Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 b3 ] - Ruszająca sie kierownica.

ODPOWIEDZ
spider15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 10:18
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[ 80 b3 ] - Ruszająca sie kierownica.

Post autor: spider15 » 02 wrz 2012, 13:51

Witam wszystkich. Niedawno wymieniałem przekładnie kierowniczą w swojej b3 1.8 s 89r . Po wymianie wszystko jest ok ale... Chciałem zatrąbić sobie, wciskam środek kierownicy i nic.. Mówię spoko moze kabelek wyskoczył. Ale posprawdzałem wsio i nic. No to w końcu wziąlem nacisnąlem mocniej kierowice i.. zatrąbił ale co zauwazyłem. Za kierownicą jest taka szczotka która styka sie ze stykiem tym takim obrotowym. No i u mnie sie nie styka, odstęp jest około 1 cm. A jak naciśnie sie na srodek kierownicy tak troche mocniej to kierownica przesówa sie w strone przodu auta stykajac styk i auto trąbi. Po puszczeniu kierownica wraca na swoje pierwotne polozenie, tak jak by byla na sprezynie. Sprawdzalem budowe kolumny kierowniczej w ori książce i faktycznie jest tam jakas sprezyna itd. Ale czemu tak sie dzieje ? Jak to zrobic by stykaly sie styki caly czas a kierownica nie ruszala sie w przód ? Nie przeszkadza mi to fizycznie tylko psychicznie ;) ale jednak wolał bym miec to zrobione dobrze ;)

Awatar użytkownika
Paweł Olsztyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 29 sie 2012, 18:41
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Paweł Olsztyn » 02 wrz 2012, 14:48

Nie przejmuj się "przesuwającą do przodu" kierownicą, konstruktorzy taki mieli patent aby to było nie wiedzieć czemu na sprężynce. Ostatnia część od strony kierownicy drążka kierowniczego umocowana jest sprężynką właśnie i takim metalowym "zatrzaskiem" wciskanym na siłę.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 wrz 2012, 15:34

Kiedyś miałem coś podobnego.
O ile dobrze pamiętam pod nagami jest taki ścisk tu przed tą sprężyną musisz go troszkę poluzować i niech ktoś Ci popchnie kierownicę do końca a Ty ściśnij ten ścisk i powinno być git.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl