Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 sty 2012, 23:25

kocyl pisze:No to w koncu da rade wsadzic tego od AFN (028 906 021 JD)?
Da radę ,o ile komputer jest z audi
kocyl pisze: Czy jest to 16 bit?
tak
kocyl pisze:Rozumiem ze immo nie zadziała no ale przeciez mozna zaadoptować VAGiem (u siebie też mam immo w obecnym kompie)
Próbuj
kocyl pisze:Interesuje mnie kwestia czy lepiej przeprogramować (kupić kości) ten mój obecny AP czy pchać sie w ten JD (ponoc lepiej 16 bit)
Lepiej do 16 bit
kocyl pisze: i do niego dokupić kości?
No jak jesteś sobie w stanie sam wylutować ori epromy ,wlutować podstawki, to mozesz dokupić ;-) ...gdyby to było tak hip hop ,to każdy by sobie dokupił i śmigał ,ale nie jest :-P

kocyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 03 sie 2010, 12:22
Lokalizacja: Szczytna

Post autor: kocyl » 20 sty 2012, 08:24

Prawdopodobnie ten ecu 028 906 021 JD nie jest z audi. Czy różnica pomiędzy markami dotyczy tylko immo czy coś jeszcze? Tzn czy jeżeli jest powiedzmy z passata b5 to po pomyślnym adoptowaniu immo lub jego wyłączeniu zadziała?
Co do przelutowania czy zaprogramowania epromów to mam kolege elektronika który dałby sobie z tym radę. Aczkolwiek najlepiej by było dostać gdzieś już zmodzonego kompa w rozsądnych pieniądzach. Szukam poprostu niedrogiego rozwiązania. Pytam o te rzeczy bo ciężko dostać zmodzonego kompa. szanse na same kości są chyba większe. Najchętniej oddałbym komuś do zmodzenia tego ecu (z afn) lub kupil juz zmodzonego a tego np oddal w rozliczeniu.
Troszkę się zamieszałem ale wiadomo o co chodzi :)

[/quote]

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 20 sty 2012, 15:26

W kompie z silnika AFN jest inna mapa sterowania turbiną i mimo tego, że po adaptacji immo silnik odpali to podczas jazdy będą się działy cyrki z ciśnieniem doładowania. Także zakładając kompa z AFN musisz albo założyć chipa z AHU albo zmienić turbinę na VNT wraz ze sterowaniem.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 sty 2012, 19:30

kocyl pisze:ciężko dostać zmodzonego kompa.
Ciężko :?: :shock: Coś słabo szukasz :-P ,choćby w moim podpisie widnieje jak wół ,że mam do sprzedania kompa z chipem :mrgreen:

[ Dodano: 2012-01-20, 21:09 ]
UKI_XX pisze:W kompie z silnika AFN jest inna mapa sterowania turbiną
Ano ....i w związku z tym ,auto będzie jechało beznadziejnie :-P sprawdzałem ;-)

[ Dodano: 2012-01-20, 21:13 ]
kocyl pisze:Czy różnica pomiędzy markami dotyczy tylko immo czy coś jeszcze?
W komputerach innych niż z audi ,bedzie problem z czujnikami hamulca i sprzęgła ...komp bedzie widział nieprawidłowe sygnały z czujników...w sumie da się zrobić tak żeby było dobrze ,ale to już inny temat ;-)

kocyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 03 sie 2010, 12:22
Lokalizacja: Szczytna

Post autor: kocyl » 21 sty 2012, 11:40

Kolego MUNIOR ile chciałbyś za ten komputerek i co do za chip? (kto jest autorem, jaki mniej więcej przyrost mocy i czy to dedykowany komp do zetorka)

p-a-b-u
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 10 mar 2010, 08:58
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Torun

Post autor: p-a-b-u » 21 sty 2012, 11:44

kocyl pisze:Kolego MUNIOR ile chciałbyś za ten komputerek i co do za chip? (kto jest autorem, jaki mniej więcej przyrost mocy i czy to dedykowany komp do zetorka)
takie tematy to już na priv do MUNIORA. ja moge tylko jako osoba całkowicie postronna polecić i zareklamować <ok>

kozak_191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2011, 14:31
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Post autor: kozak_191 » 24 sie 2012, 09:06

""Chipy są dla frajerów :roll: szkoda kasy ;-) opornik na stałe to jest dopiero wypas :-P powiedz jeszcze kolegom ile ci pali na tym oporniku na stałe :->"
Miałeś opornik ? jezdziłeś ? ja miałem i mój braciak miał i srednia z 5.7l wskoczyła na 6l na stałe tylko ze na oporniku kusiło zawsze dać w pedał częściej i tyle

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 24 sie 2012, 20:02

opornik wzbogaca na stałe w ten sposób ze eku widzi niższa temperaturę i nawet jak chce sie jechac spokojnie to daje więcej paliwa
ale remap nie polega tylko na dolaniu paliwa
dobrze zrobiony program moze obnizyc zuzycie paliwa przy spokojnej jezdzie a poprawic dynamike przy deptaniu
tylko porządny (chip) program pisze sie pod dane auto bo kazde jest inne i inne moce osiaga

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 sie 2012, 22:02

gruszek01 pisze:opornik wzbogaca na stałe w ten sposób ze eku widzi niższa temperaturę i nawet jak chce sie jechac spokojnie to daje więcej paliwa
ale remap nie polega tylko na dolaniu paliwa
dobrze zrobiony program moze obnizyc zuzycie paliwa przy spokojnej jezdzie a poprawic dynamike przy deptaniu
tylko porządny (chip) program pisze sie pod dane auto bo kazde jest inne i inne moce osiaga
Szkoda twojego pisania i tłumaczenia kolego gruszek01, kozak_191, i tak jest święcie przekonany że opornik jest lepszy ,a chipy są dla frajerów ,którzy nie mają co robić z pieniędzmi ;-) A apropo opornika ,to oczywiście miałem ,i oczywiście moje wrażenia na początku były podobne do kozak_191, auto jechało jak szalone ,z odpowiednią zasłoną dymną z tyłu ,bo jakże by inaczej ,jak paliwo się leje bez opamietania ,a doładowanie fabryka ,czyli 0,8 bara :-P .Spalania co prawda nie zmierzyłem ,bo włączałem opornik sporadycznie ,ale równie szybko jak się napaliłem na opornik ,to mi przeszło :mrgreen: wstyd było go włączać bo wiadomo co sobie myśleli jadący z tyłu za taką lokomotywą :-P

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 sie 2012, 23:30

gruszek01 pisze:opornik wzbogaca na stałe w ten sposób ze eku widzi niższa temperaturę
i tu się kolego mylisz, takie rzeczy to tylko w PD lub CR się robi a nie w TDI z VP37 bo w PD i CR nie ma nastawnika dawki w pompie

a za dawkę paliwa przy spokojnej jeździe odpowiedzialny jest pedał gazu sprzężony mechanicznie z prawą nogą kierowcy także żeby nie wiem jak były podniesione mapy czy jaki był rezystor to jak puścisz pedał gazu to paliwa będzie szło mniej

kozak_191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 16 sty 2011, 14:31
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Post autor: kozak_191 » 30 sie 2012, 08:06

Kolego MUNIOR ja nie mówie ze opornik jest lebszy,ale dobrze dobrany czyli nie za duży to ja tam u siebie czy u braciaka nie widziałem jakieś zasłony dymniej, raz jak włożyłem taki co lał chyba wiadrem na tłoki to faktycznie jak zobaczyłem w lusterku środkowym to dobra mgła była na odcinku 1 km :mrgreen: Ogólnie opornika nie proponuje. A tak apropo jak sie zmienia dawkę paliwa np. opornikiem to chyba razem z tym zwiększa się doładowanie na turbinie,

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 30 sie 2012, 08:59

A tak apropo jak sie zmienia dawkę paliwa np. opornikiem to chyba razem z tym zwiększa się doładowanie na turbinie,
I tu sie mylisz. Jest jeszcze cos takiego jak map sensor ktory mierzy doladowanie. A tym "opornikiem" oszukujesz tylko i wylacznie pompe

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 30 sie 2012, 09:14

Wszelkiego rodzaju oporniki/rezystory/ powerboxy zmieniaja tylko dawke paliwa.
Chiptuning polega na zmienieniu wwielu parametrow pracy silnika: dawka paiwa, kat wtrysku, czas wtrysku, cisnienie doadowania, przebieg tych wszystkich funkcji wzgledem predkosci obrotowej silnika etc. ...

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 30 sie 2012, 22:34

Słonik pisze:Wszelkiego rodzaju oporniki/rezystory/ powerboxy zmieniaja tylko dawke paliwa.
wszystko zależy jakie ktoś ma o tym pojęcie, jednym rezystorem zmienisz tylko dawkę ale jak dołożysz coś do map sensora to i ciśnienie doładowania podniesiesz
Słonik pisze:Chiptuning polega na zmienieniu wwielu parametrow pracy silnika: dawka paiwa, kat wtrysku, cisnienie doadowania
tu masz rację, chociaż zabawa kątem wtrysku to już wyższa szkoła i ma sens przy większych mocach, ale przyśpieszenie kąta wtrysku zawsze skraca żywotność silnika i w pewnym momencie mocno podnosi zużycie paliwa
Słonik pisze:czas wtrysku,
a tu się znowu zagalopowałeś, takie rzeczy są możliwe tylko w Common Rail, poza tym czas wtrysku jest ściśle powiązany ze średnicą dyszy (otworków w rozpylaczu) i dawką paliwa, więc przy tej samej dawce i tych samych wtryskach nie masz możliwości zmiany czasu wtrysku

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 sie 2012, 22:44

UKI_XX pisze:więc przy tej samej dawce i tych samych wtryskach nie masz możliwości zmiany czasu wtrysku
Zawsze można zmienić falę w pompie wtryskowej ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl