Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 AAZ] SWAP - zmiana na benzyne - teoria

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

[b4 1.9 AAZ] SWAP - zmiana na benzyne - teoria

Post autor: grinch » 09 paź 2007, 18:12

Witam :mrgreen:
Mam pytanie dotyczące przekładki silnika, a mianowicie chodzi mi:
Cały czas jest mowa o audi b4 sedan
1. Czy jest możliwość przełożenia silnika do audi B4 1.9 TD lub TDI silnika benzynowego oraz odwrotnie :?: :?:
2. Czy jest prawdą to (stwierdzenie objaśniał mi tata) a mianowicie chodzi o to że nie mam możliwości przełożenia do audi silnika dieslowskiego do audi z oryginalnie wstawianym silnikiem benzynowym (tata tłumaczył mi to w ten sposób że miejsca na uchwyty do poduszek do silnika są w innych miejscach i dlatego taka przekładka jest niemożliwa i oczywiście odwrotnie przekładając silnik więc jak to jest):?:
3. Zadaje takie pytania ponieważ interesuje mnie taka możliwość wiadomo iż audi z silnikiem benzynowym jest tańsze od audi z silnikiem TDI , chodzi o to czy na początku kupując auto z świadomością ze i tak w przyszłości będę chciał mieć diesla od razu kupić diesla bo potem nie będzie pasować przekładka czy po prostu kupić tańsze z silnikiem benzynowym i zrobić przekładkę.
3. I teraz trzecia sprawa która mnie nurtuje a chodzi o przekładkę silnika z audi A4 1.9 TDI objaśniając mi wyżej zadane pytanie będzie już jasne czy taka przekładka może odbyć się tylko na silniku TDI czy również na silniku benzynowym.
Bardzo proszę o pomoc :roll:
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 22:57 przez grinch, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 09 paź 2007, 18:34

grinch pisze:1. Czy jest możliwość przełożenia silnika do audi B4 1.9 TD lub TDI silnika benzynowego oraz odwrotnie :?: :?:
jest, wszystko zależy od budżetu.
grinch pisze:2. Czy jest prawdą to (stwierdzenie objaśniał mi tata) a mianowicie chodzi o to że nie mam możliwości przełożenia do audi silnika dieslowskiego do audi z orginalnie wstawianym silnikiem benzynowym (tata tłumaczył mi to w ten sposób że miejsca na uchwyty do poduszek do silnika są w innych miejscach i dlatego taka przekładka jest niemożliwa i oczywiście odwrotnie przekładając silnik więc jak to jest):?:
nawet jeśli łapy pod silnik są inaczej rozmieszczone, to itak można to wyrzeźbić (chyba nie myślisz że każdy swap to byłidealnie pasujący silnik, który wystarczy przykręcić :-P )
grinch pisze:3. Zadaje takie pytania ponieważ interesuje mnie taka możliwość wiadomo iż audi z silnikiem benzynowym jest tańsze od audi z silnikiem TDI , chodzi o to czy na początku kupując auto z świadomością ze i tak w przyszłości będę chciał mieć diesla od razu kupić diesla bo potem nie będzie pasować przekładka czy po prostu kupić tańsze z silnikiem benzynowym i zrobić przekładkę.
jeśli chcesz 1z to zapomnij o przekładkach - kombinujesz jak koń pod góre. to bez sensu.
tak to jest już w życiu, że kto chce mieć wszystko taniej, ten ma w efekcie drożej.
jak chcesz 1z to trzeba wyłożyć sumkę i kupić gotowe, bo fabryka robiła najlepsze...
grinch pisze:3. I teraz trzecia sprawa która mnie nurtuje a chodzi o przekładkę silnika z audi A4 1.9 TDI objaśniając mi wyżej zadane pytanie będzie już jasne czy taka przekładka może odbyć się tylko na silniku TDI czy również na silniku benzynowym.
Bardzo proszę o pomoc :roll:
da się wstawić TDI z A4 (albo passata) i do budy po benzynie i po dieslu, kwestia ilości przeróbek i kaski oczywiście...

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 09 paź 2007, 18:38

PawelG
Pisałeś że od passata też jest możliwość to on też ma silnik umieszczony wzdłuż :?: :?:
Aha pisałeś że jest możliwość czyli jeżeli kupie benzyniaka i będę chciał wstawić silnik od A4 to będzie trzeba wspawywać łapy do poduszek silnika :?: :?: Czy nie osłabi to konstrukcji :?: :?: czy będzie ona stabilna :?: :?:

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 09 paź 2007, 18:53

Passat B5 ma wzdłużny silnik, tk jak w A4, czy osłabi konstrukcje? - każda w nią ingerencja ją osłabia, kwestia kto i jak ci to zrobi, wiem że jeżdżą takie B4 ze 130-tkami z passków i nic im nie jest.

a tak wogóle to planujesz podmienić tacie silnik?? ;-)

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 09 paź 2007, 19:04

No wiesz tata teraz mówi że na 130 konny silniczek TDI bardzo chętnie by sie skusił lecz z drugiej strony nie jest zwolennikiem zmian fabrycznych i z żadną spawarką nie dał by podejść do niuni :mrgreen:
Pytam sie na przyszłość ponieważ ja również lubię tylko i wyłącznie silniki TDI ten klekoczący dżwięk jest magiczny :mrgreen:
I myślę że za kilka lat powinienem tacie udowodnić iż takie zmiany nie są straszne :-D

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 11 paź 2007, 09:25

Słuchaj, jak Paweł pisał wszystko da się zrobić... kwestia grosza, opłacalności i posiadania kątówki... :mrgreen:

za sam silnik z TDI z całym osprzętem będziesz musiał wyrzucić ok 3tyś PLN... za przyrost 15KM to trochę nieopłacalne. Gdybyś się uparł to wystarczyłoby Ci podpiłować boostpina (grzybka) w pompie wtryskowej AAZ i odpowiednio zwiększyć dawkę paliwa, do tego możesz załadować mocniejszą turbinę i będziesz miał tyle co seryjny 1Z i to naprawdę za niewielkie pieniądze...

Co do wszelkiego rodzaju swapów to opłacalne są tylko gdy zmieniasz silnik na dużo mocniejszy - jak np u Franka na 1,8T :mrgreen:

Dlatego jeśli jesteś zadurzony w TDI to kup sobie A4 ze 110konnym silnikiem, lub B4 1Z i pokombinuj trochę z czipem

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 11 paź 2007, 14:27

Z własnego doswiadczenia wiem że takie swapy sa mozliwe ale nie polecam.Jeżeli wszystko chodzi dobrze to pół biedy gorzej jeżeli zacznie sie cos dziać wtedy nie wiadomo gdzie ręce włożyc. Lepiej kup ori zmontowane i pobaw sie w czip tuning

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 paź 2007, 15:22

Jakbyś poszukiwał oryginalnej wiązki z komputerem od silnika 1Z to zapraszam.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 11 paź 2007, 18:28

W najbliższym czasie na pewno nic z tych rzeczy nie będziemy robić w aucie :mrgreen:
Pytałem się z ciekawości ponieważ przy zakupie auta stawiam tylko i wyłącznie na audi i byłem ciekawy jak to jest z tym swapem :-D

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 11 paź 2007, 20:11

weź i sobie odpuść jakieś przekładki... jeżeli jesteś zdecydowany na diesla, a dobrze wiesz ze wychodziły B4 z takim silnikiem...to niema nawet co kombinować...ponieważ jest to NIEOPŁACALNE :!: lepiej jest zmienić auto ;-) taniej wyjdzie i mniej nerwów stracisz...

Awatar użytkownika
chips
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 766
Rejestracja: 04 kwie 2007, 18:55
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: chips » 12 paź 2007, 20:35

Podejrzewam, że taki swap jest nieopłacalny. Nawet jeżeli łapy podejdą (a jest takie prawdopodobieństwo) to policz koszt silnika, skrzyni (może być konieczność wymiany), sprzęgła, okablowania, kompa itd... Taniej Cię wyjdzie zakup ori diesela

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 13 paź 2007, 12:31

lapy nie podejda, tzn 1 trzeba dorabiac, nie polecam jezeli nie chcesz duzych mocy, za duzo kombinacji i problemow do efektu ktory wcale nie musi byc przyjemny :)

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 18 paź 2007, 11:00

To mnie zasmuciliście :roll:
No cóż zobaczę co ja najpierw kupię i potem porozmawiamy :mrgreen:

No ale przecież wstawienie 130 konnego diesla zamiast 90 to jest różnica później można jeszcze chipa dodać :mrgreen:

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 20 paź 2007, 15:14

OMG.. ale ty kombinujesz... wez najpierw kup auto...naucz sie dobrze jezdzic, rozgladaj sie za TDi (1z pewnie na poczatek w zupelnosci Ci wystarczy, a i AAZ da sobie rade)...TDI-(z reszta jak kazdy inny) doprowadz do serii, pozniej wtryski i inne bajery..to sobie poczytaj co i jak..Chyba nie wiesz jakie są koszty swapów...

Do tego... JAKI JEST SENS KUPOWAC BENZYNE...ze swiadomoscia że się chce TDI...koszt swapa ma się nijak do kwoty jaką musisz dołożyć żeby od razu kupić TDI B4.. pomijam już fakt zestrojenia swapowanego silnika, doprowadzenia wszystkich wiązek, elektryki itd itp...


przepraszam za szczerośc..ale ten temat wydaje mi się kolejnym gdybaniem..z którego nic nie będzie.

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl