Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK]wymiana elektroniki LPG czy warto

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
jjanek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 28 lip 2007, 10:07
Lokalizacja: świętokrzyskie

[80 B4 ABK]wymiana elektroniki LPG czy warto

Post autor: jjanek » 21 paź 2007, 16:30

Witam posiadam audi b4 abk 115km z 1993r z instalacją lpg LECHO Sterownik MINI LAMBDA dowiedziałem się, że jest to słaba elektronika w nim. Denerwuje mnie to, że podczas przełączania z benzyny na gaz podczas jazdy szarpie samochodem (MUSZĘ ZAZWYCZAJ TO ROBIĆ NA POSTOJU) w poprzednim samochodzie miałem autronik AL-700 widzę, że ceny poszły w dół i komplet idzie kupić na allegro za 230 zł dla tego moje pytania
1-czy zyskam coś przekładając na autronik al-700
2- czy po przełożeniu nie mając interfejsu do lpg będzie możliwość jazdy na ustawieniach fabrycznych do czasu ustawienia przez fachowca
3- w tej instalacji brak mi czujnika temperatury na reduktorze mam od poprzedniej instalacji czy czujnik ten mogę, jakość zamocować na reduktorze i wykorzystać
4 czy muszę jeszcze coś dodatkowo zmieniać obecnie posiadam
– Reduktor –lovtec
Zawór gazowy –lovtec
Wielozawór – tomaesetto
Układ – elektroniczny MINI LAMBDA LECHO ( http://www.lecholpg.pl/pl/oferta_mini.html )
5 –czy te kable od czujników, co posiadam wystarczą czy dodatkowo jeszcze Bendą jakieś potrzebne obecnie są takie wykorzystywane
Co na schemacie na stronie http://www.lecholpg.pl/pl/oferta_mini.html
Reduktor –lovtec
Zawór gazowy –lovtec
Wielozawór – tomaesetto
Układ – elektroniczny MINI LAMBDA LECHO ( http://www.lecholpg.pl/pl/oferta_mini.html )
Dodam, że powiedziano mi za przełożenie razem z al.-700 400zł mam nadzieje, że przy waszej pomocy uda mi się zrobić to samemu najbardziej z tego obawiam się tylko podłączenia pod zawory i przekaźnik, ale jeśli praktycznie są te same kable to powpinałbym w te same miejsca proszę o radę czy warto czy mogę zyskać na spalaniu pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 paź 2007, 22:20 przez jjanek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 paź 2007, 20:06

W sterowniku AL700 o ile dobrze pamiętam nie ma opcji nakładania się fazy zasilania benzyna i LPG, więc szarpanie będzie wystepowało. Poprawe w tym względzie przyniesie ustawienie przełączania na gaz w sytuacji zmniejszania się obrotów silnika.
Jak chcesz to podjedź do W-wy a zamontuję Ci ten sterownik za 50% ceny. Do tego dorzucę Ci oprogramowanie do AL 700 i jak chcesz to zrobię Ci interface do tej centralki, byś mógł sobie zmieniać ustawienia dowlonie.

jjanek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 28 lip 2007, 10:07
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: jjanek » 21 paź 2007, 20:26

Witam bardzo kusząca propozycja dla mnie wręcz rewelacyjna, jeśli doszłoby do spotkania odezwę się na pewno na priv .Ode mnie do warszawy jest 250km muszę to jeszcze wszystko przemyśleć i popatrzeć na plan miasta, kojarzysz może jakiś inny sterownik gdzie nie będzie występować szarpanie podczas zmiany z paliwa na lpg. W polonezie miałem autronika na jedno punkcje i tam nie odczuwałem szarpania a tym samochodem jezdzi również żona ,czasami jak zapomni się przełączyć na postoju to nieźle szarpnie pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 paź 2007, 20:58 przez jjanek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 paź 2007, 20:41

Ja osobiście jeździłem na AL700 chyba z 5 lat. W Audi 80 b3 na jednopunkcie nie było tego efektu, natomiast w Audi 80 B4 z Digifantem zaczęło mnie te szarpanie denerwować. Dlatego też zrobiłem specjalny przekaźnik z regulowanym czasem przełączenia, który potem komus odsprzedałem.
Obecnie mój AL 700 leży na półce z powodu tego, że jego możliwości były dla mnie przede wszystkim za skąpe. Zamontowałem sobie używany sterownik Bingo-s i jest ok. Gdybyś jeszcze się zastanawiał to polecam sterowniki STAG. O możliwości Stag-a wypytaj kolegę Danka. Co byś nie kupił to i tak dam radę zamontować. Na podlasie nie musisz jechać, zapraszam do stolicy.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 paź 2007, 21:42

Potwierdzam, Stag 150 jest najbardziej zaawansowanym sterownikiem II gen. w tej chwili (lepszy jest już tylko Protec Digital Orion, ale nie wiem czy jeszcze go produkują). Ma największe możliwości i jest wyposażony we wszystkie niezbędne dodatki, jak np. emulator wtrysku umożliwiający dobranie odpowiedniego czasu nakładania paliw. Obsługuje również czujniki temp. (zresztą typowe - nie spotkałem jeszcze jakichś niekompatybilnych "wynalazków") . Kupując Staga powinieneś dostać kompletną wiązkę przewodów, silnik krokowy, sterownik, przełącznik ze wskazaniem poziomu gazu i parę drobiazgów. Dodam tylko, że na skutek dość dużej pojemności dolotu efekt szarpania przy przełączaniu może występować w zależności od poprawności wyregulowania instalacji, nagrzania reduktora i czasu nakładania paliw. Natomiast będzie występował zawsze przy przełączeniu w czasie wzrastania obrotów i bez nakładania się paliw.
AL-700 wymaga jeszcze dołożenia emulatora wtrysku (nie ma go wbudowanego) lub przynajmniej przekaźnika odcinającego wtryski.
Co do jazdy na fabrycznych nastawach to nie ma mowy. Od razu po zamontowaniu należy poustawiać parametry sterownika za pomocą interfejsu.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 21 paź 2007, 21:58

W tym silniku zawsze bedzie minimalne zadławienie sie silnika przy przełączeniu , ja już kilka razy próbowałem to całkowicie wyeliminować jednak zawsze jest lekkie szarpnięcie ;-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 paź 2007, 21:58

Oczywiście Danek masz 100% racji. Niestety szarpania nie da się zupełnie wyelimonować, ale można znacznie ograniczyć.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 paź 2007, 22:01

Niestety szarpania nie da się zupełnie wyelimonować, ale można znacznie ograniczyć.
wilu8 pisze:W tym silniku zawsze bedzie minimalne zadławienie sie silnika przy przełączeniu , ja już kilka razy próbowałem to całkowicie wyeliminować jednak zawsze jest lekkie szarpnięcie ;-)
Jak najbardziej zgadzam się w 100%. :mrgreen: . Jak to fajnie pogadać i posłuchać ludzi, którzy mają pojęcie o tym o czym piszą :mrgreen: .

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 paź 2007, 22:16

Żeby całkowicie wyelimonować zjawisko szarpania przy przełączaniu należałoby czas nakładania się faz benzyna/LPG uzależnić od składu mieszanki lub od ilości zasysanego w danej chwili powietrza. Teoretycznie jest to do zrobienia. Co prawda sonda Lambda jest za "wolna" do tego typu celów, ale z powodzeniem można do tego użyć sygnału napięciowego z przepływomierza. W sumie to firmy mogłyby sie pokusić o tego typu rozwiązanie, ale jak na razie pozostaje nam pamietać o tym by magiczne 2000 z kawałkiem obrotów przekraczać w takich samych warunkach pracy silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga