[B4 ABT CDY] Sprzęgło łapie raz normalnie a raz pod koniec
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
[B4 ABT CDY] Sprzęgło łapie raz normalnie a raz pod koniec
Siema. Odkąd mam audika dzieją mi się cuda wianki fidrygałki ze sprzęgłem.
Gdy rano odpalam samochód sprzęgło łapie normalnie, gdzieś od połowy i ładnie płynnie załącza napęd.
Gdy już trochę mu cieplej sprzęgło łapie pod sam koniec i trochę mniej płynnie załącza napęd.
Czasem podczas ruszania konkretnie poszarpie (obstawiam docisk sprzęgła).
Czego to może być wina?
Dzięki i pozdro.
Ps. może się czepiam, ale denerwują mnie wszelkie niedoskonałości mimo tego, że mam świadomość, iż autko już ma 20 lat... Jednak staram się to usuwać. :->
Gdy rano odpalam samochód sprzęgło łapie normalnie, gdzieś od połowy i ładnie płynnie załącza napęd.
Gdy już trochę mu cieplej sprzęgło łapie pod sam koniec i trochę mniej płynnie załącza napęd.
Czasem podczas ruszania konkretnie poszarpie (obstawiam docisk sprzęgła).
Czego to może być wina?
Dzięki i pozdro.
Ps. może się czepiam, ale denerwują mnie wszelkie niedoskonałości mimo tego, że mam świadomość, iż autko już ma 20 lat... Jednak staram się to usuwać. :->
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2012, 23:30 przez ignac112, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 sty 2011, 17:06
- Lokalizacja: siemienice
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Żadnych zamienników! Bo potem auto Ci będzie stać a wysprzęglik na reklamacji.
Zestaw naprawczy, albo używany oryginał BOGE.
Jedyne słuszne zamienniki to: Sachs (cena około: 450zł), ATE i Delphi.
Pozostałe ABE, LCC i inne Top Rany albo działają albo nie... względnie ciekną <ok> .
Ja zrobiłem głupotę, że nie kupiłem nowej pompki sprzęgła i wysprzęglika używanego ori.
A teraz jestem w plecy za te pompki bo czekają na eskperyzę :shock: .
Już nie wspomnę o czasie poświęconym na demontaż i montaż ęty raz.
Zestaw naprawczy, albo używany oryginał BOGE.
Jedyne słuszne zamienniki to: Sachs (cena około: 450zł), ATE i Delphi.
Pozostałe ABE, LCC i inne Top Rany albo działają albo nie... względnie ciekną <ok> .
Ja zrobiłem głupotę, że nie kupiłem nowej pompki sprzęgła i wysprzęglika używanego ori.
A teraz jestem w plecy za te pompki bo czekają na eskperyzę :shock: .
Już nie wspomnę o czasie poświęconym na demontaż i montaż ęty raz.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wymiana nie jest trudna, ale wymaga cierpliwości i precyzji (trudny dostęp).
Trzeba uważać żeby nie obrobić sśruby przewodu metalowego i śruby M8 trzymającej wysprzęglik.
Odpowietrzanie jednym idzie lepiej, drugim gorzej. Ja po wielu próbach odpowietrzenia całego układu (wymieniałem też pompkę sprzęgła) nie mogłem odpowietrzyć go tak na całkowicie. Aż tu zrobiłem patent tj. stary zapasowy korek od zbiorniczka płynu hamulcowego przerobiłem że ma króciec na który wpinam przewód od instalacji kompresora i odkręcając odpowietrznik albo luzując przewód pompy puszczam Cisnienie 0,8-1,5 bara. Wtedy układ jest odpowietrzony w jakieś 30 sekund <ok>
Trzeba uważać żeby nie obrobić sśruby przewodu metalowego i śruby M8 trzymającej wysprzęglik.
Odpowietrzanie jednym idzie lepiej, drugim gorzej. Ja po wielu próbach odpowietrzenia całego układu (wymieniałem też pompkę sprzęgła) nie mogłem odpowietrzyć go tak na całkowicie. Aż tu zrobiłem patent tj. stary zapasowy korek od zbiorniczka płynu hamulcowego przerobiłem że ma króciec na który wpinam przewód od instalacji kompresora i odkręcając odpowietrznik albo luzując przewód pompy puszczam Cisnienie 0,8-1,5 bara. Wtedy układ jest odpowietrzony w jakieś 30 sekund <ok>
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Bo w ukł. hydraulicznych sprzęgła jest pompka przy pedale i wysprzęglik w skrzyni biegów tak? I winą wysprzęglika jest to, że puszczając pedał raz sprzęgło łapie w połowie a raz pod koniec? Nadmieniam, że pedał ładnie mi się cofa, trudności ze zmianą biegów też nie ma, wszystko lekko i elegancko. Sprzęgło się nie ślizga.
Od jakich modeli pasuje?
[ Dodano: 2012-09-16, 13:36 ]
sprawa jest taka, że płyn hamulcowy mi nie ucieka, ale płyn też chyba jest stary.
zauważyłem taką zależność, że im auto się bardziej nagrzewa tym sprzęgło bierze coraz wyżej.
płyn hamulcowy, a dokładnie jego starzenie się może wpłynąć w ten sposób na prace sprzęgła?
Od jakich modeli pasuje?
[ Dodano: 2012-09-16, 13:36 ]
sprawa jest taka, że płyn hamulcowy mi nie ucieka, ale płyn też chyba jest stary.
zauważyłem taką zależność, że im auto się bardziej nagrzewa tym sprzęgło bierze coraz wyżej.
płyn hamulcowy, a dokładnie jego starzenie się może wpłynąć w ten sposób na prace sprzęgła?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Płyn hamulcowy jak większość płynów hydraulicznych jest higroskopijne co powoduje korozję elementów ukł. w którym pracuje.
Mnie się coś wydaje, że ta zależność pomiędzy temperaturą pracy a sposobem "łapania" sprzęgła jest uwarunkowana wadą wysprzęglika. Tym bardziej, że jako jedyny element tego układu jest najbardziej narażony na nagrzewanie się od skrzyni biegów i silnika.
[ Dodano: 2012-09-16, 14:22 ]
Ale mimo wszystko na początek ja bym wymienił DOT-4 na świeży <ok> .
Jeśli nie będzie poprawy to już wiesz co dalej
Mnie się coś wydaje, że ta zależność pomiędzy temperaturą pracy a sposobem "łapania" sprzęgła jest uwarunkowana wadą wysprzęglika. Tym bardziej, że jako jedyny element tego układu jest najbardziej narażony na nagrzewanie się od skrzyni biegów i silnika.
[ Dodano: 2012-09-16, 14:22 ]
Ale mimo wszystko na początek ja bym wymienił DOT-4 na świeży <ok> .
Jeśli nie będzie poprawy to już wiesz co dalej
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
No właśnie o to mi chodzi, na początku chcę zacząć od najprostszego
Jeszcze takie pytanie, wysprzęglik nie powinien ciec jakby był nie sprawny? Bo mi się wydaje, że pompka sprzęgła może popuszczać i płyn się wraca, dlatego może prędzej pompka jak wysprzęglik?
Jak napisałem bzdury to mnie poprawcie
Dzięki za pomoc
Jeszcze takie pytanie, wysprzęglik nie powinien ciec jakby był nie sprawny? Bo mi się wydaje, że pompka sprzęgła może popuszczać i płyn się wraca, dlatego może prędzej pompka jak wysprzęglik?
Jak napisałem bzdury to mnie poprawcie
Dzięki za pomoc