dla wyszukiwarki:
Ściągnięcie tapicerki drzwi
wymiana mechanizmu opuszczania szyb z elektryką
wymiana podnośnika szyb
wymiana silniczka opuszczania szyby
Poradnik zawiera dokładne informacje w jaki sposób należy rozkręcać tapicerkę i boczki drzwi, wobec tego przyda się również wszystkim którzy chcą z jakiegoś powodu zajrzeć do środka drzwi, na przykład wymienić szybę lub kombinować przy zamku, jak również dla wszystkich którzy mają ręczny mechanizm opuszczania szyb.
[UWAGA 1] Poradnik został napisany w taki sposób, aby czytając go od dołu, można było z powrotem wszystko poskręcać
[UWAGA 2]
Najlepiej wymienić mechanizm przy zamkniętej szybie.
Co jest potrzebne?
śrubokręt krzyżak
śrubokręt płaski lub podobny przedmiot, który może służyć do podważania zatrzasków
klucz nasadowy rozmiar 10
klucz nasadowy lub płaski/oczkowy rozmiar 13
Jakieś 2, maksymalnie 3 godziny wolnego czasu.
Przyda się też jakiś stary koc lub duża gruba szmata, żeby położyć drzwi z szybą na ziemi.
Oczywiście zaczynamy od ściągnięcia boczku.
W tym celu musimy oczywiście najpierw otworzyć drzwi
a następnie odkręcić (kolejność dowolna) poniższe elementy:
2 śrubki znajdujące się na bokach tapicerki
odkręcić śrubę mocującą rączkę otwierania drzwi
Plastikowe elementy podłokietnika są mocowane na zatrzaski oraz śrubki. 2 śrubki znajdziemy gdy zajrzymy na podłokietnik od dołu.
Po ich odkręceniu należy go odginać od dolnej części w kierunku górnej, najlepiej jakimś płaskim śrubokrętem, aby nie uszkodzić delikatnego plastikowego brzegu.
Następnie wykręcamy 2 kolejne śruby:
Ściągamy rączkę do otwierania drzwi.
W prawych drzwiach wyciąga się ją w lewo (w kierunku przodu auta).
Analogicznie w lewych drzwiach będzie wyciągać się prawo (nadal w kierunku przodu auta )
Powinna wychodzić płynnie. Tak samo się ją wkłada.
Po wyjęciu na około 5cm, należy ściągnąć przymocowany do końcówki białej linki mały metalowy zacisk!
Można go ściągnąć paznokciami, jeśli ktoś hoduje, ale jeśli macie obgryzione, łatwiej będzie płaskim śrubokrętem.
Odłożyć w bezpiecznie miejsce, bo to ważny element
Następnie trzeba ściągnąć rączkę z linki, która kończy się takim haczykiem, jak na poniższym zdjęciu.
Po odkręceniu tego wszystkiego, ukazuje nam się widok gołego boczku, należy oczywiście odpiąć wtyczkę widoczną na zdjęciu:
Należy zwrócić uwagę, że ta wtyczka jest podwójna (mocowana jedna na drugiej).
Ta mniejsza u góry to wtyczka którą potem trzeba odpiąć, aby przypiąć nową, z nowego mechanizmu, biegnącą od silniczka.
Przy zakładaniu boczku z powrotem musimy pamiętać aby ta wtyczka wystawała cały czas przez dziurkę w innym wypadku będzie problem z jej wyciągnięciem i będziemy musieli ściągać boczek jeszcze raz.
Możemy wyciągać boczek.
Wyciągamy go w górę.
Następnie ukazuje nam się taki widok:
Odpinamy te wszystkie wiązki z zatrzasków.
Następnie wtyczkę która jest widoczna na pierwszym planie, z zielonym i czarnym kabelkiem, wysuwamy z tej większej (mniejsza wysuwa się w tył )
Zwracamy uwagę na gumowe elementy podtrzymujące boczek:
łatwo je zgubić, bo trzymają się razem z uchwytami po ściągnięciu tapicerki.
Warto ich od razu poszukać i od razu założyć z powrotem na miejsce (tak jak jest to widoczne na zdjęciu).
Przy zakładaniu wszystkie te gumki powinny być w otworach drzwi, a nie na zaciskach boczku tapicerki.
Linka mechanizmu otwierania drzwi powinna być zamocowana w sposób pokazany na poniższym zdjęciu.
Należy ją odpiąć przy ściąganiu drzwi.
Przy składaniu oczywiście z powrotem trzeba ją wcisnąć w te białe uchwyty.
Nie trzeba będzie jej pilnować przy zakładaniu boczku tapicerki.
