Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ALL]Swap na tdi

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

[B4 ALL]Swap na tdi

Post autor: ffsapher » 10 wrz 2012, 22:30

witam chciałbym zorientować się mniej wiecej w tamacie swapu na tdi.
koncepcja jest taka, kupuje bude b3 bo jest nico lzejsza, wsadzam silnik pd 1,9 tdi i modzimy :evil: cel to ponad 200 km i ponad 450 NM, a diesel dlatego że na benzyne mnie nei stać a gazu wsadzać też nie zamierzam:) pytanie jest następujace. czy warto szukać auta z Quattro, bo wiadomo że bedzie ciezsze i nie wiem czy bedzie to opłacalne to raz, a dwa to jakie skrzynie biegów polecali byście bez zbytniej rzeźby. Pozdrawiam <mikolaj>
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2012, 18:29 przez ffsapher, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 11 wrz 2012, 07:15

Na wache nie masz a chcesz swapować TDI a później zrobić z niego ponad 450nm? To 5 zł nie kosztuje.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 11 wrz 2012, 08:12

Nie chcę niczego negować ale... na moje: Przerost formy nad treścią ;p

Dużo kaski będzie to kosztować oj dużo... patrząc na parametry jakie chcesz osiągnąć :p
A dawcą ma być? Zetor!?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 11 wrz 2012, 08:21

Przecież napisał, że silnik ma być PD, to gdzie tutaj widzisz zetora skoro to VP ?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 11 wrz 2012, 09:15

Nie zauważyłem przedrostka :oops: Fakt mój błąd :D

Myślałem już, że może autora poniosły fantazje ;p

ffsapher
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 12 kwie 2011, 21:40

Post autor: ffsapher » 11 wrz 2012, 12:57

Mabrothrax pisze:Na wache nie masz a chcesz swapować TDI a później zrobić z niego ponad 450nm? To 5 zł nie kosztuje.
wiem ale swapa zrobię sam wiec wyjdzie na pewno taniej. chodzi na to że autem bede sporo jeździł a na utrzymanie 2 tym bardziej mnei nie stać. a dieselki mają to do siebie że nawet mocno zmodzone przy delikatnej jeździe mało palą.

wiec pytanie jest takie.czy jest sens pakować się w ośkę?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 11 wrz 2012, 13:58

ffsapher pisze:wiec pytanie jest takie.czy jest sens pakować się w ośkę?
A czemu ma nie być sensu, jeśli chcesz zrobic to co napisałeś, a potem normalnie użytkować auto to nie widze żadnych przeszkód.
Do takiej mocy/momentu przy normalnych oponach, czyt. 225 albo 235 dobrej firmy ( a nie komplet 205 z allegro dot. 06. z chin) wcale nie jest potrzebne quattro, jednak zawsze trafi sie idiota ktory bedzie mówił że 200+ konne auto w ośce to jakaś pomyłka, a on trakcji nie ma na 2gim biegu w ABK :-D
Na pewno na deszczu bedzie troche gorzej ale śmiało można normalnie jeździć, a jak ktoś ma parcie na zaczek Q albo slizganie sie w blocie lub na polach w zime to jak najbardziej potrzeba quattro... chocażby w ABK ;-) , albo drugi wariant, nawet tańszy, jakaś trójeczka z bawarii w gazie z 1.6 pod maską i juz ronda są nasze <ok>
Przy dobrych oponach, dobrym zawieszeniu (twardosc) i suchym, przyczepnym asfalcie takie 2,8 w Q ruszy tak samo jak ośka.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 11 wrz 2012, 14:23

Zależy do czego chcesz używać auta . Quattro w PD tdi PAli 10l średnio nie ważne czy spokojnie czy ogniem.
Ośka zawsze mniej. Na ćwiartke nawet 200ps+ tdi z Q dostanie od 170ps ośki.
Więdz określ do czego ci to Audi i bierz B4 a nie B3 młodsze roczniki = mniej styrana buda.
Skrzynie tylko od TDi bo benzynowe kończą sie na max 160/170km/h.

I tak nic z tego nie wyjdzie. Ale kolejny raz napisze Jak coś pomoge / pomożemy.

Pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl