[Coupe ABK] LPG zamula na zimnym, strzela, śmierdzi -sekwen.
Oto zapis oscyloskopu:
http://www.sendspace.com/file/hz59sw
Mam nadzieję, że może być za pośrednictwem strony sendspace - innego sposobu na przesłanie pliku nie znam.
Na początku zaraz po przełączeniu na LPG, znów wystąpił problem o którym pisałem ostatnio ( pojedynczo załączające się wtryskiwacze). Gdy to się uspokoiło i zaczął pracować normalnie dopiero zacząłem jechać. (Miasto, 5 minut korka, obwodnica i znów miasto - mam nadzieję, że wystarczy).
A co do temperatur gazu i reduktora to:
GAZ: -3
Reduktor: 19
Samochód stał tylko jakieś 7h, ale dziś było dosyć zimno, więc raczej był dosyć wychłodzony.
http://www.sendspace.com/file/hz59sw
Mam nadzieję, że może być za pośrednictwem strony sendspace - innego sposobu na przesłanie pliku nie znam.
Na początku zaraz po przełączeniu na LPG, znów wystąpił problem o którym pisałem ostatnio ( pojedynczo załączające się wtryskiwacze). Gdy to się uspokoiło i zaczął pracować normalnie dopiero zacząłem jechać. (Miasto, 5 minut korka, obwodnica i znów miasto - mam nadzieję, że wystarczy).
A co do temperatur gazu i reduktora to:
GAZ: -3
Reduktor: 19
Samochód stał tylko jakieś 7h, ale dziś było dosyć zimno, więc raczej był dosyć wychłodzony.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na osc widać że nie masz podłączonej sondy bo to pojawiają się tam jakieś śmieciowe sygnały.
Co do temperatury gazu to to po dłuższym postoju a przed odpaleniem powinna być taka jak temperatura powietrza i podobna do temperatury parownika. U ciebie jest wyraźnie coś z tym czujnikiem, daj zakładkę ustawienia może jest wybrany zły typ czujnika i przez pokazuje złą temperaturę.
Jak masz podłączonego staga do wtryskiwaczy benzynowych? Pojedynczo czy wszystkie razem? Jeśli nie wiesz to przy pracy na gazie wyłącz dwa wtryskiwacze gazowe, jeśli silnik zacznie kuleć to znaczy że masz podpięte w "w kupie". Czyli wyłączasz jeden gazowy to załączają się wszystkie benzynowe i niektóre cylindry dostają dwa paliwa.
Możliwe że przez tą niską temperaturę gazu (minimalną masz ustawioną 0°C) stag wyłącza dwa wtryskiwacze gazowe a przez takie podłączenie wtryskiwaczy jak u Ciebie szarpie Ci silnikiem.
Na próbę ustaw minimalną temperaturę gazu na -10°C wtedy nie powinno wyłączać dwóch wtryskiwaczy po przełączeniu.
Co do temperatury gazu to to po dłuższym postoju a przed odpaleniem powinna być taka jak temperatura powietrza i podobna do temperatury parownika. U ciebie jest wyraźnie coś z tym czujnikiem, daj zakładkę ustawienia może jest wybrany zły typ czujnika i przez pokazuje złą temperaturę.
Jak masz podłączonego staga do wtryskiwaczy benzynowych? Pojedynczo czy wszystkie razem? Jeśli nie wiesz to przy pracy na gazie wyłącz dwa wtryskiwacze gazowe, jeśli silnik zacznie kuleć to znaczy że masz podpięte w "w kupie". Czyli wyłączasz jeden gazowy to załączają się wszystkie benzynowe i niektóre cylindry dostają dwa paliwa.
Możliwe że przez tą niską temperaturę gazu (minimalną masz ustawioną 0°C) stag wyłącza dwa wtryskiwacze gazowe a przez takie podłączenie wtryskiwaczy jak u Ciebie szarpie Ci silnikiem.
Na próbę ustaw minimalną temperaturę gazu na -10°C wtedy nie powinno wyłączać dwóch wtryskiwaczy po przełączeniu.
No nie mozliwe... nowa sonda za 250 zł...aldi pisze:Na osc widać że nie masz podłączonej sondy bo to pojawiają się tam jakieś śmieciowe sygnały.
W tym temacie na poprzednich stronach jest zakładka z parametrami...aldi pisze:U ciebie jest wyraźnie coś z tym czujnikiem, daj zakładkę ustawienia może jest wybrany zły typ czujnika i przez pokazuje złą temperaturę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chodziło że nie jest podłączona do staga, ale to nic złego bo nie jest to wymagane do poprawnego działania instalacji.van_dall pisze:No nie mozliwe... nowa sonda za 250 zł...aldi pisze:Na osc widać że nie masz podłączonej sondy bo to pojawiają się tam jakieś śmieciowe sygnały.
To jest na zakładce "Ustawienia".van_dall pisze:W tym temacie na poprzednich stronach jest zakładka z parametrami...aldi pisze:U ciebie jest wyraźnie coś z tym czujnikiem, daj zakładkę ustawienia może jest wybrany zły typ czujnika i przez pokazuje złą temperaturę.
Co do teorii za niskiej temperatury gazu to jestm prawie w 100% pewien że to jest przyczyną twoich problemów.
Kurde... od sondy to staga idzie jakis kabel... Więc dałbym rękę uciąć, że jest podłączona:/aldi pisze:Chodziło że nie jest podłączona do staga, ale to nic złego bo nie jest to wymagane do poprawnego działania instalacji.
Dobra, jutro powinienem wrzucić fotkę (teraz nie mam dostępu do auta bo wyjechałem na weekend).aldi pisze:o jest na zakładce "Ustawienia".
Ale nadal jestem w punkcie wyjścia w kwestii złej dawki na paliwie... A póki to nie będzie ogarnięte to z gazem i tak się nic nie zrobi. Zresztą ostatnio nawet kumpel mi powiedział, że na benzynie dymi na czarno, więc dawka faktycznie jest zła
[ Dodano: 2012-09-10, 14:19 ]
Po odłączeniu 1-2 wtryskiwaczy gazowych, silnik ledwo pracuje - efekt taki, jak opisywałem w tym temacie czyli: Po dłuższym postoju w zimnie, cięzko pracuje, strzela w wydech, nie reaguje na gaz.
Temperatura min. gazu zmieniona na -10. I faktycznie, kiedyś tak było ustawione i ten pseudo gazownik mi to zmienił i po tym zaczęły się problemy (tylko że zapomniałem o tym - teraz mi przypomniało). Jeszcze nie sprawdziłem na 100%, ale prawdopodobnie ten objaw z pojedynczym załączaniem wtrysków gazowych ustąpi.
To nie zmienia jednak faktu, że muł na LPG pozostanie no i kwestia złej dawki na paliwie - To nadal bym chciał zrobić tak jak trzeba, zawziąłem się.
Tutaj wrzucam jeszcze foto zakładki "Ustawienia":
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Udało ci się dostać do jakiegoś kabelka żeby ECU silnika zbadać? Żeby te bloki pomiarowe chociaż zobaczyć co jest nie tak i dlaczego czasy wtrysków są aż tak duże.
Tak się zastanawiałem i możliwe, że masz może problemy z układem paliwowym.
Bo na przykład dla wolnych obrotów ECU ma z góry określoną dawkę paliwa. Możliwe, że masz zbyt małe ciśnienie w układzie paliwowym. Nie wiem czy stag ma do tego dostęp (kolega aldi dysponuje widza o wiele większą wiedzą o LPG niż ja chociaż to i tak mało powiedziane).
Być może regulator ciśnienia paliwa nie trzyma ciśnienia paliwa i stąd ECU sobie "wydłuża" czasy wtrysków by skład mieszanki był właściwy.
Jedno wiem, że sekwencja to kleszcz, pasożyt, który zgapia wszystko z ECU benzyny.
Po dłuższej jeździe zobacz czy nie masz paliwa w wężyku idącym z regulatora ciśnienia paliwa do przepustnicy (chyba fi 4mm) oraz jak pali ci na gorącym silniku? Chodzi o benzynę.
