Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Ustawienie LAMBDA MINI LECHO

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

[B4 2.0 ABT] Ustawienie LAMBDA MINI LECHO

Post autor: ignac112 » 21 sie 2012, 11:20

Siemanko, w moim gruzie mam taką instalację: http://www.lecholpg.pl/?act=produkty&pid=minilambda
Niby jest tam silniczek krokowy, no ale jest tam też register.
Powiedzcie mi pany jak ustawić zworki na sterowniku (ustawienie sondy) oraz co zrobić aby silnik krokowy sterował przepływem gazu, a nie register. Skoro ten silniczek jest to wolałbym aby to chodziło, może samochód lepiej by się zbierał.
Zdrówka.

Lee76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 16 kwie 2011, 16:14
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Lee76 » 21 sie 2012, 17:13

Niestety to takie ustrojstwo że nie ma czego zbyt wiele wymagać, przy tym motorze Ci się sprawdzi kwestia przyłożenia się do tego
Takie były przepisy, że musieli produkować sterowniki- wiec uprościli je do minimum ostatecznego - regulacji na attuatorze jest bo jest, podłączenie do sondy ( odczyt a nawet emulacja ) więc wybrneli jakoś ( nie tylko Lecho, Stag jako rodzimy również )

Przeczytaj instrukcje lub posiłkuj się manuałem ze STAG'a
http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... rukcja.pdf

Podłącz o ile nie jest bo często bywa że nie ( TPS ) to Ci pomoże w lepszym starcie auta

Emulacja fala 1V - gdyby były poranne problemy z rozruchem to niestety emulacja masa
Może do tego dojść bo fala emulacji jest 0.3s to niestety dla tych sterowników nie koniecznie pozytywnie i następuje rozjazd mapy PB

Regulacja jak w opisach instrukcji , 3tys. obrotów i wg. diod mieszanki lambdy regulujesz śrubą , wstępnie na jałowym na reduktorze i na przemian jeżeli zajdzie potrzeba powtórzenia.
Jeżeli mikser odpowiedni, reduktor wydajny musi auto jechać ;)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 21 sie 2012, 20:38

Znaczy tak: w chwili obecnej auto pali ślicznie na benzynie jaki i na gazie, tylko cyk i chodzi. Obroty nie falują od razu schodzą na 1100 potem na 950obr/min. Tylko po prostu chcę widzieć czy u mnie jest wszystko jak być powinno (głownie chodzi mi o register-krokowiec). Ustawiałem w ten sposób, że miałęm dawkę odkręconą na max, obroty na 3000obr/min i skręcałem aż obroty zaczęły spadać, wtedy cofnąłem register o pół obrotu (zwiększyłem dawkę). Silnik się nie dławi, jakoś tam jedzie, gazu spala też normalnie.
Chciałem widzieć czy wszystko jest ok, co żeby mnie sumienie nie gryzło.
Puki co mam ustawione tak jak jest w instrukcji. Czyli to mnie cieszy, jedynie ten pseudo krokowiec mnie drażni. No ale nic, jak chodzi dobrze to niech chodzi :-)

Lee76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 16 kwie 2011, 16:14
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Lee76 » 21 sie 2012, 20:46

Jak odpala ładnie to emulacji sondy nie ruszaj.

Krokowiec chodzi ale nie chcę Cie skłamać czy +/- 5 kroków ( bynajmniej jak pisałem - tylko dla przepisów )
Możesz zwrócić uwagę na centralkę i wg. niej reguluj nie na ucho - pomocne tutaj będą diody LED od strony wtyczki - przy prawidłowej regulacji trzymając na wys.obrotach ( ok.3tys.obr) nastąpi miganie diod ( uboga/bogata) czerwona/zielona - tak samo mają sie zachować diody na biegu jałowym , jak nie to poprawka na reduktorze i ponownie regulacja na wysokich. Prosta i skuteczna instalacja. Z doświadczenia powiem że do tego silnika się nada choć ja instaluje STAGa i do 1.8 do tych już z wyższej półki minimalnie startuje - Klient może chcieć najtaniej i najgorzej ...bo Panie , to i tak idzie na giełdę... ale to Ja instaluje, Ja ręczę że ma i będzie prawidłowo funkcjonowało. Gdzieś są granice ;)
Popraw tylko regulację wg. diod LED i będzie GIT

Zerknij na przewód do TPS dość istotny przy starcie auta
Przy ustawieniu progu działania TPS potencjometrem krokówka staruje bodajże o 15 kroków

Pozdrawiam.
Waldemar

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 21 sie 2012, 21:25

Lee76 pisze:Zerknij na przewód do TPS dość istotny przy starcie auta
Przy ustawieniu progu działania TPS potencjometrem krokówka staruje bodajże o 15 kroków
Tzn w jaki sposób mam na to zerknąć? Jak mam to odczytać? I dlaczego jest to tak ważne? Sorry, że pytam, ale zaciekawiłeś mnie tym. Pozdro

Lee76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 16 kwie 2011, 16:14
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: Lee76 » 21 sie 2012, 22:11

Kolor przewodu wg. instrukcji Fioletowy - zerknij jak wychodzi z centralki LECHO i dokąd idzie bo może być ucięty

Ważne/nie ważne - przy stracie masz skok otwarcia krokówki

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 22 sie 2012, 13:25

Ok jutro sprawdzę i dam znać. Dzięki.
Zdrówka

@edit:
sprawdzone, fioletowy ucięty...

[ Dodano: 2012-08-23, 17:05 ]
Dobra, powiedzmy, że ktoś nie mógł tego ustawił i mam instalację I gen. Jak jest dobrze to niech tak jest, bo w mojej okolicy pewnie nikt tego ogarniać nie będzie chciał.

Ale przejdźmy do innej sprawy.
Mam taki przełącznig B-G:
http://www.lecholpg.pl/?act=produkty&pid=wrm

Do czego służy te I pokrętło? Co to w ogóle oznacza?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl