Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0] Sprężyny seryjne JAMEX

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 30 sie 2012, 13:14

Możliwe, że ja też miałem ciut wyżej niż seria, na jakiej wysokości stało Audi po wyjściu z fabryki to już chyba się nie dowiemy. Ten zamiennik jamexa wydaje mi się, że jest ciut wyższy niż fabryka.
Ja widzę dwa wyjścia, jeżeli Ci takie wysokie nie przeszkadza to dokup tył i będzie to normalnie wyglądać, z biegiem lat się ułoży. Drugie wyjście to zmiana springów na coś niższego, innej firmy np.

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 30 sie 2012, 13:33

Tighe pisze:Możliwe, że ja też miałem ciut wyżej niż seria, na jakiej wysokości stało Audi po wyjściu z fabryki to już chyba się nie dowiemy. Ten zamiennik jamexa wydaje mi się, że jest ciut wyższy niż fabryka.
Ja widzę dwa wyjścia, jeżeli Ci takie wysokie nie przeszkadza to dokup tył i będzie to normalnie wyglądać, z biegiem lat się ułoży. Drugie wyjście to zmiana springów na coś niższego, innej firmy np.
Takie wysokie trochę mi nie odpowiada wizualnie. Zrobię jednak tak jak mówisz . Kupię nowe na tył z tej samej firmy i zobaczymy jak to będzie wyglądać. Nie chcę demontować przodu, bo to dodatkowe koszta.

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 30 sie 2012, 13:52

Jak dokupisz tył to podejrzewam, że będzie wysoko i z przodu i z tyłu, równo i komfortowo ale wizualnie wysoko, skoro Ci to przeszkadza to szukaj 40/40 lub coś w ten deseń.

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 30 sie 2012, 14:03

Żeby to się tylko w miarę dobrze prowadziło. Buda wysoko raczej dobrze nie wróży

Murdzi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 789
Rejestracja: 14 gru 2006, 10:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Murdzi » 30 sie 2012, 14:11

Nie no faktycznie trochę dziwnie to wygląda... Ja mam u siebie serię, ale aż takiego prześwitu nie mam...

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 30 sie 2012, 15:09

Murdzi pisze:Nie no faktycznie trochę dziwnie to wygląda... Ja mam u siebie serię, ale aż takiego prześwitu nie mam...
I bądź tu mądry:P. Samochód odstawiłem do mechanika w celu montażu sprężyn tylnych. Jeżeli auto się nie wyrówna to przednie springi idą do reklamacji i trzeba będzie poszukać czegoś innego na przód. Pytanie kto za tą całą zabawę zapłaci ;-) Koszt założenia sprężyn przednich 120 zł u mechanika.

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 30 sie 2012, 18:12

No faktycznie jakby każdą taką pierdołe zlecać to trochę wychodzi. Nie masz jakiegoś znajomego co grzebie przy autach żeby np. z nim zmienić?

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 31 sie 2012, 17:22

Tylne sprężyny wymienione! Tył podniósł się i auto się wyrównało, ale stoi wysoko. Jak dla mnie za wysoko. Będę się musiał do tego przyzwyczaić. Raczej fabryczna wysokość to nie jest. Odradzam standardowe sprężyny JAMEX jeśli ktoś chce mieć normalnie wyglądające auto. Numery springów przód: 324215, tył 524208. Mam jeszcze pytanie. Po jakim czasie sprężyny siądą i ile to będzie centymetrów? Liczę na to, że wóz trochę opadnie.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 31 sie 2012, 17:56

o kurczę dopiero doczytałem że kupiłes jamexa serie :shock: cały czas myślałem że -4cm.....to nie wiem czego się spodziewałeś po serii jak nie cross and country look

Murdzi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 789
Rejestracja: 14 gru 2006, 10:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Murdzi » 31 sie 2012, 22:43

j.grud, jak się ułożą sprężyny, to może z 1cm pójdzie autko w dół. Zawsze możesz mówić, że wszyscy robią glebę, a Ty wolisz allroad wersje ;-)

