Jak masz płaski cienki śrubokręt to sobie z tym poradzisz, każda blaszka (pin) w kostce posiada z jednej strony tzw. harpun (odgięty kawałek blaszki) i wystarczy go wcisnąć i każdy kabelek ładnie wychodzi z wtyczki <ok>hackthemilk pisze: pytanie - czy jest opcja rozebrania wtyczki aby ew. poprzycinać kable i dosztukować nowe?
[b4 1Z] JAk podłączyć kostkę pompy wtryskowej AFN do 1Z`a?
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
oooo oto chodziło
zamówiłem nowe piny i kupiłem kabla na metry - spróbuje podziałać - jak coś napiszę - tymczasem dzięki za info
co do haczyka UKI_XX czy jesteś pewien że jest tylko jeden?
oglądałem inne wtyczki (mam troszkę śmieciowego okablowania z audi) i piny miały po dwa harpuny jeden na dole a drugi na górze?
a jeszcze jedno - sprawa uszczelnienia? wtyczka od strony kabla jest zalaminowana? wyglada jak by miała okrągły uszczelniacz ? jak to z tym jest?
zamówiłem nowe piny i kupiłem kabla na metry - spróbuje podziałać - jak coś napiszę - tymczasem dzięki za info
co do haczyka UKI_XX czy jesteś pewien że jest tylko jeden?
oglądałem inne wtyczki (mam troszkę śmieciowego okablowania z audi) i piny miały po dwa harpuny jeden na dole a drugi na górze?
a jeszcze jedno - sprawa uszczelnienia? wtyczka od strony kabla jest zalaminowana? wyglada jak by miała okrągły uszczelniacz ? jak to z tym jest?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Pasują ,ale tylko z regulacją kąta wtrysku pompą ,czyli z "fasolami "na flanszy .Wtyczka nastawnika na pewno bedzie inna ,piny niestety nie idą 1-1 ...a jak idą musisz poszukać, bo w jakimś temacie opisywałem ...No i na cuda nie licz ,bo sam ori komp 16 bit i pompa ze 110- ki cudów nie uczynią ...no chyba że masz kompa z odpowiednią "zawartością "brabus124 pisze:Mam osprzęt pierburg i komp 16bit, chciałbym włożyć pompę z AFN lub z innego 110Km, czy pompa pasuje p&p i nic nie trzeba przerabiać ? mocowania itp. ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wiadomo że można ,ale do ok.120-130 koni wystarczy zdrowa pompa z ori 90 konnego zetora ...podkreślam słowo ZDROWA Zostaw na razie pompę w spokoju ,powiem tak <ok> na pewno poczujesz i to bardzo ,różnicę po zrobieniu programu na twojej 16 -tce .Po zmianie samej pompy na pompę z AFN -a ,niekonieczniebrabus124 pisze:MUNIOR, Ok. ale po zmianie programu można wspiąć się wyżej niż na pompie 1z, szczególnie z mocą, czy dobrze rozumiem ?
Tylko że już mam zrobiony program, i to nie wąski bo na ok. 130Km+ i 300Nm. I chodzi to fajnie czuć moment, jestem pewny że może nawet przekracza 300Nm ale tej samej mocy aż tak nie czuć. Szczególnie na obrotach 3-4tys coraz słabiej czuć moc. Jeździłem kuzyna passatem 150KM i 330Nm i powiem że u mnie bardziej czuć Nm, ale znów u niego super można ciągnąć do 4,2tys obrotów i lepiej idzie.MUNIOR pisze:na pewno poczujesz i to bardzo ,różnicę po zrobieniu programu na twojej 16 -tce .Po zmianie samej pompy na pompę z AFN -a ,niekoniecznie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To było od razu tak pisać :mrgreen:brabus124 pisze:Tylko że już mam zrobiony program, i to nie wąski bo na ok. 130Km+ i 300Nm.
No i tak będzie ...bo przy tych obrotach max moment obrotowy dawno już jest i nie rośnie ,pompa od 110 tki niewiele tu zmieni.Poza tym ,skrzynia biegów w zetorze jest krótsza niż np.w AFN-niebrabus124 pisze:I chodzi to fajnie czuć moment, jestem pewny że może nawet przekracza 300Nm ale tej samej mocy aż tak nie czuć. Szczególnie na obrotach 3-4tys coraz słabiej czuć moc.
MUNIOR pisze:bo przy tych obrotach max moment obrotowy dawno już jest i nie rośnie
TO wiem, tylko że przy tych obrotach 3.5-4.2 tys powinno być czuć tą moc, ale przejdźmy do sedna, zmieniam zderzak na Coupe i chce od razu pomyśleć o FMIC, być może jeszcze pójdą wtryski 216 i program na 145 i 330Nm, pompa 1z sobie z tym poradzi ? czy lepiej sprawowałaby się AFN ? jest sens ją zakładać ?MUNIOR pisze:skrzynia biegów w zetorze jest krótsza niż np.w AFN-nie
Munior i reszta kolegow, wyprowadze was z bledu bo pasuja pompy od Reni, coprawa 11 ale bez przerobki wchodza, jednak potrzebne sa kola na pompe z regulacja takie jak ma ALH/ASV/AHF i inne nowsze TDI. AA bo pewnie ktos zaraz zapyta jakie to pompy ; 0460 414 984 , 0460 414 988 i 0460 414 993. Mozna dac jeszcze 982 i 983 ale maja nedzne tlokorozdzielacze....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Munior o tym wie doskonale 8-) bo pomp z renówki i nie tylko ,trochę przepuścił przez swoję ręce ....tylko wolę w korpusie z renówki zrobić" fasolki "do regulacji pompą kąta ,niż zakładać te badziewne koła z regulacją ...a to z tej prostej przyczyny że przy regulacji kąta pompą, mogę sobie odpalić silnik ,ustawić kąt ,zgasić i dokręcić ,trwa to 5 minut .A przy regulacji kołem się tego nie da zrobić i robi sie metodą : ustawić odpalić ,sprawdzic ,poprawić ...i tak do skutku ,w zależności jakie kto ma "oko" trwa to krócej lub dłużej,ale na pewno dłużej niż w przypadku pompy z regulacją na "fasolach " gdzie robi się to w 5 minut 8-) .A że wolę sobie ułatwiać ,niż utrudniać to regulacja kąta wtrysku kołem ,mnie nie interesuje ... zbyt często zmieniam u siebie pompy ,a czas jest cenny Poza tym ori pompy z renówki mają inne fale ,których kształt wzniosów znacznie się różnii od naszych choćby ori DE 015 ,bo wtryski z renówki mają sporo wyższe ciśnienia otwarcia . Jakby ktoś chciał sobie taką pompę z renówki załozyć ,to radzę wymienić falę przynajmniej na ori z 90 tki DE 015 ,a najlepiej na DE 010 z AFN -aspawacz pisze:Munior i reszta kolegow, wyprowadze was z bledu
Panowie, podpinam się pod temat i mam pytanie głównie do MUNIORA, podłączyłem pompę z AFN do 1Z tak jak napisałeś i wychodzi na to że muszę poprzekładać piny w sterowniku bo dojrzałem się ze mam przepływke BOSCHA. Tylko nigdzie nie mogę się doszukać schematu ze sterownika co i gdzie. Byłbym bardzo wdzięczny bo silnik po generalnym remoncie a ja wyjechać nim nie mogę ;(
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
4ebi pisze: mam pytanie głównie do MUNIORA
Ja już nie muszę odpowiadać :mrgreen: misiekdzwon, i Krzysiek 84, mnie wyręczyli ...Niestety nie ma tak dobrze że przekładasz pompę z indukcyjnym ,lub sam nastawnik i wszystko śmiga Gdyby to było takie proste to każdy by sobie szybko przerzucił i nie było by tematu na forum4ebi pisze:mam pytanie głównie do MUNIORA, podłączyłem pompę z AFN do 1Z tak jak napisałeś i wychodzi na to że muszę poprzekładać piny w sterowniku bo dojrzałem się ze mam przepływke BOSCHA.