Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK 115KM] przednie zawieszenie dziwny stuk

miras221111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 26 lut 2012, 10:26
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Kontakt:

[2.0 ABK 115KM] przednie zawieszenie dziwny stuk

Post autor: miras221111 » 02 wrz 2012, 08:13

czesc all nie wiem czy dobrze dodaje posta :D bo moj pierwszy . takie pytanie . moje audi mialo zrobione cale zawieszenie jakies 8 tysi temu kazde tam dziwne stuki puki brzdeki i inne ustaly
teraz jest tak gdy skrecam mocno na zakretach np dosc ostrych w miescie czy w prawo czy w lewo , jest taki dziwny dzwiek z prawego kola dochodzacy tak jak by pekla sprezyna dosc metaliczny, ciezko to pany opisac :D lub gdy wyjezdzam z parkingow ostro krecac jest to samo . urwac mozna banie sobie bo wszystko bylo tak ladnie a teraz co znowu ?? . drugie moje pytanko czy jade na benzynie czy gazie sprecajac mocno w prawo na luzie samochod drastycznie spada z obrotow prawie do zdechu dlaczego tylko w prawo sie tak dzieje ?? [2.0 ABK LPG]
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2012, 20:35 przez miras221111, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Marker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 23 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: BIA

Post autor: Marker » 02 wrz 2012, 12:50

teraz jest tak gdy skrecam mocno na zakretach np dosc ostrych w miescie czy w prawo czy w lewo , jest taki dziwny dzwiek z prawego kola dochodzacy tak jak by pekla sprezyna dosc metaliczny, ciezko to pany opisac :D lub gdy wyjezdzam z parkingow ostro krecac jest to samo . urwac mozna banie sobie bo wszystko bylo tak ladnie a teraz co znowu ??

Może to osłona tarczy hamulcowej ? Był o tym temat niedawno.

Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 ABK (115KM) przednie zawieszenie dziwny stuk

Post autor: tttlll » 02 wrz 2012, 12:54

miras221111 pisze:moje audi mialo zrobione cale zawieszenie jakies 8 tysi temu kazde tam dziwne stuki puki brzdeki i inne ustaly
teraz jest tak gdy skrecam mocno na zakretach np dosc ostrych w miescie czy w prawo czy w lewo , jest taki dziwny dzwiek z prawego kola dochodzacy tak jak by pekla sprezyna dosc metaliczny, ciezko to pany opisac :D lub gdy wyjezdzam z parkingow ostro krecac jest to samo [2.0 ABK LPG]
Witam, nie wiem jakich gratów użyłeś do naprawy zawieszenia - obstawiam że poduszki amortyzatorów ch... strzelił (ja miałem Meyle i starczyły na 6 tyś i się wygniotły) i takie emitują odgłosy jakby strzelanie pękniętych sprężyn - to takie utrapienie które męczy co niektórych po wymianie zawieszenia.Od poduszek zacząłbym poszukiwania!

Awatar użytkownika
ab_ccc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 29 sie 2010, 14:31
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: ab_ccc » 02 wrz 2012, 13:28

Ja też zaczął bym od łożyska amortyzatora chociaż u mnie czasami strzela sprężyna ale nie wiem dlaczego, a co do spadających obrotów przy skręcaniu to prawdopodobnie wina wspomagania.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 02 wrz 2012, 13:57

miras221111 amorki też wymieniałeś bądź rozkręcałeś nakrętkę dokręcającą wkład amorka?? Co do spadających obrotów przy kręceniu kierownicą to obstawiał bym pompę wspomagania. Mi delikatnie obroty siadają gdy do oporu skręcę kołami w lewo lub w prawo. O ile spadają Ci obroty??

miras221111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 26 lut 2012, 10:26
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Kontakt:

Post autor: miras221111 » 02 wrz 2012, 16:54

hmmm to widze bolaczka audi lozyska amorkow . musze tam zajrzec macie jakis sposob zeby stwierdzic ze lozysko jest do du.. ?? wlasnie to jest taki dzwiek jak by sprezyna strzelila .. denerujace to :( a do obrotow to tylko i wylacznie w prawo jak skrecam powiedzmy z 1000 spadnie do 300 . a l lewo jest git na postoju jak skrecam kolami to tez trzyma dosc niezle obroty no chyba ze do oporu to delikatnie wlasnie spadaja czy na benzynie czy na gazie to tak samo sie dzieje .

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 02 wrz 2012, 17:31

Łożyska najlepiej oryginalne boge zakładać. Wtedy nie ma problemów z nimi. Wymieniałeś wkłady amortyzatorów??

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Re: 2.0 ABK (115KM) przednie zawieszenie dziwny stuk

Post autor: j.grud » 02 wrz 2012, 19:20

miras221111 pisze:czesc all nie wiem czy dobrze dodaje posta :D bo moj pierwszy . takie pytanie . moje audi mialo zrobione cale zawieszenie jakies 8 tysi temu kazde tam dziwne stuki puki brzdeki i inne ustaly
teraz jest tak gdy skrecam mocno na zakretach np dosc ostrych w miescie czy w prawo czy w lewo , jest taki dziwny dzwiek z prawego kola dochodzacy tak jak by pekla sprezyna dosc metaliczny, ciezko to pany opisac :D lub gdy wyjezdzam z parkingow ostro krecac jest to samo . urwac mozna banie sobie bo wszystko bylo tak ladnie a teraz co znowu ?? . drugie moje pytanko czy jade na benzynie czy gazie sprecajac mocno w prawo na luzie samochod drastycznie spada z obrotow prawie do zdechu dlaczego tylko w prawo sie tak dzieje ?? [2.0 ABK LPG]
A zauważyłeś przypadkiem, czy po takim brzdęku z prawego koła, nie przestawia Ci się geometria tzn. czy kierownica się nie przestawia? Czy sprężyny masz w porządku? Ja miałem podobnie tzn. brzdęki, strzelania ze sprężyny przy skręcaniu. Też wymieniałem różne części w zawieszeniu, a pomogła dopiero wymiana sprężyn na nowe. Końcówki starych sprężyn były krzywe i sprężyny nie pracowały poprawnie pomimo wymiany poduszek z łożyskiem na nowe.

miras221111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 26 lut 2012, 10:26
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Kontakt:

Post autor: miras221111 » 02 wrz 2012, 20:38

wkady czyli to w co wkladam amorek zapewne ??:D sorki za nieznanie sie na czesciach ale jestem mlody i sam staram sie radzidz sobie z autem , bo wszystko kosztuje ucze sie na bledach no i niestety czasem je popelniam , powiem ze sprezyny sa raczej proste. ale jak dzis wsadzilem paluch to sprezyna jest 1cm od tej krawedzi na ktorej ma sie opierac.teraz ide dalej modzic prrzy aucie bo niestety musi byc sprawne a kolejne problemki mi sie pod maska robia . tylko ze to juz do innego dzialu chyba musze sie odniesc. mam sportowa kierownice i nie moglem jej ustawic idealnie prosto geometria jest caly czas tak jak byla kieownica prosto a oponki nie pociete nigdzie .

Awatar użytkownika
Marker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 23 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: BIA

Post autor: Marker » 02 wrz 2012, 20:54

Co do spadania obrotów nieznacznie, to normalne, bo pompa obciąża silnik i tak się dziać musi.


No chyba że Ci spada np. 200 obrotów.

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 02 wrz 2012, 21:43

miras221111 pisze:wkady czyli to w co wkladam amorek zapewne ??:D sorki za nieznanie sie na czesciach ale jestem mlody i sam staram sie radzidz sobie z autem , bo wszystko kosztuje ucze sie na bledach no i niestety czasem je popelniam , powiem ze sprezyny sa raczej proste. ale jak dzis wsadzilem paluch to sprezyna jest 1cm od tej krawedzi na ktorej ma sie opierac.teraz ide dalej modzic prrzy aucie bo niestety musi byc sprawne a kolejne problemki mi sie pod maska robia . tylko ze to juz do innego dzialu chyba musze sie odniesc. mam sportowa kierownice i nie moglem jej ustawic idealnie prosto geometria jest caly czas tak jak byla kieownica prosto a oponki nie pociete nigdzie .
Żeby ocenić stan sprężyny musisz ją wymontować z kolumny. Ciężko coś stwierdzić, gdy jest ona zamontowana w aucie. Nie twierdzę, że u Ciebie sprężyny są na 100% powodem problemów. U mnie jednak tak było więc to jedna z opcji. Ten 1cm luzu, o którym piszesz daje do myślenia. Nie powinno go być wg mnie.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 02 wrz 2012, 23:05

Najlepiej wyciągnąć z auta całą kolumnę i ją rozebrać, przeczyścić wszystko, poskładać i musi być dobrze ;-)

miras221111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 26 lut 2012, 10:26
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Kontakt:

Post autor: miras221111 » 02 wrz 2012, 23:43

spadek obrotow przy skrecie w prawo jest z 1000 nawet na 200-300 czyli prawie do zdechu
zalezy od szybkosci zbierania zakretu zaznaczam na luzie tak sie dzieje , hmmm to moze sprubuje ustawic sprezyne tak aby zaczepiala o swoj wspornik i zobacze jezeli ustanie to sprezyna leci na zlom :) bo to bedzie jej wina ,ale wogole robilem cala zawieche 6000 tysiecy temu i na poaczatku bylo super sztywne auto i wogole ale teraz znowu takie jest jakies dziwne w prowadzeniu i ten stuk to jak by ktos mnie mlotkiem gumowym bil w czolono ale sprawdze to sprezyne dosune ja na miejsce tak jak ma byc . PS przy zbieraniu zakretu na luzie takiego 90 stopni przy powiedzmy 40km/h na luzie samochod mi czesto gasnie a w lewo nic sie prawie nie dzieje . wiec o co chodzi ??

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 03 wrz 2012, 12:13

A gdy na postoju kręcisz kierą w prawo to też obroty tak drastycznie spadają czy tylko podczas jazdy??

miras221111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 26 lut 2012, 10:26
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Kontakt:

Post autor: miras221111 » 03 wrz 2012, 17:23

na postoju spadaja niewiele podczas jazdy zakret w prawo mocny spadek jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl