[A4 ADR] Poszarpuje na LPG
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wrzucam odczyt tak jak obiecywałem. Trasa jakieś 10km przy spokojnej jeździe. Ostatnio jakoś bardzo rzadko szarpie szczególnie przy spokojnej jeździe.
http://chomikuj.pl/Labiel7/Dokumenty
Mam jeszcze takie pytanie. Jeśli przywrócę kompa do ustawień pierwotnych i nie włączę gazu to czy lpg będzie miało jakikolwiek wpływ na kształtowanie się czasów wtrysku?
http://chomikuj.pl/Labiel7/Dokumenty
Mam jeszcze takie pytanie. Jeśli przywrócę kompa do ustawień pierwotnych i nie włączę gazu to czy lpg będzie miało jakikolwiek wpływ na kształtowanie się czasów wtrysku?
Samo się nic nie zrobi tak samo się nie naprawi.
Bez rozwiertu nie wiele zdziałasz .... możesz inaczej podejść do rzeczy - podnieś ciśnienie na reduktorze - jaki to reduktor ? wtrysk ?
Oczywiście należałoby wręcz dokonać nastaw podstawowych i adaptacji po wcześniejszym wyczyszczeniu nastaw nauczonych w sterowniku i wtedy hola na PB tak jak pytasz tak tez należałoby zrobić ... ale to co powyższe nie ominie - oczywiście wówczas po modyfikacji czy też ciśnieniu na nowo autoadaptacja Staga
Bez rozwiertu nie wiele zdziałasz .... możesz inaczej podejść do rzeczy - podnieś ciśnienie na reduktorze - jaki to reduktor ? wtrysk ?
Oczywiście należałoby wręcz dokonać nastaw podstawowych i adaptacji po wcześniejszym wyczyszczeniu nastaw nauczonych w sterowniku i wtedy hola na PB tak jak pytasz tak tez należałoby zrobić ... ale to co powyższe nie ominie - oczywiście wówczas po modyfikacji czy też ciśnieniu na nowo autoadaptacja Staga
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jakie ciśnienie proponujesz?Lee76 pisze:możesz inaczej podejść do rzeczy - podnieś ciśnienie na reduktorze - jaki to reduktor ? wtrysk ?
Wtryski Rail 3 omowe, reduktor Zavoli z tego co pamiętam.
Kurcze, na razie nie mam jeszcze tyle wiedzy a tym bardziej doświadczenia żeby grzebać aż tak mocno w instalacji LPG a boje się też tego że może świrować jakiś osprzęt silnika. Chciałbym najpierw sprawdzić wszystko co możliwe zanim zacznę grzebać fizycznie w instalacji.
Dodam jeszcze że na PB nigdy mi nie szarpnął. Gazwnik kazał mi kiedyś nawet przyśpieszać z niskich obrotów na wysokim biegu aby obciążyć układ WN i nawet w zasadzie przyśpieszając z obrotów jałowych na piątym biegu z butem w podłodze nie szarpnął ani nie zadławił się.
Tak się sprawdza układ WN - na LPG od razu wychodzą niuanse które jeszcze nie są widoczne na PB
Jeżeli się czujesz na siłach to nie ma się czego bać od 12 lat siedzę w tej branży więc wsparcie masz.
Cokolwiek nie uczynisz z benzyną to na tej mapie/ustawieniach nigdy nie będzie dobrze
Poczytaj instrukcje STAGa gdzie powinien być mnożnik ciśnienia itd.
Zrób sobie OSC podczas jazdy zobaczysz co się dzieje z ciśnieniem i czasami LPG ( podczas niedomagań ) i tym trzeba się zainteresować
Apropo na osc z biegu jałowego który dałeś powyżej sonda stoi - jak nie podłączona to ja odznacz żeby nie było zmyłki
Jeżeli się czujesz na siłach to nie ma się czego bać od 12 lat siedzę w tej branży więc wsparcie masz.
Cokolwiek nie uczynisz z benzyną to na tej mapie/ustawieniach nigdy nie będzie dobrze
Poczytaj instrukcje STAGa gdzie powinien być mnożnik ciśnienia itd.
Zrób sobie OSC podczas jazdy zobaczysz co się dzieje z ciśnieniem i czasami LPG ( podczas niedomagań ) i tym trzeba się zainteresować
Apropo na osc z biegu jałowego który dałeś powyżej sonda stoi - jak nie podłączona to ja odznacz żeby nie było zmyłki
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A tak, w sumie nie pomyślałem, bo tam są zaznaczone dwie sondy a ja przecież mam jedną.Lee76 pisze:Apropo na osc z biegu jałowego który dałeś powyżej sonda stoi - jak nie podłączona to ja odznacz żeby nie było zmyłki
Przy okazji postaram się zrobić bo ostatnio jak robiłem podczas spokojnej jazdy to chyba nie szarpnął więc wtedy teoretycznie było ok.Lee76 pisze:Zrób sobie OSC podczas jazdy zobaczysz co się dzieje z ciśnieniem i czasami LPG ( podczas niedomagań ) i tym trzeba się zainteresować
1.Jak mnie pamieć nie myli bo drugie lapsa mam teraz kawałek to obie sondy stały na bogato
2.Śmiało mu wciśnij i przytrzymaj przez chwile tak żeby OSC było nagrane z "problemem" nie przez ułamek sekundy - ale i tak się sprawdzi co pisałem wcześniej.
Poczytaj manuala - upewnisz się w tym co pisze.
MagicJety nie lubią wysokich ciśnień natomiast Zavoli odwrotnie
Jak wiesz co i jak i czujesz się w mocy to odkręć mu ciśnienie nowe automapowanie i nie ominie cię ręczna korekta "lini"
2.Śmiało mu wciśnij i przytrzymaj przez chwile tak żeby OSC było nagrane z "problemem" nie przez ułamek sekundy - ale i tak się sprawdzi co pisałem wcześniej.
Poczytaj manuala - upewnisz się w tym co pisze.
MagicJety nie lubią wysokich ciśnień natomiast Zavoli odwrotnie
Jak wiesz co i jak i czujesz się w mocy to odkręć mu ciśnienie nowe automapowanie i nie ominie cię ręczna korekta "lini"
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Podczas nagrywania osc które wrzuciłeś nie występował problem z szarpaniem.
Co zamiany dysz to możesz sobie kupić zestaw nowych dysz i na nich eksperymentować, ustawienie na starych dyszach zapisać, będziesz mógł zawsze wrócić do poprzedniego setupu.
Co wcześniejszych screenów to mnożnik w od 6,5-7s powinien opadać (może tutaj gazownik przylał aby nie było szarpania).
Pisałeś że po wyłącznie jednego wtryskiwacze szarpanie ustawało. Pobaw się w zamianę wtryskiwaczy z "problematycznych" cylindrów na dobre (przekładasz kostkę i wężyk idący do kolektora). I znów sprawdzaj przez wyłączanie/włączanie poszczególnych wtryskiwaczy który będzie sprawiał problem.
Co zamiany dysz to możesz sobie kupić zestaw nowych dysz i na nich eksperymentować, ustawienie na starych dyszach zapisać, będziesz mógł zawsze wrócić do poprzedniego setupu.
Co wcześniejszych screenów to mnożnik w od 6,5-7s powinien opadać (może tutaj gazownik przylał aby nie było szarpania).
Pisałeś że po wyłącznie jednego wtryskiwacze szarpanie ustawało. Pobaw się w zamianę wtryskiwaczy z "problematycznych" cylindrów na dobre (przekładasz kostkę i wężyk idący do kolektora). I znów sprawdzaj przez wyłączanie/włączanie poszczególnych wtryskiwaczy który będzie sprawiał problem.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dysze to jest ten element z przodu wtrysków na które zakładane są wężyki? Czy jak je wykręcę to nie będzie trzeba kalibrować wtrysków czy po prostu ich wykręcenie nie ma wpływu na resztę wtryskiwacza? Kurcze parzyłem jak gazownik je rozkręcał, ale nie zwróciłem uwagi.aldi pisze:Co zamiany dysz to możesz sobie kupić zestaw nowych dysz i na nich eksperymentować, ustawienie na starych dyszach zapisać, będziesz mógł zawsze wrócić do poprzedniego setupu.
Tak ale to było jeszcze przed ich czyszczeniem, wtedy poszarpywanie występowało bardzo często. Teraz jest to maks nieregularne i zazwyczaj są to pojedyncze szarpnięcia raz na jakiś czas. Zdarza się oczywiście że raz jest ich więcej raz nie ma ich wcale, czasem zdarza się cała seria (czkawka) ale to dość sporadycznie. Ciężko w takich warunkach prowadzić takie badania. Aby mieć dobry wynik musiałbym albo trafić na "gorszy dzień" albo prowadzić takie testy długoterminowo. W każdym bądź razie pomyślę nad tym. We wrześniu będzie urlop więc i trochę więcej czasu.aldi pisze:Pisałeś że po wyłącznie jednego wtryskiwacze szarpanie ustawało. Pobaw się w zamianę wtryskiwaczy z "problematycznych" cylindrów na dobre (przekładasz kostkę i wężyk idący do kolektora). I znów sprawdzaj przez wyłączanie/włączanie poszczególnych wtryskiwaczy który będzie sprawiał problem.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hmy, no tak, ale w porównaniu do tej A4 gdzie chodzi niby ok (bynajmniej nie ma poszarpywania podczas jazdy) to moje czasy wtrysków są o wiele niższe.Lee76 pisze:Po samych czasach PB widać że ma bogato wówczas również dojdzie do detonacji i tzw. czkawki - kangura
Gdyby się okazało że daje za bogatą to by się wiele rzeczy zgadzało, szarpnięcia - wiadoma sprawa że będą jak będzie go zalewało. Dodatkowo nagar na świecach itp.
Nie mam tutaj Autodaty to nie sprawdzę czasu idle injection ale to co pisałem że
"widać" mam na myśli przesuniecie czasów PB względem pracy na LPG
Sam fakt negatywny czy też pozytywny "prawidłowych" czasów PB na jego sterowniku nie wiele ma w tej chwili do rzeczy - na nich się wzoruje sterownik LPG i poprzez odpowiedni algorytm ( mapa, krzywa) podaje odpowiednią dawkę LPG ( czasy LPG )
Nie mniej jednak sam mnożnik 1.6 już wiele mówi a praca silnika na PB i LPG daje rozeznanie ( to o czym pisałem )
Nie będzie dobrze na takich nastawach/parametrach , to że było i czasami jest lub nie to by można napisać poemat - każdy sterownik BOSCH czy też MM ma inną procedurę zapisaną adaptacyjną, przesunięcie mapy, kąt zapłonu, wtrysku ....
Jako ciekawostka / Oczywiście Audi - świece od kosiarki o połowę krótszy gwint co za tym idzie elektroda jest wewnątrz ścianki głowicy w gwincie a nie w komorze spalania auto na LPG i PB - zrobiło na tym ok. 15tkm po tym zaczęły się dziać cuda-wianki brak reakcji na dawkę LPG z ręcznej regulacji, PB prawie nie pracuje a spalanie istny kosmos "razy 2" - Cud uzdrowienia nastąpił po wymianie świec
Także nie polemizujmy o tym że czasami działa, a dotychczas było dobrze
Trzeba dojść do ładu z LPG i wówczas robić reset nastawów podstawowych/adaptacyjnych sterownika PB z Vaga na nowo adaptacje PB i później ponowna regulacja/programowanie LPG ..... i będzie latać
"widać" mam na myśli przesuniecie czasów PB względem pracy na LPG
Sam fakt negatywny czy też pozytywny "prawidłowych" czasów PB na jego sterowniku nie wiele ma w tej chwili do rzeczy - na nich się wzoruje sterownik LPG i poprzez odpowiedni algorytm ( mapa, krzywa) podaje odpowiednią dawkę LPG ( czasy LPG )
Nie mniej jednak sam mnożnik 1.6 już wiele mówi a praca silnika na PB i LPG daje rozeznanie ( to o czym pisałem )
Nie będzie dobrze na takich nastawach/parametrach , to że było i czasami jest lub nie to by można napisać poemat - każdy sterownik BOSCH czy też MM ma inną procedurę zapisaną adaptacyjną, przesunięcie mapy, kąt zapłonu, wtrysku ....
Jako ciekawostka / Oczywiście Audi - świece od kosiarki o połowę krótszy gwint co za tym idzie elektroda jest wewnątrz ścianki głowicy w gwincie a nie w komorze spalania auto na LPG i PB - zrobiło na tym ok. 15tkm po tym zaczęły się dziać cuda-wianki brak reakcji na dawkę LPG z ręcznej regulacji, PB prawie nie pracuje a spalanie istny kosmos "razy 2" - Cud uzdrowienia nastąpił po wymianie świec
Także nie polemizujmy o tym że czasami działa, a dotychczas było dobrze
Trzeba dojść do ładu z LPG i wówczas robić reset nastawów podstawowych/adaptacyjnych sterownika PB z Vaga na nowo adaptacje PB i później ponowna regulacja/programowanie LPG ..... i będzie latać
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No tak, ale jeśli dysze byłby większe to czy czas wtrysków nie powinien być właśnie mniejszy?aldi pisze:Bo ma większe dysze.Labiel pisze:przy tym samym ciśnieniu gazu mnożnik na poziomie 1,2 a czasy wtrysków LPG w granicach 4,5.
Dodam że gaz był zakładany u tego samego człowieka. Szkoda że nie zwróciłem uwagi na wysokość tego mnożnika kiedy wszystko było jeszcze ok. Dzisiaj może wreszcie usiądę i trochę pogrzebię.