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 01 wrz 2012, 07:48

Rychu82 pisze:o kurczę dopiero doczytałem że kupiłes jamexa serie :shock: cały czas myślałem że -4cm.....to nie wiem czego się spodziewałeś po serii jak nie cross and country look
Niby czego miałem się spodziewać po serii? Spodziewałem się, że auto będzie stało na normalnej wysokości. Nawet do głowy mi nie przyszło, że może być inaczej. Widocznie ten jamex to gówniana firma.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 01 wrz 2012, 09:39

j.grud pisze:Rychu82 napisał/a:
o kurczę dopiero doczytałem że kupiłes jamexa serie cały czas myślałem że -4cm.....to nie wiem czego się spodziewałeś po serii jak nie cross and country look


Niby czego miałem się spodziewać po serii? Spodziewałem się, że auto będzie stało na normalnej wysokości. Nawet do głowy mi nie przyszło, że może być inaczej. Widocznie ten jamex to gówniana firma.

jak bedzie tak jak napisał Murdzi, że siądzie o 1cm to może to będzie seria...kto to teraz będzie wiedział po prawie 20latach. do innych aut nie porówna się nawet jak są na serii bo spężyny mają minimum 15lat i "siadły" na 100%

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 01 wrz 2012, 13:58

Rychu82 pisze:
j.grud pisze:Rychu82 napisał/a:
o kurczę dopiero doczytałem że kupiłes jamexa serie cały czas myślałem że -4cm.....to nie wiem czego się spodziewałeś po serii jak nie cross and country look


Niby czego miałem się spodziewać po serii? Spodziewałem się, że auto będzie stało na normalnej wysokości. Nawet do głowy mi nie przyszło, że może być inaczej. Widocznie ten jamex to gówniana firma.

jak bedzie tak jak napisał Murdzi, że siądzie o 1cm to może to będzie seria...kto to teraz będzie wiedział po prawie 20latach. do innych aut nie porówna się nawet jak są na serii bo spężyny mają minimum 15lat i "siadły" na 100%
Myślę, że wystarczy porównać obecny wygląd mojego auta z autami ze zdjęć reklamowych z czasów kiedy audi 80 wyjeżdżały z fabryk. Takie zdjęcia są w sieci i na żadnym wóz nie stoi tak wysoko jak mój. Zastanawiam się czy gdybym założył sprężyny innej firmy np. kayaba, to auto też tak wysoko by stało?

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 01 wrz 2012, 18:55

j.grud pisze:Zastanawiam się czy gdybym założył sprężyny innej firmy np. kayaba, to auto też tak wysoko by stało?
to są zamienniki więc zazwyczaj się minimalnie różnią więc pewnie mogło by stać inaczej.

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 01 wrz 2012, 21:38

Tighe pisze:
j.grud pisze:Zastanawiam się czy gdybym założył sprężyny innej firmy np. kayaba, to auto też tak wysoko by stało?
to są zamienniki więc zazwyczaj się minimalnie różnią więc pewnie mogło by stać inaczej.
Wydaje mi się, że ta różnica jest dosyć spora, a nie minimalna. Wrzucę foty jak będę miał możliwość. Cieszy mnie natomiast fakt, że samochód dobrze się prowadzi. Jest komfortowo. Powód dla którego musiałem wymienić springi przednie to notoryczne strzelanie sprężyn i w następstwie przestawianie się geometrii układu kierowniczego jak również ciche, delikatne strzelanie podczas wolnej jazdy po nierównościach. Okazało się, że końcówki starych sprężyn są krzywe i przez to sprężyna nie opierała się poprawnie na talerzu i wciąż się przestawiała. Pozbyłem się tych wszystkich niedomagań (bardzo irytujących) po wymianie sprężyn na nowe i to mnie także bardzo cieszy:-). Podczas całej tej zabawy ze sprężynami odkryłem, że któryś z poprzednich właścicieli mojego auta zamontował sprężyny nie pasujące charakterystyką do mojej wersji ABT. Wcześniej nie zwracałem na to uwagi choć auto było wg mnie za twarde i podejrzewałem, że coś jest nie tak. Oznaczenia na sprężynach jednoznacznie wskazują, że to niewłaściwe sprężyny. Ostatecznie mogę powiedzieć, że wymiana wszystkich springów, choć kosztowna, przyniosła same plusy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl