Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 ADR] Buczenie, drgania, wibracje

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[A4 ADR] Buczenie, drgania, wibracje

Post autor: Motostacja pl » 16 sie 2012, 10:07

Witam

Problem mam już dłuższy czas ale jakoś nie było okazji/chęci zająć się problemem na poważnie.

Objawy: otóż coś strasznie drga, pojawia się przy tym również buczenie kiedy silnik jest pod obciążeniem - zwłaszcza drugi i trzeci bieg na niskich obrotach kiedy dynamicznie przyśpieszam. 95% czasu autem jeżdżę sam i wtedy nie ma tragedii. Jest to buczenie i drgania, ale raczej są "lekkie" więc jakoś mnie to nie drażniło i nie było motywacji się tym zająć tym bardziej że nie mogłem ich zlokalizować. Kiedy auto jest bardziej obciążone (2-3 osoby) buczenie i drgania są już dość mocno irytujące. Przy wyższych obrotach (około 3tyś) buczenie znika. We wrześniu wybieram się w góry więc chciałbym zająć się tym problemem.

Objaw pojawił się chyba po spotkaniu z psem. Rozwalił mi wtedy cały zderzak, głową uderzył też chyba w prawe koło ale na pierwszy rzut oka jeśli chodzi o koło nic nie uszkodził.

W między czasie starałem się zlokalizować usterkę niestety bez owocnie. Sprawdziłem osłony pod silnikiem, wszelkie blachy itp które mogłyby wibrować - bez zmian.

Poduszki silnika wydają się ok, na wolnych obrotach nie czuć żadnych drgań.

Poduszki skrzyni to trochę zagadka. Żadna nie jest zerwana. Prawa to oryginał i wygląda dobrze. Lewa to zamiennik, jak kupiłem auto była całkowicie zerwana i nic się nie działo, również po jej montażu wszystko było ok ale różnie może być więc jej nie skreślam póki co.

Zastanawiałem się też nad plecionką wydechu bo zaczęła mi się sypać ale sytuacja nie zmieniała się wraz z ubywaniem zewnętrznego oplotu. U kumpla w takiej samej A4 plecionka jest w jeszcze gorszym stanie i sytuacji takiej nie ma.

Do głowy przychodzi mi jeszcze skrzynia biegów, wiem że jest tam jakieś łożysko czy coś takiego które lubi się popsuć. W tym temacie nie jestem niestety biegły więc nic nie byłem w stanie stwierdzić. Ewentualnie mechanizm różnicowy. Olej w skrzyni jest jak by co, stan prawidłowy.

Ostatni mój typ to przegub wewnętrzny z prawej strony. Sprawdzając go wydaje mi się że ma większe luzy niż przegub lewy. Wiem że jego uszkodzenie może dawać podobne objawy ale... kierownica mi nie drga, wibracje przenoszą się raczej na cały samochód niż na układ kierowniczy. Nie wiem też czy wibracje takie znikałby się wraz ze zmniejszeniem obciążenia.

Podsumowując: poduszka skrzyni biegów, skrzynia, przegub wewnętrzny, plecionka. Jak myślicie?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 sie 2012, 11:49

Zamówiłem przegub wewnętrzny bo i tak wydaje mi się że mój ma już dosyć. Z tego co kojarzę to miał już luzy góra-dół. Lewy przegub nie wykazywał takich luzów. Wymienię i zobaczymy co będzie. Tak czy siak czekam jeszcze na sugestię.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 sie 2012, 16:03

Ok przegub wewnętrzny wymieniony. Dodatkowo zauważyłem że chyba przynajmniej jedna śruba mocująca przegub do skrzyni była jakby delikatnie krzywa. Ciężko to stwierdzić na 100% ale tak mi się rzuciło to w oczy.

Po wymianie i jeździe próbnej chyba jest ok. Piszę chyba bo dla 100% pewności musiałbym obciążyć auto ale zdaje się że problem rozwiązany (odpukać w niemalowane). Teraz wyraźnie czuje że przez plecionkę również są wibracje, bardzo słabe i o dużej częstotliwości. Wcześniej nie szło wyczuć czy wydech też powoduje wibracje czy nie bo nakładały się one razem z tymi z przegubu. Teraz dokładnie czuć jak buczy i wibruje sam wydech, więc główny problem mam nadzieje rozwiązany a na plecionkę przyjdzie również czas <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl