążenia prad ma wzrosnąć do pewnej wartości i tam stać.

Tak wogóle to obstawiam że masz zamknietą na stałe krańcówkę pełnego otwarcia i to polecałbym sprawdzić

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 16 sie 2012, 08:00

Pisałem już, że mam sprawne obydwie krańcówki. Z tego co pamiętam po wciśnięciu górnej nic się nie działo na nastawniku .

[ Dodano: 2012-08-16, 08:02 ]
Aha sonda oczywiście sprawdzona, jest na pewno ok .

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 16 sie 2012, 09:56

Witam, te wartości które podałeś, to są wartości które podała osoba z innego forum, ustawił u siebie innym sposobem a napięcia podał po ustawieniu żeby inni mogli właśnie mniej więcej ustawić jak on. Te 0,5V które ja ci podałem, mam na przepływce która nigdy nie była ruszana, nie jest przetarta i z silnikiem nie ma żadnych problemów, takie napięcie mam ustawione z fabryki. Dlatego ja bym spróbował ustawić tak jak u mnie.
Pozdrawiam

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 16 sie 2012, 11:54

a kreciłeś wogóle klapą?
jak jest poza tolerancją nastawnika dawka to też bedzie stałw miejscu

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 16 sie 2012, 12:49

No nie sądze, żeby było poza skalą bo auto by raczej nie chodziło. Normalnie jak mu dam więcej paliwa to obroty falują, jak zmniejszyłem żeby nie falowały to na analizatorze jest ubogo 0.2CO czyli mało .

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 16 sie 2012, 14:33

A wcale że nie, chodzi normalnie, czasem starczy pól obrotu i nastawnikowi kączy sie regulacja i stoi w miejscu a auto normalnie jeździ.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 16 sie 2012, 14:53

Tak, tylko nastawnik potrafi o ile się nie mylę +-60mA regulować . Raczej nie mam poza zakresem. Ale mogę sprawdzić oczywiście, tylko powiedz mi jak . Jeden przepływomierz uszkodziłem... Chciałem wkręcić śrubę regulacji do końca i odkręcać i coś się w nim zablokowało . Teraz mam inny .

[ Dodano: 2012-08-16, 14:53 ]
Inny z nowym potencjometrem.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 16 sie 2012, 16:31

nie do konca sie kreci, ja krece max pól obrotu
prąd może mieć i duży np. - 50 mA przy hamowaniu silnikiem natomiast podczas regulacji to - 10 do + 20 mA chyba ale nie do 60

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 21 sie 2012, 12:37

Witam, dzisiaj zmierzyłem napięcie na potencjometrze na 800obr. mam 1.2V . Czyli jest za dużo . Będę próbował jutro zmniejszyć je do 0.6V .

[ Dodano: 2012-08-23, 10:31 ]
No witam. Dzisiaj ustawiłem potencjometr na 0.7V przy 800obr. Podłączyłem analizator spalin i reguluje CO... Nie zabardzo się da bo w pewnych wartościach faluje. W tych granicach co nie faluje jest 1100 obr. i uboga mieszanka. Jak dam bardziej bogata to znowu mi faluje ...

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 04 lut 2013, 20:01

Kotlet :D. Ja już mam ustawione wszystko.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 14 mar 2013, 18:55

zborek_k-kozle, to napisz co tam podziałałeś ;-) Ja mam problem z tym że na zimny mi obroty mocno falują albo w ogóle trzymają się na 300... Jak się zagrzeje to obroty stoją bardzo ładnie ale przy hamowaniu silnikiem i po wciśnięciu sprzęgła obroty spadną na dół albo auto całkiem zgaśnie :-/

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 14 mar 2013, 19:49

To zacznij od sprawdzenia styczników przepustnicy, czy za każdym razem dobrze przewodzą bo albo jest coś nie tak z zaworem biegu jałowego albo coś z nastawnikiem ciśnienia . Możesz wpiąć się do nastawnika amperomierzem szeregowo i zobaczyć co się dzieje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl