Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
km
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 sty 2011, 16:48
Lokalizacja: BiałaP

Post autor: km » 13 sie 2012, 18:35

Ganimadeus pisze:
km pisze:Kolego UKI_XX odniosłeś się do moich logów czy kolegi Ganimadeus?

Jeżeli do moich, to z EGR nic nie było robione, fabryczny. Przepływomierz jest ok?
Do moich :p

U Ciebie przepływomierz niedomaga. Sprawdź sobie nawet dla porównania moje logi z grupy 003.
Tak myślałem, ale miałem jednak odrobinę nadziei :p

Kupiłem już preparat do czyszczenia przepływki, może to rozwiąże z nią problem. Po zakupie auta miałem dość brudny filtr powietrza, pewnie przez to dostało się również przepływce. Wyczyścimy - zobaczymy.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 13 sie 2012, 18:55

km pisze:
Ganimadeus pisze:
km pisze:Kolego UKI_XX odniosłeś się do moich logów czy kolegi Ganimadeus?

Jeżeli do moich, to z EGR nic nie było robione, fabryczny. Przepływomierz jest ok?
Do moich :p

U Ciebie przepływomierz niedomaga. Sprawdź sobie nawet dla porównania moje logi z grupy 003.
Tak myślałem, ale miałem jednak odrobinę nadziei :p

Kupiłem już preparat do czyszczenia przepływki, może to rozwiąże z nią problem. Po zakupie auta miałem dość brudny filtr powietrza, pewnie przez to dostało się również przepływce. Wyczyścimy - zobaczymy.
Nie chcę Cię martwić ale to na nic się zda... z tego względu, że ta blaszka zrobiona jest ze szlachetniejszej stali i czyszczenie jej może okazać się pomocne ale tylko w przypadku mocniejszego roztworu takiego jak np. woda królewska :D

km
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 sty 2011, 16:48
Lokalizacja: BiałaP

Post autor: km » 13 sie 2012, 19:14

Kupiłem już preparat do czyszczenia przepływki, może to rozwiąże z nią problem. Po zakupie auta miałem dość brudny filtr powietrza, pewnie przez to dostało się również przepływce. Wyczyścimy - zobaczymy.
Nie chcę Cię martwić ale to na nic się zda... z tego względu, że ta blaszka zrobiona jest ze szlachetniejszej stali i czyszczenie jej może okazać się pomocne ale tylko w przypadku mocniejszego roztworu takiego jak np. woda królewska :D

No zobaczymy, może da rade CRC, jak nie, to będę szukał przepływki.

Coś mało komentarzy odnośnie naszych logów. Nie wiem czy z turbo u mnie ok i np. z EGR, katalizatorem, który jest u mnie od nowości. Zastanawiam się również czy może zostać taki kąt początku wtrysku jak jest u mnie czy jednak dokonać korekty.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 13 sie 2012, 19:26

Katalizatora w logach z tego co wiem ci nie wykaże czy coś jest źle czy nie, ja ost. takowy usunąłem wstawiłem tłumik od 80 b3 1.6td oznaczenie modelowe: 05.014 koszt 65PLN tylko najlepiej kup jeszcze do tego pierścień co tam idzie jako uszczelniacz bo ja musiałem się trochę namęczyć i szlifierką go wycinać z kata :D żeby wstawić go w miejsce nowego tłumika.

Kąt wtrysku trzymając się ściśle wartości jest do korekty. Co do egra nie powiem Ci, jeszcze tego do końca nie rozszyfrowałem ;p

A u siebie to zostaje mi chyba tylko zaślepić EGR i poszukać dziurki w dolocie i będzie śmigał jak wcześniej. :]

km
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 sty 2011, 16:48
Lokalizacja: BiałaP

Post autor: km » 13 sie 2012, 19:39

Dzięki za wskazówki. Powodzenia w namierzaniu dziurki w dolocie :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 sie 2012, 20:52

Ganimadeus pisze:A u siebie to zostaje mi chyba tylko zaślepić EGR i poszukać dziurki w dolocie i będzie śmigał jak wcześniej.
No będzie :mrgreen: bo coś ci trochę doładowanie ucieka ;-)

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 24 sie 2012, 11:24

Panowie co sądzicie o tych logach, wszystko ok??
Silnik nagrzany do ok 85stC, (na Boschu).

Obrazek

Autko mi poddymia na siwo powyżej 0,6Bar doładowania przy mocniejszym przygazowaniu (autko jak opisie, turbo ładuje do 1Bar). Przy spokojniejszym przyspieszaniu do 0,7Bar nie dymi wcale.
Intercooler czysty, oleju ubywa ok 0.2l na 1000km na trasie (do 130-140km/h) w mieście troszkę więcej (motul 10w40 6100+). Może przepływka jest cały czas otwarta i jest za duzo powietrza w paliwie??
Mam wrażenie?? ze auto czasami pracuje troszke twardziej tj n108 nie przestawiał precyzyjnie kąta wtrysku z powodu czujnika temperatury(G62) lub z powodu uszkodzenia samego n108.
Co o tym sądzicie??Na wskaźniku temperatury na zegarach na trasie tempo ok 85stC.
Po przejechaniu 700m świeże logi pokazały dawkę 26 i kąt wtrysku 49
Błędów w VAG brak.
Jest sens robić logi dynamiczne na Boschu??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 sie 2012, 13:11

Wostok pisze:Może przepływka jest cały czas otwarta i jest za duzo powietrza w paliwie??
Nie ma takiej opcji 8-) ,tu raczej chodzi o masę powietrza jaką "widzi "komp za pośrednictwem przepływki ,i ta może być zbyt mała w stosunku do faktycznej ,a jak tak bedzie to bedzie słabo jechał z tego powodu,bo dawka paliwa w mapach jest sciśle określona do określonej ilości powietrza :-P
Wostok pisze:Mam wrażenie?? ze auto czasami pracuje troszke twardziej tj n108 nie przestawiał precyzyjnie kąta wtrysku z powodu czujnika temperatury(G62) lub z powodu uszkodzenia samego n108.
Co o tym sądzicie??Na wskaźniku temperatury na zegarach na trasie tempo ok 85stC.
Sądzimy że jest taka opcja ,tyle że w bloku 000 niby wszystko można sprawdzić ,ale znależć kogoś kto by to prawidłowo zinterpretował to sztuka :mrgreen:
Wostok pisze:Po przejechaniu 700m świeże logi pokazały dawkę 26 i kąt wtrysku 49
Kąt wtrysku statyczny sprawdzamy nastawach podstawowych czyli w basic seting...w blokach mierzonych masz kąt "zrobiony "przez kompa i n108 8-)
Wostok pisze:Jest sens robić logi dynamiczne na Boschu??
Ja nie widzę :-P

darek1231
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 09 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: darek1231 » 10 wrz 2012, 10:38

Witam :-)
czy mógł by ktoś zerknąć na ten log http://vaglog.rtnet.pl/darek1231_96932.html
ostatnio silnik stracił trochę na mocy i słychać w nim takie równomierne ciche stukanie a nie wiem co jest powodem tego że wymagane wyprzedzenie zapłonu jest takie duże :-)

zapomniałem napisać że dzieje się to w golfie 3 1Z silnik podczas sprawdzania był nagrzany

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 wrz 2012, 22:29

darek1231 pisze:Witam :-)
czy mógł by ktoś zerknąć na ten log http://vaglog.rtnet.pl/darek1231_96932.html
ostatnio silnik stracił trochę na mocy i słychać w nim takie równomierne ciche stukanie a nie wiem co jest powodem tego że wymagane wyprzedzenie zapłonu jest takie duże :-)

zapomniałem napisać że dzieje się to w golfie 3 1Z silnik podczas sprawdzania był nagrzany
Coś nie halo z kątem wtrysku ,zrób statycznie blok 000 i przełacz w nastawy podstawowe .Te logi 004 są w basic seting :?: bo jeżeli tak ,to pompa nie przestawia prawidłowo kąta wtrysku ...Powodem może być np.przycierający się zaworek ciśnienia wewnetrznego ,lub n108 ,ewentualnie zabite syfem sitko na n108

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 13 wrz 2012, 11:16

Witam auto 80 1Z. Kuleje miedzy 840 a 860 obrotow tlucze cala buda. Zalaczam logi statyczne grupy 000 i 013 poniewaz sa duze korekcje wtryskow no i dawka rowniez warjuje. Impulsator odlaczony i nie ma zmiany. Czyzby wtryski? Czy jednak nastawnik.
Logi: Log (0 - 000)
Log (1 - 013)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 wrz 2012, 21:43

Fighter001 pisze:Witam auto 80 1Z. Kuleje miedzy 840 a 860 obrotow tlucze cala buda. Zalaczam logi statyczne grupy 000 i 013 poniewaz sa duze korekcje wtryskow no i dawka rowniez warjuje. Impulsator odlaczony i nie ma zmiany.
Jak już porządnie się zasyfi nastawnik ,to odłączanie impulsatora nic nie pomaga ;-) dawka , obroty i korekcje fiksują dokładnie tak jak u ciebie ,miałem trzy takie przypadki :mrgreen: Według mnie na 100% nastawnik 8-)

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 13 wrz 2012, 21:50

To mnie kolego zmartwiles, bo wtryski leza juz i czekaja jutro na sprawdzenie. A czyszczenie nastawnika to juz troche wiecej czasu bede musial na to poswiecic :mrgreen: Auto konkretnie dymi i wogule tak jak by ktorys wtrysk byl K.O. Jutro sprawdze na maszynie i napisze co sie okazalo winowajca.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 wrz 2012, 22:46

A czyszczenie nastawnika to juz troche wiecej czasu
E tam ...chwila moment :mrgreen:

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 14 wrz 2012, 20:08

Wtryski byly gorzej niz zajechane :-P teraz sa od afn i jest duuuuza roznica. jakies tam falowanie jeszcze jest ale auto jeszcze dobrze nie odpowietrzone. Mysle ze nastawnik i tak bedzie do wyczyszczenia.

Auto podlaczylismy pod vaga i dalej dawka faluje i obroty skacza od 840 do 861rpm wiec nastawnik do czyszczenia. Pytanie za 100pkt. :mrgreen: czy brat moze tymczasowo tak jezdzic? Do ogarniecia / znalezienia innego nastawnika?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl