[80 B4 1.9 TD AAZ ] za niskie ciśnienie oleju? ponownie
Dobry wieczór... 'melduje się' po wymianie szklanek popychaczy..... wydatek ok. 500 zł - poprawy nie ma .
Wyjechałem za miasto ok. 130 km i po dobrym rozgrzaniu, znów od czasu do czasu włącza się lampka sygnalizacyjna braku smarowania i sygnał dzwiękowy ... autentycznie jestem załamany samochodem.. Pomierzone manometrem ciśnienie oleju za niskie, ok. 1 at na biegu jałowym. Sam już nie wiem - czy mozliwe jest pęknięcie bloku w strefie smarowania, które powiększa się po rozgrzaniu silnika, przez które kompensuje się ciśnienie i spada jego wartość? Jak to zdiagnozować?
Proszę o jeszcze jedną informację ....
Mechanik wymieniał mi przed zatarciem silnika pompę wodną i "przy okazji" termostat. Po tej naprawie kilkakrotnie zwracałem mu uwagę, że poprzednio temperatura płynu chłodzącego miała wartość 85 st, a po wymianie 95. Teraz też jest ok. 95 st.
Jaka powinna byc normalna, katalogowa temperatura petrygo? Czy jego zbyt duża wartość może mieć wpływ na lepkość oleju i na spadek wartośći ciśnienia?
Pozdrawiam i oczekuję na życzliwość i pomoc! Wiesław
Wyjechałem za miasto ok. 130 km i po dobrym rozgrzaniu, znów od czasu do czasu włącza się lampka sygnalizacyjna braku smarowania i sygnał dzwiękowy ... autentycznie jestem załamany samochodem.. Pomierzone manometrem ciśnienie oleju za niskie, ok. 1 at na biegu jałowym. Sam już nie wiem - czy mozliwe jest pęknięcie bloku w strefie smarowania, które powiększa się po rozgrzaniu silnika, przez które kompensuje się ciśnienie i spada jego wartość? Jak to zdiagnozować?
Proszę o jeszcze jedną informację ....
Mechanik wymieniał mi przed zatarciem silnika pompę wodną i "przy okazji" termostat. Po tej naprawie kilkakrotnie zwracałem mu uwagę, że poprzednio temperatura płynu chłodzącego miała wartość 85 st, a po wymianie 95. Teraz też jest ok. 95 st.
Jaka powinna byc normalna, katalogowa temperatura petrygo? Czy jego zbyt duża wartość może mieć wpływ na lepkość oleju i na spadek wartośći ciśnienia?
Pozdrawiam i oczekuję na życzliwość i pomoc! Wiesław
Przy zmianie temperatury oleju zmieniają się jego właściwości, ale nie aż tak by tak mocno spadało ciśnienie oleju.
Temperatura płynu chłodzącego na wskaźniku powinna być ok. 90 stopni. Poprzednie 85 to za mało.
Dziwi mnie zachowanie tego mechanika, który robił remont. Dlaczego on nie ma pomysłu na przyczynę takiego stanu rzeczy? Przecież on widział silnik od środka. Czyżby "odwalił sztukę" i teraz bał się przyznać?
Czy wewnątrz silnika i w głowicy były sprawdzane kanały olejowe pod kątem ich szczelności? Jakiej marki jest ta pompa oleju, która została zamontowana?
W jakim stanie była zębatka napędzająca wałek pompy?
Jeżeli za przyczynę zatarcia uznano zatartą pompę olejową to trudno doszukiwać się przyczyny w pękniętym bloku lub głowicy. Gdy do tego wszystkiego przyjmiemy, że pompa jest nowa i sprawna a poprawy nie ma to wina leży po stronie zakładu gdzie był robiony remont. Widocznie obróbka mechaniczna dała za duże luzy, lub panweki były kiepskie wymiarowo.
Temperatura płynu chłodzącego na wskaźniku powinna być ok. 90 stopni. Poprzednie 85 to za mało.
Dziwi mnie zachowanie tego mechanika, który robił remont. Dlaczego on nie ma pomysłu na przyczynę takiego stanu rzeczy? Przecież on widział silnik od środka. Czyżby "odwalił sztukę" i teraz bał się przyznać?
Czy wewnątrz silnika i w głowicy były sprawdzane kanały olejowe pod kątem ich szczelności? Jakiej marki jest ta pompa oleju, która została zamontowana?
W jakim stanie była zębatka napędzająca wałek pompy?
Jeżeli za przyczynę zatarcia uznano zatartą pompę olejową to trudno doszukiwać się przyczyny w pękniętym bloku lub głowicy. Gdy do tego wszystkiego przyjmiemy, że pompa jest nowa i sprawna a poprawy nie ma to wina leży po stronie zakładu gdzie był robiony remont. Widocznie obróbka mechaniczna dała za duże luzy, lub panweki były kiepskie wymiarowo.
a jeszcze takie pytanie: czy dla testów mogę usunąć na parę dni termostat, który reguluje przepływ oleju do chłodniczki oleju?
Czy sprawność wtrysków ma wpływ na np. przegrzewanie głowicy? Zauwazyłem nierówną pracę zimnego silnika i mocne dymienie zaraz po rozruchu. Po rozgrzaniu jest w miarę dobrze. Nie mniej silnik pracuje nierówno. Poluzowanie wtryskiwacza na jednym z cylindrów jakby nie miało wpływu na prace silnika, tak jakby silnik pracował tylko na trzech cylindrach Pozdrawiam wiech
Czy sprawność wtrysków ma wpływ na np. przegrzewanie głowicy? Zauwazyłem nierówną pracę zimnego silnika i mocne dymienie zaraz po rozruchu. Po rozgrzaniu jest w miarę dobrze. Nie mniej silnik pracuje nierówno. Poluzowanie wtryskiwacza na jednym z cylindrów jakby nie miało wpływu na prace silnika, tak jakby silnik pracował tylko na trzech cylindrach Pozdrawiam wiech
Nie wiem czy trafiłem ale miałem tak:
jadę, ciśnienie 2 bary (mam wskaźniki, na wolnych obr i rozgrzanym silniku 1 bar to normalne) i nagle 3 dźwięki pip pip pip i pali się lampka oleju. Zamarłem :shock: bo wiem co to oznacza, ale lookam na wskaźnik 2 bary :shock: czyli ok.
ODPOWIEDŹ
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie przy wymienniku ciepła są 2 czujniki, jeden na gorze do lampki oleju a drugi na dole wymiennika prawie nie widać. Jeśli masz ten czujnik to może być uszkodzony lub przewód nie podłączony czy zerwany jak u mnie.
Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku przy 2000obr- min2 bary. Jak trzyma to jest ok
[ Dodano: 2007-10-16, 18:43 ]
Jak chcesz to Ci wyślę filmik bo nagrałem to wszystko na komórkę, słaba jakość ale zarys będzie.
jadę, ciśnienie 2 bary (mam wskaźniki, na wolnych obr i rozgrzanym silniku 1 bar to normalne) i nagle 3 dźwięki pip pip pip i pali się lampka oleju. Zamarłem :shock: bo wiem co to oznacza, ale lookam na wskaźnik 2 bary :shock: czyli ok.
ODPOWIEDŹ
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie przy wymienniku ciepła są 2 czujniki, jeden na gorze do lampki oleju a drugi na dole wymiennika prawie nie widać. Jeśli masz ten czujnik to może być uszkodzony lub przewód nie podłączony czy zerwany jak u mnie.
Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku przy 2000obr- min2 bary. Jak trzyma to jest ok
[ Dodano: 2007-10-16, 18:43 ]
Jak chcesz to Ci wyślę filmik bo nagrałem to wszystko na komórkę, słaba jakość ale zarys będzie.
[...]
Jak chcesz to Ci wyślę filmik bo nagrałem to wszystko na komórkę, słaba jakość ale zarys będzie.
[...]
poproszę:) cv@comvideo.pl
Czarku -> w bańce 5 litrowej pozostało ok. 1,5 l oleju, czyli zalano ok. 3,5 litra
[...]
Chips, chyba zamontuję sobie miernik analogowy ciśnienia i przetestuję, jak ma się to w trasie. A co literatura serwisowa mówi o cisnieniu oleju na rozgrzanym silniku, przy ok 1000 obr/min?
Jak chcesz to Ci wyślę filmik bo nagrałem to wszystko na komórkę, słaba jakość ale zarys będzie.
[...]
poproszę:) cv@comvideo.pl
Czarku -> w bańce 5 litrowej pozostało ok. 1,5 l oleju, czyli zalano ok. 3,5 litra
[...]
Chips, chyba zamontuję sobie miernik analogowy ciśnienia i przetestuję, jak ma się to w trasie. A co literatura serwisowa mówi o cisnieniu oleju na rozgrzanym silniku, przy ok 1000 obr/min?
Skoro weszło do silnika 3,5 litra to wszystko powinno być ok.
Program serwisowy podaje minimalne ciśnienie oleju na poziomie 1,2 - 1,5 bar - wolne obroty, oraz 2 bary przy 2000 obr/min.
Próbowałeś może zaślepić przewód idący do chłodnicy oleju. Może większość oleju tłoczonego przez pompę idzie do chłodnicy oleju i krąży na pusto? Nie pamiętam już dokładnie układu smarowania w tym silniku, ale może regulator termiczny coś szwankuje.
Program serwisowy podaje minimalne ciśnienie oleju na poziomie 1,2 - 1,5 bar - wolne obroty, oraz 2 bary przy 2000 obr/min.
Próbowałeś może zaślepić przewód idący do chłodnicy oleju. Może większość oleju tłoczonego przez pompę idzie do chłodnicy oleju i krąży na pusto? Nie pamiętam już dokładnie układu smarowania w tym silniku, ale może regulator termiczny coś szwankuje.
ja bym postawil na panewki miałem ten sam problem w golfie też był zatarty z powodu braku oleju... z tym ze po zrobieniu szlifu na wale i wymianie panewek zaczelo swiecic cisnienie zdjołem mise po ok. 10tyś Km i jedna panewke i juz wszystko bylo wiadomo... albo ktoś sie nie postarał pszy szlifie albo blok skrzywiło... panewki do wyrzucenia. i caly remont nie byl oplacalny... dlatego wtedy powiedzialem sobie ze ostatni raz sie w takie cos bawie. inny silnik i po sprawie. poki co cisnienie swiecilo przy maksylnej temp silnika... objaw ten sam...
ja bym na twoim miejscu zaczoł od tego.... niby troszke roboty ale pewnosc jest. a ile przejechales po remoncie?
ja bym na twoim miejscu zaczoł od tego.... niby troszke roboty ale pewnosc jest. a ile przejechales po remoncie?
Witam Szanownych Kolegów:)
1- zegar zamontuję niebawem;
2- silnik, jak w tytule AAZ
3- filmik sygnalizuje stan jaki jest u mnie;
4- po ostatnich zdarzeniach mogę z 99% pewnością powiedzieć, że najprawdopodobniej moje kłopoty wynikają ze sprawności turbiny. Jest taka firma we Wrocławiu przy ul Sienkiewicza - NIE polecam:( skasowali mnie 2650 zł wstawili jakieś regenerowane badziewie no i ściemniali, że to, że źle działa to wina głowicy, złego stanu silnika itd. Zamierzam sprawę zgłosić do Biura Ochrony Konsumenta. Potem zatrał się silnik. All wymienione
+ turbina. Parę dni jadąc podczas przyspieszenia poczułem, że ciąg nagle zmalał, ponieważ turbina jest na gwarancji mechanik pojechał dziś do autoryzowanego warsztatu (innego od tego z Sienkiewicza) - od razu stwierdzili, że coś się stało z turbiną.
Za duży luz osiowy. Wszystko naprawią. Teraz juz podczas przyspieszania, w mieście (co nie miało miejsca) lampka włączała się i słychać było pipkanie.
5- nie mam dokumentacji serwisowej... w A80 TD są 3 czujniki ciśnienia: przed filtrem, za filtrem i w głowicy. Wiecie jakie wartości cisnienia sygnalizują i jakie są ich kolory?
Taka sobie uwaga na podsumowanie ... nie kupujcie samochodu od handlarzy. Ja jestem tego zdania przykładem. Nie wiem, czy mam prawo jakiejkolwiek reklamacji... 'sprzedawczyk' wiedział co jest źle w tym aucie. Wstawił 2 czujniki uszkodzone, albo je celowo uszkodził. Myślę, że 'walczył' z problemem - nie dał sobie rady to znalazł 'głupiego' czyli mnie Chcę sprzedać ten samochód, gdyż starciłem do niego serce, ale tylko wtedy, kiedy bedę wiedział, że nikogo nie oszukuję, nie wprowadzam w błąd!
Pozdrawiam i dziękuję za życzliwość, bye
1- zegar zamontuję niebawem;
2- silnik, jak w tytule AAZ
3- filmik sygnalizuje stan jaki jest u mnie;
4- po ostatnich zdarzeniach mogę z 99% pewnością powiedzieć, że najprawdopodobniej moje kłopoty wynikają ze sprawności turbiny. Jest taka firma we Wrocławiu przy ul Sienkiewicza - NIE polecam:( skasowali mnie 2650 zł wstawili jakieś regenerowane badziewie no i ściemniali, że to, że źle działa to wina głowicy, złego stanu silnika itd. Zamierzam sprawę zgłosić do Biura Ochrony Konsumenta. Potem zatrał się silnik. All wymienione
+ turbina. Parę dni jadąc podczas przyspieszenia poczułem, że ciąg nagle zmalał, ponieważ turbina jest na gwarancji mechanik pojechał dziś do autoryzowanego warsztatu (innego od tego z Sienkiewicza) - od razu stwierdzili, że coś się stało z turbiną.
Za duży luz osiowy. Wszystko naprawią. Teraz juz podczas przyspieszania, w mieście (co nie miało miejsca) lampka włączała się i słychać było pipkanie.
5- nie mam dokumentacji serwisowej... w A80 TD są 3 czujniki ciśnienia: przed filtrem, za filtrem i w głowicy. Wiecie jakie wartości cisnienia sygnalizują i jakie są ich kolory?
Taka sobie uwaga na podsumowanie ... nie kupujcie samochodu od handlarzy. Ja jestem tego zdania przykładem. Nie wiem, czy mam prawo jakiejkolwiek reklamacji... 'sprzedawczyk' wiedział co jest źle w tym aucie. Wstawił 2 czujniki uszkodzone, albo je celowo uszkodził. Myślę, że 'walczył' z problemem - nie dał sobie rady to znalazł 'głupiego' czyli mnie Chcę sprzedać ten samochód, gdyż starciłem do niego serce, ale tylko wtedy, kiedy bedę wiedział, że nikogo nie oszukuję, nie wprowadzam w błąd!
Pozdrawiam i dziękuję za życzliwość, bye