Sama znajdzie drogę do dziury, którędy powinna wyjść.
Po założeniu tapicerki bez problemu ją odnajdziemy, prawdopodobnie będzie szła ciut wyżej aniżeli dziura. Ale powinna być widoczna przez dziurę.
Teraz możemy zabrać się za wykręcanie całego górnego elementu drzwi.
Po obydwu stronach (lewej i prawej) znajduje się 4 śruby (po 2 z każdej strony) - przygotować sobie klucz 13.
Po lewej stronie są śruby z wyższymi główkami. Są one rozstawione szerzej niż te widoczne na zdjęciu, od strony zamka.
Ale rozmiar jest taki sam.
Śruby są już wykręcone.
Próbujemy wyciągać górny element drzwi, najlepiej chwycić za górną obręcz osłaniającą szybę.
Uważamy przy tym aby nie uszkodzić bolca wraz z drutem:
Podczas wyciągania drzwi w górę, powinien on swobodnie pozostawać i "wychodzić" sobie dziurą, ale niestety istnieje prawdopodobieństwo, że się gdzieś zahaczy - należy uważać żeby się nie połamał itd.
Z kolei przy zakładaniu drzwi, musimy włożyć go w dziurę, jest tam tylko jedna podłużna która wychodzi do samej góry, ale dość szeroka. Trzeba bolec wprowadzić w dziurkę dlatego przy zakładaniu przyda się pomoc drugiej osoby, choć mnie się udało poradzić samemu (drzwi nawet po niedokładnym założeniu trzymają się dobrze bez śrub, dlatego póki jeszcze nie są przykręcone, można spokojnie użyć dwóch dłoni żeby nakierować bolec w odpowiednie miejsce).
Wyciągamy drzwi i kładziemy "wklęsłą" częścią do góry!
To ważne dlatego, że najpierw odkręcamy silniczek...
Trzyma go 3 śruby widoczne po lewej stronie, rozmiar tych śrub 10.
a następnie górny element mechanizmu, śruba (10) znajduje się w tym miejscu:
Następnie odwracamy drzwi i kładziemy je "wypukłą" stroną do góry.
Mamy taki widok
Teraz odkręcamy 2 śruby przy prowadnicy linki:
Na poniższym zdjęciu jest zaznaczona na czerwono blokada szyby.
Trzeba ją wypiąć - dzięki temu wyciągniemy cały mechanizm opuszczania szyb, bez potrzeby wyciągania szyby itd.
Jest tam blaszka którą trzeba przesunąć (płaskim śrubokrętem) a pod tym jest biały element plastikowy, który delikatnie odchodzi również płaskim śrubokrętem.
Wszystko robić powoli i delikatnie, coby się nie połamało
Został nam jeszcze tylko ten biały uchwyt, trzymający wężyk od mechanizmu.
Jest rozpinany od dolnej strony.
teraz możemy już tylko podważyć szybę palcami od dołu i wyciągnąć z pod niej mechanizm:
Wśród porozrzucanych dookoła rupieci szukamy nowego mechanizmu, który wytargaliśmy na szrocie za 80 zeta.
Mocujemy nowy mechanizm (opaska zaciskowa nie jest potrzebna, na zdjęciu widać jeszcze stary mechanizm na opasce)
Śruby silniczka są od środka auta, więc można by było silniczek przykręcić już po zamontowaniu drzwi ale tak naprawdę uważam że warto to zrobić jeszcze na leżąco, aby podczas ponownego montażu nie latał niepotrzebnie swobodnie, wszakże może rozbić nam szybę...
Także trzeba odwrócić drzwi na "wklęsłą" stronę i przykręcić silniczek oraz górny element mechanizmu który kończy prowadnicę (kiedy drzwi leżą stroną wypukłą do góry, element znajduje się pod dolną częścią szyby)
Aby dalej skręcić wszystko z powrotem, czytaj do góry, wyłapując fragmenty o tym jak należy to z powrotem poskładać.
Jak widać, to banał i nie wymaga specjalistycznej wiedzy <ok>
[B4 ALL] Naprawa mechanizmu opuszcz. szyb. Łopatologicznie.
brak zdjęć
Cześć Wszystkim,
Czy widzicie zdjęcia z demontażu? Ja próbowałem już Chrome i Firefoxa i nic nie widzę.
Czy to tylko u mnie taki efekt?
Z góry dzięki za pomoc.
Marcin
Czy widzicie zdjęcia z demontażu? Ja próbowałem już Chrome i Firefoxa i nic nie widzę.
Czy to tylko u mnie taki efekt?
Z góry dzięki za pomoc.
Marcin