[B3 1.8S] wymiana palca rodzielacza
No to już całkowicie jestem zdezorientowany...
Mamy kilka możliwości:
1-4-3-2 (jak pisze Dieter Korp)
1-2-4-3 (jak pisze Patrique - dzięki za ładny schemat )
1-3-4-2 (jak pisze LUPO i mówi mechanik do którego dzwoniłem)
Nie jestem pewien czy próbowałem propozycji Patrique, ale dwie poprzednie nie działają. Więcej niż kilka prób kończy się zalaniem silnika, więc wypróbuję jutro propozycje Patrique, kiedy silnik wyschnie. Uprzedzam że zakładamy tu, że pierwszy cylinder jest od strony rozrządu, czyli najbardziej wysunięty w kierunku przodu samochodu.
Mamy kilka możliwości:
1-4-3-2 (jak pisze Dieter Korp)
1-2-4-3 (jak pisze Patrique - dzięki za ładny schemat )
1-3-4-2 (jak pisze LUPO i mówi mechanik do którego dzwoniłem)
Nie jestem pewien czy próbowałem propozycji Patrique, ale dwie poprzednie nie działają. Więcej niż kilka prób kończy się zalaniem silnika, więc wypróbuję jutro propozycje Patrique, kiedy silnik wyschnie. Uprzedzam że zakładamy tu, że pierwszy cylinder jest od strony rozrządu, czyli najbardziej wysunięty w kierunku przodu samochodu.
przeczytaj jeszcze raz mój post co do ustawienia aparatu i przyjrzyj się fotce jak powinien być ustawiony palec przy ustawieniu na znaki (zapłon na pierwszym garze) twój mechanik ma na 100000000% rację!!! nie chcę się chwalić,ale też jestem mechanikiem i uważam że też mam na 10000000% rację!!! http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/98b ... 1d3f9.html#
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
LUPO, powiedz jakim cudem skoro 2 będzie miała zapłon to jakim cudem 3 będzie w górze?? Tłoki 1 i 4 są w tym samym położeniu, podobnie 2 i 3. One zawsze chodzą parami.
Kiedy pierwszy tłok ma pracę to drugi w tym samym momencie spręża mieszankę, kiedy w drugim następuje praca w trzecim jest wydech a jednocześnie w czwartym następuje sprężanie. Kiedy 4 ma pracę 3 idzie w górę i spręża mieszankę. Kiedy 3 idzie w dół (praca), schemat zaczyna się od początku "1 tłok spręża mieszankę".
Ja bym się nie przyznawał że ktoś tutaj jest mechanikiem . Bez urazy. Już jeden spec próbował mi wmówić że w silnikach grupy vag każdy tłok jest w innym położeniu i praca jest 1-2-3-4 <ok> . Także bez urazy. Ale może sprawdźcie sobie lepiej jak macie wpięte te kable. No chyba, że ktoś ma założony aparat w jakiś inny "dziki" sposób.
[ Dodano: 2012-08-25, 20:48 ]
Dodam jeszcze obrazek jak to jest u mnie podpięte
Kiedy pierwszy tłok ma pracę to drugi w tym samym momencie spręża mieszankę, kiedy w drugim następuje praca w trzecim jest wydech a jednocześnie w czwartym następuje sprężanie. Kiedy 4 ma pracę 3 idzie w górę i spręża mieszankę. Kiedy 3 idzie w dół (praca), schemat zaczyna się od początku "1 tłok spręża mieszankę".
Ja bym się nie przyznawał że ktoś tutaj jest mechanikiem . Bez urazy. Już jeden spec próbował mi wmówić że w silnikach grupy vag każdy tłok jest w innym położeniu i praca jest 1-2-3-4 <ok> . Także bez urazy. Ale może sprawdźcie sobie lepiej jak macie wpięte te kable. No chyba, że ktoś ma założony aparat w jakiś inny "dziki" sposób.
[ Dodano: 2012-08-25, 20:48 ]
Dodam jeszcze obrazek jak to jest u mnie podpięte
Re: [B3 1.8S] wymiana palca rodzielacza
Nie chce mi się czytać całości ale mój palec ktoś nałożył na kleju loctite musiałem go przeciąć brzeszczotem i rozłupać na półdavidpolska pisze:Witam, koledzy otóż mam taki problem z palcem rozdzielacza, chce go wyciągnąc zeby wymienic a tu nic; nawet nie drgnie; Ostatnio jak go zmienialem coz ze 2.5 roku temu to mechanik mi go tak na siłe wcisnął bo kupilem wtedy jakis zaminnik i nie chciał najść i go na siłe wciskał i teraz go nie zdejme; czy moze ciągnąć na siłe tylko boje sie ze cos urwe;i czy wymiana palca pomoże w rozruchu auta czy zimnego czy ciepłego ??
Tym sposobem zdjąłem palec
A przy wantowaniu śrubokrętem to uwaga by wirnika nie pokrzywić !
TAKIM CUDEM http://wow33.republika.pl/budowa_silnik ... owego1.jpgPatrique pisze:LUPO, powiedz jakim cudem skoro 2 będzie miała zapłon to jakim cudem 3 będzie w górze?? Tłoki 1 i 4 są w tym samym położeniu, podobnie 2 i 3. One zawsze chodzą parami.
A TAKIM CUDEM WYGLĄDA KOLEJNOŚĆ ZAPŁONU W SILNIKU (OBEJRZYJ DOKŁADNIE POŁOŻENIE KRZYWEK NA WAŁKU ROZRZĄDU "TO TAKIE COŚ DŁUGIEGO U GÓRY " )Patrique pisze:LUPO Kiedy pierwszy tłok ma pracę to drugi w tym samym momencie spręża mieszankę, kiedy w drugim następuje praca w trzecim jest wydech a jednocześnie w czwartym następuje sprężanie. Kiedy 4 ma pracę 3 idzie w górę i spręża mieszankę. Kiedy 3 idzie w dół (praca), schemat zaczyna się od początku "1 tłok spręża mieszankę".
ALE JAK TWÓJ MÓZG NIE BYŁ BY W STANIE ZAREJESTROWAĆ KOLEJNOŚCI ZAPŁONU TO TU MASZ JESZCZE SILNIK Z KOLORAMI I W PEWNYM MOMENCIE ZWALNIA (OBIERZ SOBIE JEDEN KOLOR NP.NIEBIESKI I LICZ,ALE DOKŁADNIE)
TYLKO PROSZĘ CIEBIE BYŚ NIE NAPISAŁ ŻE TEN SILNIK MA DWA WAŁKI ROZRZĄDU I PRACUJE INACZEJ NIŻ NA JEDNYM
MOJA PROPOZYCJA JEST TAKA-PRZEJDŹ SIĘ DO SAMOCHODU I GO ODPAL,JAK ODPALI TO ZNACZY ŻE JEST WSZYSTKO OK,A DALEJ PROPONUJĘ CI SPRAWDZIĆ KABLE JAK LECĄ (JAK BĘDZIESZ MIAŁ PROBLEM TO POMALUJ KAŻDY NA INNY KOLOR,A NA PEWNO SIĘ NIE POMYLISZ)Patrique pisze:Ja bym się nie przyznawał że ktoś tutaj jest mechanikiem . Bez urazy. Już jeden spec próbował mi wmówić że w silnikach grupy vag każdy tłok jest w innym położeniu i praca jest 1-2-3-4 <ok> . Także bez urazy. Ale może sprawdźcie sobie lepiej jak macie wpięte te kable. No chyba, że ktoś ma założony aparat w jakiś inny "dziki" sposób.
OBRAZEK POLECAM CI SKASOWAĆ BO NIE TRZYMA SIĘ KUPYPatrique pisze:[ Dodano: 2012-08-25, 20:48 ]
Dodam jeszcze obrazek jak to jest u mnie podpięte
NIE OCZEKUJĘ MAGICZNEGO SŁOWA,ANI
[ Dodano: 2012-08-26, 11:49 ]
TAK WIĘC JESZCZE RAZ KOLEJNOŚĆ ZAPŁONY
1-3-4-2 I OD NOWA 1-3-4-2
Bardzo ładny edukacyjny filmik Zdecydowanie widać że zapłon następuje w kolejności 1-3-4-2. Co do ustawienia aparatu zapłonowego to widzę że mamy je ustawione w różny sposób (pozycja podłączenia 1 cylindra), możliwe więc że cały aparat może być obrócony. Co ciekawe, Patrique ma tą samą konfigurację, zakładając że palec kręci się w prawoLUPO pisze:
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
LUPO, w takim razie zwracam honor co do kolejności że jest to 1-3-4-2. Po prostu zakładałem że palec się kręci w inną stronę :mrgreen: . A tutaj zonk. Ale wg. mojego obrazku jak to mam podpięte wszystko się zgadza. Tj. auto i tak odpali. A nasza polemika spowodowała, że wrzuciłeś fajny materiał z neta <ok> hihi.
Tak. Okazało się że miałem źle ustawiony rozrząd. Ciekawa historia, bo dobre parę lat nie był przestawiany. Widocznie musiał być gdzieś na granicy akceptowalnego kąta zapłonu, a po zmianie kopułki tą granicę przekroczył Jak rozrząd jest ustawiony "książkowo" to zdecydowanie kolejność zapłonu powinna być 1-3-4-2. Ostrzegam tym samym o zapisie w książce "Sam naprawiam". Opis ustawiania zapłonu jest tam opisany prawidłowo, tylko kolejność jest pomylona. Może w jakiś nowszych wydaniach to poprawili?