Wiem, że płyn do mojego auta to mineralny zielony o specyficznym oznaczeniu, kupiłem taki ale waham się go dolać do zbiorniczka (w zbiorniczku lekko poniżej minimum), dlatego, że nie wiem jaki tam jest wlany? Wleję ten co potrzeba, a on się zmiesza z tym który jest w zbiorniczku i coś się może zepsuć? Może tak być? Nie mam książki serwisowej więc nie wiem co tam jest wlane, czy jakiś inny płyn, czy zwykły olej? Brązowy jest ten płyn i wygląda jak olej silnikowy.
Czy coś się stanie jeśli je pomieszam? Wleję ten zgodny z oznaczeniem do tego czegoś brązowego? A może dla bezpieczeństwa lepiej wymienić cały płyn?
A jeśli wymienić to proszę o dokładną instrukcję - co odkręcić aby wypuścić cały płyn, żeby nic nie zostało w układzie tego czegoś brązowego, i czy trzeba też silnik odpalić? I co robić przy napełnianiu i czy też silnik powinien pracować? Coś też gdzieś słyszałem, że przy uzupełnieniu kierownicą trzeba kręcic w obie strony?
P.S - No i jak wymienić to ile muszę mieć tego płynu? Mam tylko 1 litr, bo jak mało to bym dokupił.
[B3 1.9E SD] Dolać płyn wspomagania czy wymienić?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Też miałem taki dylemat jak Ty jakiś czas temu
I postanowiłem jednak go wymienić bo nie wiedziałem co jest tam zalane i kiedy wymieniane.
Co do wymiany to odkręć przewód przy pompie idący od zbiorniczka trochę płynu wyleci następnie odpal na chwilę auto a pompa sama wygoni resztę płynu. Przynajmniej ja tak zrobiłem.
Po zalaniu świeżego płynu odpowietrzasz kręcąc kierownicą do oporu w lewo i w prawo tak ze 2 razy i po tym sprawdź poziom bo może będzie potrzeba dolania płynu. I po sprawie <ok>
[ Dodano: 2012-09-09, 07:45 ]
I postanowiłem jednak go wymienić bo nie wiedziałem co jest tam zalane i kiedy wymieniane.
Co do wymiany to odkręć przewód przy pompie idący od zbiorniczka trochę płynu wyleci następnie odpal na chwilę auto a pompa sama wygoni resztę płynu. Przynajmniej ja tak zrobiłem.
Po zalaniu świeżego płynu odpowietrzasz kręcąc kierownicą do oporu w lewo i w prawo tak ze 2 razy i po tym sprawdź poziom bo może będzie potrzeba dolania płynu. I po sprawie <ok>
[ Dodano: 2012-09-09, 07:45 ]
mi litr wystarczył, a czy wszystkie układy mają taką samą pojemność, nie wiem ale myślę że takdomagalag pisze:P.S - No i jak wymienić to ile muszę mieć tego płynu? Mam tylko 1 litr, bo jak mało to bym dokupił.
Ja taki zabieg robiłem 3 tygodnie temu.
Układ zalany był ATF (czerwonym),a raczej juz był ciemno brązowy :mrgreen:
zmieniłem bo pompa niedomagała jak wchodziłem ostro w zakręty to później przez jakiś czas "wyła" . Do wymiany zakupiłem 1 litr płyny (zielonego) wg.specyfikacji AUDI i 2 litry nafty.
Odkręciłem przewód przy pompie od dołu na klucz 22 lub 24 już nie pamiętam spuściłem syf , zakręciłem lekko i zalałem naftą i płukanka układy wspomagania zabieg powtórzyłem jeszcze raz. Aby było czysto w środku, bo te dwa płyny się wzajemnie nie lubią .Po przepłukaniu ukł.
zalałem 0,5l płynu do zborniczka i odpaliłem silnik, wsadziłem synka za kierownice i machał raz w lewo raz w prawo (dla niego radocha dla mnie wielka pomoc :mrgreen: ), a ja dolewałem (robiłem to na podniesionym przodzie)
1 Litr spokojnie wystarczy , czas ok. godzinki .
Układ zalany był ATF (czerwonym),a raczej juz był ciemno brązowy :mrgreen:
zmieniłem bo pompa niedomagała jak wchodziłem ostro w zakręty to później przez jakiś czas "wyła" . Do wymiany zakupiłem 1 litr płyny (zielonego) wg.specyfikacji AUDI i 2 litry nafty.
Odkręciłem przewód przy pompie od dołu na klucz 22 lub 24 już nie pamiętam spuściłem syf , zakręciłem lekko i zalałem naftą i płukanka układy wspomagania zabieg powtórzyłem jeszcze raz. Aby było czysto w środku, bo te dwa płyny się wzajemnie nie lubią .Po przepłukaniu ukł.
zalałem 0,5l płynu do zborniczka i odpaliłem silnik, wsadziłem synka za kierownice i machał raz w lewo raz w prawo (dla niego radocha dla mnie wielka pomoc :mrgreen: ), a ja dolewałem (robiłem to na podniesionym przodzie)
1 Litr spokojnie wystarczy , czas ok. godzinki .