Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK + LPG] Przygasanie przy dodawaniu lekko gazu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
xshadows
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2012, 11:58
Lokalizacja: Warszawa

[2.0 ABK + LPG] Przygasanie przy dodawaniu lekko gazu

Post autor: xshadows » 03 wrz 2012, 20:40

Mam taki problem, gdy stoję na światłach i muszę lekko podjechać do przodu to przy dodaniu lekko gazu 1100-1200 obrotów to zaraz spada z obrotów i przygasa prawie do wyłączenia silnika. Ale powyżej tej liczby wszystko jest ok. Czego to może być przyczyna ??
Żeby wam to lepiej zobrazować zamieszczam linka do filmiku z youtuba z moją przypadłością.

Kod: Zaznacz cały

http://youtu.be/l80eWMns6fY

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 04 wrz 2012, 16:43

Spróbuj wyczyścić silniczek krokowy. Najpierw naftą a później trzeba koniecznie nasmarować smarem w sprayu lub WD. Jeśli to nie pomoże zostaje TPS do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 04 wrz 2012, 16:55

W moim ABK było to samo, i o dziwo problem tkwił w zbyt bogatej mieszance LPG, mieszanka była tak bogata że attuator nie był w stanie od razu ustawić mieszanki na wolnych obrotach i sonda przylewała silnik.Objaw identyczny jak na filmiku.

xshadows
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2012, 11:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xshadows » 04 wrz 2012, 17:28

krisiun1 pisze:W moim ABK było to samo, i o dziwo problem tkwił w zbyt bogatej mieszance LPG, mieszanka była tak bogata że attuator nie był w stanie od razu ustawić mieszanki na wolnych obrotach i sonda przylewała silnik.Objaw identyczny jak na filmiku.
Mam w planach regulację gazu ale to z najbliższym czasie. Najpierw muszę uporać się z resztą usterek.

Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 05 wrz 2012, 16:41

Kopałeś coś przy zapłonie? W jakim stanie okablowanie, kopułka, palec i świece? Dziś grzebałem przy swoim byłym ABK i miał podobnie. Ogólnie nerwowo się zachowywał na PB i LPG. Też chwytał "zawiasy". Minimalnie opóźniłem zapłon i jest ok.

Ale co do zapłonu to czy czasami jak dodasz gazu nie słychać zaworów? Przy ostrym dodaniu gazu jakby zaklekocze coś w silniku.

No i kto u ciebie robił rozrząd? Czy blokował koło wałka pośredniego. Czy ktoś zrobił to należycie jak trzeba.

Ja zawsze (nie mam blokady) robię znaki i jak zabieram się do jakiejkolwiek roboty ustawiam silnik w OT żeby mieć potem punkt wyjścia.

xshadows
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2012, 11:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xshadows » 05 wrz 2012, 17:00

właśnie samochód jedzie na warsztat na rozrząd bo dopiero co kupiłem to auto. Więc wspomnę mechanikowi też o tym zobaczymy czy uda mu się coś z tym zrobić

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 05 wrz 2012, 17:47

Tylko, że jak zażyczysz sobie sprawdzenie zapłonu to raczej na 99% ci go nie ustawi poprawnie.

1. Trzeba zablokować sterownik (odpięcie niebieskiego czujnika, przygazować 3 razy powyżej 3500 rpm lub Vagiem wchodząc w Basic Settings).
2. Posiadając lampę z regulacją kąta ustawić 6 stopni.
3. Swiecąc lampą w okienko na skrzyni.
4. Przy utrzymywaniu obrotów 2250 przy zablokowanym sterowniku tak obracać aparatem by znak na kole zamachowym pokrywał się z nadlewem na obudowie sprzęgła.

Pomaga w tym pomalowanie korektorem tego nacięcia na kole zamachowym.
O tym mówi nawet instrukcja serwisowa ABK.

xshadows
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2012, 11:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: xshadows » 06 wrz 2012, 08:19

Byłem wczoraj u mechaniora i obejrzy to sobie. Na początek wspomniał coś o oczyszczeniu odmy itp bo może być przypchana. Z tego co sprawdzaliśmy to dzieje się tak samo na benzynie jak i na gazie. Wykluczyliśmy silniczek krokowy gdyż jest na 100% sprawny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl