Witam zwracam się do was z prośbą pomocy dotyczącej kontrolki od ciśnienia oleju. Posiadam audi, b4 z silnikiem 2, 0E 115KM ABK z 1993r.
Od niedawna przestała mi świecić kontrolka od ciśnienia oleju.
1) zacząłem od żarówki w zegarach okazało się, że żaróweczka jest ok.
2) więc zacząłem szukać na forum ktoś polecał by kabelek od czujnika białego dotknąć do masy, więc tak zrobiłem i o dziwo po przekręceniu stacyjki gdzieś po 4 sekundach kontrolka zapala się, więc od razu wniosek jeden uszkodzony czujnik kupuje nowy załączam stacyjkę nadal nic.
Kontrolka nie świeci postanawiam ponownie z masować kabelek z czujnika z Masą i po przekręceniu kluczyka kontrolka świeci.
Zakładam na czujnik kabelek kontrolka nadal nie świeci, więc masuje kabel od czujnika z masą i co dziwne kontrolka świeci.
Wtedy wpadam na pomysł by odpalić silnik, gdy kabel od czujnika jest zmasowany odpalam kontrolka gaśnie ,tak jakby było wszystko w porządku, ale nie jest, bo po prostu kabelek od czujnika jest zmasowany i nie jest w ogóle podpięty pod czujnik a zachowuje się tak jakby był, jeżeli może ktoś pomóc Bendę wdzięczny pozdrawiam
[B4 2,0 ABK] Kontrolka ciśnienia oleju... pomocy
[B4 2,0 ABK] Kontrolka ciśnienia oleju... pomocy
Ostatnio zmieniony 20 paź 2007, 06:32 przez jjanek, łącznie zmieniany 3 razy.
Chłopie, napisz to jeszcze raz, ale nie jako jedno zdanie. Napisz na spokojnie, najlepiej w punktach, co z czym łączyłeś i jakie były tego efekty. Wybacz, nie piszę tego złośliwie, ale naprawdę ciężko się to czyta. Teraz mogę Ci tylko radzić sprawdzenie kabla przy wtyczce do czujnika, czy nie jest pęknięty (te 4 sekundy od włączenia zapłonu, to trochę długo)
Według mnie to padł układ minicheck. Mój kolega miał podobnie jak u Ciebie i do tego nie działał brzęczyk, więc zakupiliśmy na Allego za 25 PLN drugi i teraz jest ok.
Ostatnio zmieniony 20 paź 2007, 12:00 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
I prawdopodobnie tak jest. Trudno mi polemizować z wiedzą i doświadczeniem czarekj'a. Znam jednak takie przypadki ze starszych aut, że pęknięty kabel raz przewodzi , a raz nie (np. w zależności od ułożenia, czy drgań silnika) potrafi strasznie ogłupić (wracam, do tego co pisałeś o zapaleniu się kontrolki po 4s). Nie zależnie od wszystkiego połączyłbym próbnie czujnik z kontrolką zewnętrznym kablem, którego przewodnictwa jesteś pewny.czarekj pisze:Według mnie to padł układ minicheck. Mój kolega miał podobnie jak u Ciebie i do tego nie działał brzęczyk więc zakupiliśmy na Allego za 25 PLN drugi i teraz jest ok.
czarekj dziękuje w poniedziałek biorę się do roboty, pozdrawiam wszystkich i dziękuje za zainteresowanie mym problemem.
[ Dodano: 2007-10-21, 12:01 ]
Problem rozwiązany zostałem wprowadzony w błąd.Czujnik odpowiedzialny za świecenie kontrolki jest czarny (wymieniony kontrolka reaguje prawidłowo) zaś biały to czujnik, który reaguje przy 2, 5 tyś obrotów wtedy zaświeca się kontrolka i sygnalizuje brzęczyk dziękuje za pomoc wszystkim pozdrawiam
[ Dodano: 2007-10-21, 12:01 ]
Problem rozwiązany zostałem wprowadzony w błąd.Czujnik odpowiedzialny za świecenie kontrolki jest czarny (wymieniony kontrolka reaguje prawidłowo) zaś biały to czujnik, który reaguje przy 2, 5 tyś obrotów wtedy zaświeca się kontrolka i sygnalizuje brzęczyk dziękuje za pomoc wszystkim pozdrawiam