Witam.
Ostatnio zmotywowałem sie na tyle by założyć sobie centralny zamek. Tak, zdarzają się takie B4 gdzie tego nie ma Mnie się tak trafiło.
Troszkę dłubania przy tym jest, więc zamieszczę fotostory dla potomnych
Z narzędzi potrzebne będą:
- śrubokręt krzyżak i płaski
- klucz 10 na długiej przedłużce ( do półki nad nogami kierowcy)
- klucz 8 (do półki pasażera)
- lutownica, cyna i kalafonia
- izolacja
- wkrętarka i wiertło 4mm
- kombinerki
- nożyk do ściagania izolacji
- elastyczny pręt do przeciągania kabli
i oczywiście centralny zamek
Zaczynamy. Zdjęcia robione telefonem bo aparat odmówił posłuszeństwa. Część zdjęć zapożyczona od kolegi aldi
Demontujemy boczki. O tym nie będę się rozpisywał, poszukajcie na forum
Do montażu siłowników potrzebujemy wkrętów, pręcików które połączą siłownik z ori cięgnem, złączek łączeniowych i blaszanych wsporników pomocniczych. Wszystko powinno być w zestawie. Siłowniki mają obrotowe główki i z montażem problemów nie ma, wszystko pasuje. Jedyny problem jaki mnie spotkał to jedna złączka bez nagwintowanych otworów, widać chińczyki zapomnieli
Siłownik musi mieć swobodę ruchu. W B4 nie ma za dużo możliwości zamontowania ich. Ja robiłem to metodą prób i błędów, wy już nie musicie
Drzwi przednie.
Na siłownik zakładamy pręcik ze złączką i montujemy w miejscu widocznym na zdjęciu. Ja wykorzystałem dwa ori otwory w drzwiach. W dolnym przykręcamy bezpośrednio śrubką z kompletu. W tym wyżej małym blachowkrętem przykręciłem pomocniczy wspornik i do wspornika siłownik (na zdjęciu tego nie widać bo zasłania blacha).
Na wyciągniętym siłowniku oraz rygielku drzwi w pozycji "open" skręcamy pręcik i ori cięgno za pomocą łącznika. W przypadku przednich drzwi łącznik wychodzi na samym końcu pręcika.
Drzwi tył
Tutaj nie ma ori otworów i musimy zrobić je sami, wiertłem 4mm. Miejsca na siłownik też jest mało i liczy się precyzja. Na zdjeciu widać kilka dodatkowych otworów.... nie udało się spasować siłownika za pierwszym razem by miał odpowiednia swobodę ruchu Tutaj blacha jest cienka więc pod śrubki dałem podkładki.
Pręcik musi być bardzo krótki i trzeba sobie wszystko wstępnie przypasować i zaznaczyć ile go skrócić. Jak już to ustalimy to za pomocą kombinerek łamiemy. Skręcamy złączką i gotowe.
Siłowniki muszą być stabilne i chodzić swobodnie, pociągamy rygielkiem góra - dół by to sprawdzić.
Teraz kabelkomania. Zapoznajemy się z instrukcją by wiedziec co gdzie połączyć Następnie ściągamy plastikowe nakładki progów, półkę nad nogami kierowcy i pasażera, osłony dolne słupków przy przednich drzwiach. Pokazane jest to w temacie [B3/B4]Opis instalacji sterownika centralnego zamka z pilota z którego to zapożyczyłem za zgodą kolegi aldi kilka zdjęć.
Wiązkę od sterownika dopasowujemy by przeciągnąć odpowiednie kable do odpowiednich drzwi. Lepiej sie nie pomylić bo wiązki są różnej długości. Do drzwi kierowcy idzie największa bo tam jest sterownik master - 5 kabli, slave - 2 kable.
Za pomocą drutu z oczkiem na końcu rozprowadzamy kable po aucie. 5 kabli do drzwi kierowcy i dalej na tył 2 kable przez słupek. Przeciągamy za konsolą środkową do drzwi pasażera, dalej przez słupek do drzwi tylnych. Jeśli z tyłu nie mamy elektryki to musimy zaślepki zastąpić harmonijką by połączyć drzwi ze słupkiem.
Zasilanie (stałe 12V) bierzemy z grubego czerwonego kabla co doskonale opisał i zobrazował aldi. Zdzieramy izolację i wlutowujemy się.
Masa standardowo ze śrubki
Spinamy wszystkie siłowniki i centralkę z kablami. Pilot w dłoń i sprawdzamy czy działa. Jak wszystko dobrze zamocowane nie powinno być problemów, tak przynajmniej ja miałem :mrgreen:
Teraz możemy pospinać nadmiar kabli, poupychać po kątach, pozakładać boczki i plastiki.
By dopełnić dzieła podłączamy kierunkowskazy. Brązowa kostka nad nogami kierowcy. Biało-czarny i czarno-zielony kabel, zdzieramy z nich izolację i wlutowujemy się. Jeśli nasza centralka ma jeden kabel na kierunki musimy rozdzielić go na dwa i na każdy dać diodę.
Na zdjęciu aldi wpiął się za pomocą szybkozłączek, ja wybrałem lutowanie.
Wszystkie miejsca lutowania zabezpieczamy izolacją. Upychamy centralkę i kable,zakładamy półkę.
Koniec. Centralny założony. :mrgreen:
PS.
Nie mam pojęcia czy w B3 siłowniki będą pasować w takich samych miejscach co w B4.
[B4 all] Montaż centralnego zamka
[B4 all] Montaż centralnego zamka
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2012, 22:30 przez majekk, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam mam problem wymieniałem uszczelniacze na zaworach ściągałem pasek z koła rozrządu po ponownym założeniu paska. Pasek przeskoczył o parę ząbków po ponownym oryginalnym założeniu paska wszystkie znaki się zgadzały.Na kole rozrządu i na kole pasowym były ustawione oryginał po odpaleniu silnika.Silnik nie ma mocy czy jest możliwość że mógł przestawić aparat zapłonowy.Proszę o pomoc z góry dzięki
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
hmm Szatan512 zauwarzyłeś czego dotyczy temat :!: :?:Szatan512 pisze:Witam mam problem wymieniałem uszczelniacze na zaworach ściągałem pasek z koła rozrządu po ponownym założeniu paska. Pasek przeskoczył o parę ząbków po ponownym oryginalnym założeniu paska wszystkie znaki się zgadzały.Na kole rozrządu i na kole pasowym były ustawione oryginał po odpaleniu silnika.Silnik nie ma mocy czy jest możliwość że mógł przestawić aparat zapłonowy.Proszę o pomoc z góry dzięki