Witam, odkad kupilem samochod (chyba 3 lata temu ) mialem problem z przejsciem z obrotow biegu jalowego do wyzszych przy nacisnieciu pedalu przyspieszenia, tzn. gdy naciskalem pedal przyspieszenia delikatnie silnik sie dusil, gdy mocniej normalnie wkrecal sie na obroty. Na benzynie w tym momencie slyszalem pstryk przekaznika i nagly spadek obrotow, potem nagle znow wzrastaly, na LPG bez pstryku przekaznika i bez spadku obrotow (caly czas dusilo). Dzieje sie tylko tak na cieplnym silniku. Problem ten nie byl az tak uciazliwy wiec z tym jezdzilem, ale zaczal sie problem z odpalaniem w zimie wiec postanowilem sie wziasc za diagnoze gaznika i elementow ktore maja wplyw na jego prace.
LPG mam chyba 1 generacji i to jeszcze slabo wykonana, dwa przewody z gazem od parownika idą do górnej czesci obudowy filtra powietrza i bezposrednio z obudowy zasysane do gaznika
Jeden wadliwy element wymienilem (czujnik temp. cieczy chlodzacej) wiec mysle ze z odplaniem w zimie bedzie spokoj ale pierwszy efekt pozostal. Wymontowalem dzis gaznik i pomierzylem opornosci poszczegolnych elementow. W szczegolnosci zalezy mi na opinii na temat POTENCJOMETRU PRZEUSTNICY, poniewaz wyczytalem ze to moze miec wplyw na to duszenie silnika. Podaje wartosci:
POTENCJOMETR PRZEPUSTNICY (czujnik polozenia przeustnicy):
opornosc calkowita 1.85 kOhm (1-3pin), podczas ruchu przepustnica opornosc miedzy 1-3 pinem sie w ogole nie zmieniala, nie wiem czy tak ma byc
opornosc sie zmienila natomiast miedzy 1-2 pinem i analogicznie miedzy 2-3 pinem w granicach: 0.25-1.57 kOhm, gdyby ktos mogl napisac czy to dobre wartosci, bo w ksiazce nic nie jest na ten temat napisane i nic nie jest wspominane ze ona sie zmienia miedzy 2-3 pinem
NASTAWNIK PRZEPUSTNICY WSTEPNEJ
1.7 Ohm, gdy ruszam przepustnica wstepna rezystancja wariuje, ale w kazdym polozeniu stabilizuje sie na 1.7 Ohm, tez nie wiem czy to normalne ?
w koncu NASTAWNIK PRZEPUSTNICY:
sprawdzilem tyle ile moglem bez pompki prozniowej tzn.
miedzy 3-4 pinem opornosc 1.95 kOhm i jak ruszam silownikiem nic sie nie zmienia
miedzy 3-5 pinem opornosci sie zmienia podczas ruchu silownikiem miedzy 0.5-2 kOhm.
opornosci miedzy 1-2 pinem i miedzy 7-8 pinem 29.8 Ohm czyli w normie
Dodam ze nie dziala sonda lambda(mam urwal sie przewod od niej) ale wiem ze to nie ma wplywu na prace silnika na LPG
Bardzo prosze odpisac na co ewentualnie uwazac przy czyszczeniu gaznika i jakie elementy w szczegonosci wyczyscic czy nasmarowac ?
I jeszcze ostania kwestia, zauwazylem ze urwany mam jakis przewod z tworzywa sztucznego, nie wiem od czego on jest.. zalaczam zdjecie (najdluzszy przewod na zdjeciu)
Gdyby ktos mial jeszcze jakies uwagi, bardzo prosze napisac, z gory dzieki za pomoc przy zdiagnozowaniu tego gaznika..
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
[B3 1.6 PP] Prosba przy zdiagnozowaniu gaznika 2EE
Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 lip 2010, 21:05
[B3 1.6 PP] Prosba przy zdiagnozowaniu gaznika 2EE
Post autor: Audi_1.6_Krk » 24 sie 2012, 21:42
Wróć do „Silniki czterocylindrowe”
Przejdź do
- Audi 80/90 - Forum podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Regulamin Forum Audi 80 Klub Polska
- ↳ Dział Forum Audi 80
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam/Odradzam
- ↳ Polecam lub nie Klubowicza
- ↳ Polecam lub nie spoza forum
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Spoty, zloty i grupy lokalne
- ↳ Klub Audi 80
- ↳ dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Spot'kania na wysokim szczeblu
- ↳ Gadżety
- Audi 80/90 - Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG.
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe.
- ↳ Silniki V6
- ↳ Zasilanie LPG
- ↳ Inne.
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Silniki TD
- ↳ Silniki TDi
- ↳ Pompy wtryskowe i wtryskiwacze
- ↳ Turbiny i układ dolotowy
- ↳ Inne.
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów.
- ↳ Przekładnie i skrzynie biegów
- ↳ Półosie i przeguby
- ↳ Inne.
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Amortyzatory i sprężyny
- ↳ Koła i felgi
- ↳ Hamulce tarczowe, bębnowe.
- ↳ Zawieszenie tylne
- ↳ Maglownice, końcówki drążków, geometria.
- ↳ Wahacze, zwrotnice
- ↳ Inne.
- ↳ Elektryka i elektromechanika
- ↳ Lusterka, szyby, szyberdach.
- ↳ Centralny zamek, alarm, immobilajzer.
- ↳ Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.
- ↳ Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.
- ↳ Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
- ↳ Komora silnika
- ↳ Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS
- ↳ Inne.
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elementy karoserii
- ↳ Wnętrze i tapicerka
- ↳ Inne.
- ↳ Inne
- ↳ Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio
- Firm / usług / reklamy
- ↳ Promocje, reklamy firm.
- Audi 80/90 Tuning, rezanie i stylizacja
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ Rezanie
- ↳ Naprawy
- ↳ Inne.
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Car Audio, GPS, CB.
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Audi 80/90 - Galerie własnych zdjęć, tematów, postów
- ↳ Audi 80/90 - B1 / B2.
- ↳ Audi 80/90 - B3.
- ↳ Audi 80/90 - B4.
- ↳ Audi Coupe / Cabrio.
- ↳ Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.
- ↳ Inna marka np: Vw, Opel, Toyota, Skoda itd.
- ↳ Motocykle, skutery i quady.
- ↳ Archiwum starych zdjęć.
- Audi 80/90 - Centrum
- ↳ Aktualności
- ↳ Ciekawostki i galerie
- ↳ Historia modeli
- ↳ Wyposażenie
- Audi 80/90 - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Rzeczy różne
- Usunięte, zbędne tematy