Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Szukać nowej pompy? Jakie parametry?

ODPOWIEDZ
Arbooz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2012, 09:12
Lokalizacja: Brd, Zach-pomorskie

[B4 1.9 TDI 1Z] Szukać nowej pompy? Jakie parametry?

Post autor: Arbooz » 25 sie 2012, 10:02

Witam, właśnie zarejestrowałem się na forum. Od kilku dni jestem posiadaczem AUDI 80 B4 1.9 TDI KOMBI, 1993r. i mam zamiar doprowadzić ją do jak najlepszego stanu. Otóż podstawowy problem tego samochodu jest niemal identyczny jak w tym poście:

https://audi80.pl/b4-1z-problemy-z-g ... t65933.htm

tzn. na wyższych obrotach samochód potrafi przestać reagować na gazowanie - trzeba go wysprzęglić i dopiero wtedy znów załapuje obroty. Poprzedni właściciel jeździł na tej wadzie już od dłuższego czasu (ponad rok) i się przyzwyczaił, ja jednak jestem młodym kierowcą i zwyczajnie boję się z tym jeździć. Mechanik, który od dłuższego czasu zajmował się tym autem, najpierw stwierdził że wystarczy wymienić nastawnik, po oględzinach jednak orzekł, że można już tylko wymienić całą pompę. Przy okazji pocieszył mnie, że takie pompy jak ta są teraz praktycznie nie do zdobycia, więc muszę szukać na własną rękę i liczyć że mi się poszczęści :P
I tu moje pierwsze pytanie do was: czego dokładnie powinienem szukać? Na samochodach nie znam się zupełnie, dlatego potrzebuję dokładnego określenia, jaką część sprowadzać. Mechanik mówił coś o "pompie starego typu, z przepływem u góry... która była montowana w tych rocznikach (92-93)". Poszperałem trochę i prawdopodobnie chodzi o BOSCH (na jakiejś części w silniku mam wypisaną tę markę). Widziałem też, że spisuje się jakieś numery z pomp - czy sa one istotne? I gdzie można je znaleźć? Znalazłem tylko coś takiego: 2 464 463 069 i 366-00243 063.
Jakbym wiedzial dokladnie czego szukac, moglbym poprosic kilku znajomych sprowadzajacych samochody i czesci, zeby sie za ta konkretna pompa rozejrzeli.
A moze macie jakies inne rady? Bede wdzieczny za wszystko. Zaznaczam, ze zalezy mi na moze troche drozszym, ale w miare porzadnym zrobieniu tego samochodu - nie na jakims zalepieniu, które wystarczy na 3 miesiace.
Przepraszam, za badziewny opis, ale naprawde zupelnie nie znam sie na mechanice :P

Pozdrawiam,
Filip
Ostatnio zmieniony 25 sie 2012, 10:07 przez Arbooz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 25 sie 2012, 10:06

Nie szukaj pompy tylko nowego zregenerowanego nastawnika, plus nowy komputer silnika, przepływomierz Pierburga z obudową filtra powietrza. Następnie wyszukaj majstra od nas z forum mieszkającego najbliżej Ciebie i umów się na przekładkę osprzętu. Będziesz zadowolony i zabezpieczony na przyszłość jeśli chcesz dłużej autem pośmigać. Pytasz dlaczego proponuję Ci takie rozwiązanie ? poszukaj na forum, to najlepsze wyjście po prostu.


p.s. mowa oczywiście o nowszym typie nastawnika "indukcyjnego"

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 sie 2012, 11:23

W Twoim przypadku wchodzi w gre przekładka na nowszy osprzet czyli Pierburg. Zaptaj Endriu https://audi80.pl/endriu210,u,7112.htm o taką przekładke i raz na zawsze pozbedziesz sie problemu, potem tylko czyszczenie nastwnika i śmigasz dalej <ok>

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 25 sie 2012, 11:40

Krzysiek 84 pisze:W Twoim przypadku wchodzi w gre przekładka na nowszy osprzet czyli Pierburg. Zaptaj Endriu https://audi80.pl/endriu210,u,7112.htm o taką przekładke i raz na zawsze pozbedziesz sie problemu, potem tylko czyszczenie nastwnika i śmigasz dalej <ok>
Mi również przekładkę ogarniał Endriu, szczerze polecam.

Arbooz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2012, 09:12
Lokalizacja: Brd, Zach-pomorskie

Post autor: Arbooz » 25 sie 2012, 23:48

Dzięki, postaram się skontaktować z Endriu.
Dodam jeszcze tylko, że sam nastawnik był ponoć niedawno wymieniany, więc samo to nie pomogło.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 sie 2012, 00:07

Napewno nie był wymieniany na nowy bo takowy nastawnik to koszt 1500zł, używka pewnie 300-450zl i nikt Ci nie da gwarancji ile czasu to jeszcze pochodzi, a przekładka wyjdzie taniej niż nowy nastawnik :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl