Witam, ponawiam post założony jakis miesiąc temu, moje auto to audi 80 b4 2.0 90km , od jakiegos czasu przerywa na gazie, nie ma tu większej reguły kiedy się to wydarzy gdyz jednego dnia bedzie OK a innego będzie szarpał dosc często i gasł podczas ruszania . Jedyna reguła jaką zauważyłem to,że jak osiągnie temperaturę silnika powyżej 80stopni szarpania i gaśnięcie raczej wcale nie występują . Na benzynie nie szarpie i nie gasnie. W ciągu ostatniego miesiąca wymienione już Kable, kopułka i palec wszystko firmy BERU, świece NGK V-line oraz wczoraj sonda lambda BOSCH i nadal nie ma poprawy. Dwa tygodnie temu byłem na regulacji gazu, wymieniony był filtr gazu, powietrza ale było to przed wymianą sondy (było podejrzenie ,że sonda daje nieodpowiednie wartości ) . Gaz założony w 2010r i do tej pory około 26tys na nim zrobione. Parownik mam dokładnie taki http://allegro.pl/reduktor-parownik-tom ... 89514.html a reszta to http://allegro.pl/e1-uklad-sterujacy-ac ... 73647.html . Gazownik powiedział,że z gazem jest OK przyczyny trzeba szukac na benzynie choc na benzynie według mnie wsio gra . Chętnie bym zaciągnal opinii jakiegos innego gazownika z łodzi . Gaz regulowany był nie na analizatorze spalin lecz na wskazaniach sondy lambda bo nie ma w tej instalacji wtyczki na komputer. W domu mam kabel VAG KKL , podłączyłem auto i wyszło ,że błąd 561 błąd składu mieszanki , nic innego nie było .
A teraz pytania do Was:)
1. Czy po zmianie sondy muszę jechac na regulację gazu???
2. Gdzie szukac dalej przyczyny??
3. Czy zmienic gazownika (może znacie jakiegos godnego uwagi w łodzi , Pabianicach lub okolice)?
4. Czy warto kupic spray do czyszczenia przepustnic (bo i taką wersję gdzies wyczytałem,że może byc jej wina) ?(
5 . Gdzie można szukac ewentualnego dostawania się "lewego " powietrza (również wyczytane z neta )
Proszę o jakies pomocne wskazówki bo już nie mam pomysłów
[80 B4 ABT] wymienione sporo rzeczy, brak efektu ,pomocy
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Nie musisz jechać po zmianie sondy na regulacje gazu, tam sie nic nie reguluje, na tym module sterującym stag 2l masz pod gumą osłaniającą wtyczki takie mikro przełaczniczki, sprawdz czy jest emulacja ustawiona na masę lub na, pływającą. Proponuje Ci podczas pracy auta na gazie zdjąć w bagażniku wtyczkę od pompy paliwa i sprawdzić czy bedzie poprawa, bo być moze masz żle zrealizowane odciecie wtrysku i podpiera sie benzyną. Nastepna sprawa do sprawdzenia to termistor/ czujnik zasysanego powietrza na module wtryskowym, sprawdz na vag scope czy pokazuje dobre temperatury, no i oczywiscie niebieski czujnik.