Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Szukać nowej pompy? Jakie parametry?

ODPOWIEDZ
Arbooz
Forum Audi 80
Forum Audi 80

[B4 1.9 TDI 1Z] Szukać nowej pompy? Jakie parametry?

Post autor: Arbooz » 25 sie 2012, 10:02

Witam, właśnie zarejestrowałem się na forum. Od kilku dni jestem posiadaczem AUDI 80 B4 1.9 TDI KOMBI, 1993r. i mam zamiar doprowadzić ją do jak najlepszego stanu. Otóż podstawowy problem tego samochodu jest niemal identyczny jak w tym poście:

https://audi80.pl/b4-1z-problemy-z-g ... t65933.htm

tzn. na wyższych obrotach samochód potrafi przestać reagować na gazowanie - trzeba go wysprzęglić i dopiero wtedy znów załapuje obroty. Poprzedni właściciel jeździł na tej wadzie już od dłuższego czasu (ponad rok) i się przyzwyczaił, ja jednak jestem młodym kierowcą i zwyczajnie boję się z tym jeździć. Mechanik, który od dłuższego czasu zajmował się tym autem, najpierw stwierdził że wystarczy wymienić nastawnik, po oględzinach jednak orzekł, że można już tylko wymienić całą pompę. Przy okazji pocieszył mnie, że takie pompy jak ta są teraz praktycznie nie do zdobycia, więc muszę szukać na własną rękę i liczyć że mi się poszczęści :P
I tu moje pierwsze pytanie do was: czego dokładnie powinienem szukać? Na samochodach nie znam się zupełnie, dlatego potrzebuję dokładnego określenia, jaką część sprowadzać. Mechanik mówił coś o "pompie starego typu, z przepływem u góry... która była montowana w tych rocznikach (92-93)". Poszperałem trochę i prawdopodobnie chodzi o BOSCH (na jakiejś części w silniku mam wypisaną tę markę). Widziałem też, że spisuje się jakieś numery z pomp - czy sa one istotne? I gdzie można je znaleźć? Znalazłem tylko coś takiego: 2 464 463 069 i 366-00243 063.
Jakbym wiedzial dokladnie czego szukac, moglbym poprosic kilku znajomych sprowadzajacych samochody i czesci, zeby sie za ta konkretna pompa rozejrzeli.