Tak się zastanawiałem i możliwe, że masz może problemy z układem paliwowym.
Bo na przykład dla wolnych obrotów ECU ma z góry określoną dawkę paliwa. Możliwe, że masz zbyt małe ciśnienie w układzie paliwowym. Nie wiem czy stag ma do tego dostęp (kolega aldi dysponuje widza o wiele większą wiedzą o LPG niż ja chociaż to i tak mało powiedziane).
Być może regulator ciśnienia paliwa nie trzyma ciśnienia paliwa i stąd ECU sobie "wydłuża" czasy wtrysków by skład mieszanki był właściwy.
Jedno wiem, że sekwencja to kleszcz, pasożyt, który zgapia wszystko z ECU benzyny.
Po dłuższej jeździe zobacz czy nie masz paliwa w wężyku idącym z regulatora ciśnienia paliwa do przepustnicy (chyba fi 4mm) oraz jak pali ci na gorącym silniku? Chodzi o benzynę.
Jeszcze nie. Mam kolegę który dysponuje kabelkiem, ale mamy małe problemy techniczne. Walczę, kombinuję i pamiętam o tym. Jak tylko uda mi się coś zdobyć, to natychmiast tu napiszę.Udało ci się dostać do jakiegoś kabelka żeby ECU silnika zbadać? Żeby te bloki pomiarowe chociaż zobaczyć co jest nie tak i dlaczego czasy wtrysków są aż tak duże.
Od wielu, wielu dni chodzi mi to po głowie właśnie. Ale to nie problem, wspomniany kolega, ma "aparaturę" do pomiarów ciśnienia układu paliwowego.Francis1982 pisze:Bo na przykład dla wolnych obrotów ECU ma z góry określoną dawkę paliwa. Możliwe, że masz zbyt małe ciśnienie w układzie paliwowym.
Nie pamiętam tylko dokładnych parametrów jakie powinny być zachowane... Pompa daję stałe ciśnienie 2,5 a regulator ogranicza ciśnienie do 2,0 ? Gdzieś miałem te dane zapisane.
Chodzi Ci o odpalanie? Od kopa. Niezależnie odp temp silnika. W prawdzie zimą, muszę nieco dłużej zakręcić, ale doszedłem już do tego, że najprawdopodobniej wtryskiwacz rozruchowy odmówił posłuszeństwa.Francis1982 pisze: oraz jak pali ci na gorącym silniku?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Raczej ten kto to montował to pseudogazownik, raz że podłączył do staga wszystkie wtryskiwacze benzynowe do kupy, dwa to pewnie coś spieprzył z czujnikiem temperatury gazu i ustawił minimalną temperaturę na -10°C. Może jest wybrany tylko zły rodzaj czujnika...van_dall pisze:Temperatura min. gazu zmieniona na -10. I faktycznie, kiedyś tak było ustawione i ten pseudo gazownik mi to zmienił i po tym zaczęły się problemy (tylko że zapomniałem o tym - teraz mi przypomniało).
Spróbuj wybrać inny czujnik temperatury gazu po nocnym postoju bez odpalania. Zmieniał tak aby pokazywał mniej więcej temperaturę parownika/otoczenia.
Niema dostępu bo niema żadnego czujnika, dopiero w sporo nowszych autach jest taki czujnik.Francis1982 pisze:Bo na przykład dla wolnych obrotów ECU ma z góry określoną dawkę paliwa. Możliwe, że masz zbyt małe ciśnienie w układzie paliwowym. Nie wiem czy stag ma do tego dostęp
No kto to zakładał, to ja już nie wiem. Ale osoba u której byłem później, wcale nie jest lepsza. W zasadzie ten gościu jedyne co umiał zrobić, to podłączyć komputer, popatrzyć i skasować 30zł. (Nie stwierdził nawet 10% z tego, czego się dowiedziałem tu na forum).aldi pisze:Raczej ten kto to montował to pseudogazownik, raz że podłączył do staga wszystkie wtryskiwacze benzynowe do kupy, dwa to pewnie coś spieprzył z czujnikiem temperatury gazu i ustawił minimalną temperaturę na -10°C.
Dobra. Teraz pytanie. Rozumiem, że wtryskiwacze podłączone są źle i tak być nie może. W związku z tym, czy da się to teraz zrobić tak jak być powinno bez konieczności zakupu 70% nowej instalacji? Czy musi już tak zostać? W razie czego sam tego podłączał nie będę. Znajdę kogoś (może...)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Takie podłączenie do wtryskiwaczy benzynowych jeszcze nie jest jakimś rażącym błędem ale w twojej sytuacji w połączeniu z tymi niskimi wskazaniami czujnika temperatury gazu powoduje problemy.
Zmiana podłączenie nie wpłynie na pracę silnika dopuki stag nie będzie próbował wyłączyć którakolwiek wtryskiwacz gazowy.
Do zmiany tego podłączania są potrzebne jedynie podstawowe narzędzia (lutownica cyna, nożyk, taśma izolacyjne, komplet podstawowych kluczy). Nic nie trzeba dokupować.
Zmiana podłączenie nie wpłynie na pracę silnika dopuki stag nie będzie próbował wyłączyć którakolwiek wtryskiwacz gazowy.
Do zmiany tego podłączania są potrzebne jedynie podstawowe narzędzia (lutownica cyna, nożyk, taśma izolacyjne, komplet podstawowych kluczy). Nic nie trzeba dokupować.
Aaa to mam rozumieć, że tu chodzi tylko o zmianę podłączenia elektryki tak ?aldi pisze:Do zmiany tego podłączania są potrzebne jedynie podstawowe narzędzia (lutownica cyna, nożyk, taśma izolacyjne, komplet podstawowych kluczy). Nic nie trzeba dokupować.
Tak czy siak, najpierw ogarnę benzynę, żeby to jeździło jak trzeba, a następnie dopracuje się gaz. Aha, wiesz może jakie ciśnienie powinna dawać pompa paliwa, a jakie regulator ? Bo ja miałem gdzieś te dane, ale nie mogę ich odnaleźć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak zmiana podłączenia kilku kabelków.van_dall pisze:Aaa to mam rozumieć, że tu chodzi tylko o zmianę podłączenia elektryki tak ?aldi pisze:Do zmiany tego podłączania są potrzebne jedynie podstawowe narzędzia (lutownica cyna, nożyk, taśma izolacyjne, komplet podstawowych kluczy). Nic nie trzeba dokupować.
Ciśnienie Ci nie powiem bo już nie pamiętam.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
W tym klejonym wężu była dziura na 2 palce... Szok. A do tego tam wszystko lata jak na dziwce majtki więc nie wykluczone że jednak tam może się dostawać lewe powietrze. A przyznam szczerze - tam zbyt dokładnie nie sprawdzałem. Jutro jadę do sklepu po cały ten element, bo tam się nic nie da odratować. Wąż wymieniłem co prawda ale i tak tam wszystko jest luźne, buja się etc.Francis1982 pisze:Mam pytanko odnośnie rzeźby przy odmie. Może zaworek już nie działa. Spróbuj to wypłukać ropą i wymień ten wąż klejony szkotem.
Ciśnienie paliwa na wolnych obrotach i przy równej jeździe 2,5 , a podczas przyśpieszania wzrasta do 2,8 zdarzyło się nawet do 3,0. Więc ciśnienie wydaje się byc prawidłowe.aldi pisze:Ciśnienie Ci nie powiem bo już nie pamiętam.
W weekend powinienem mieć dostęp do jakiegoś kabelka to zobaczę, co tam sie dzieje.
[ Dodano: 2012-09-26, 16:54 ]
Witam. Tj pisałem wczesniej - w jednym z przewodów w odmie, dziura jak 5 zł. (w tym przewodzie owiniętym taśmami etc). Przewód wymieniony. Na razie prowizorka, bo dosztukowane z jakiegoś węża wodnego, ale odpowiedni wąż zamówiony w sklepie (tylko nie dojechal na czas).
Ale przy ruszeniu tym wszystkim rozwalił się taki oto element:
Odstawało, więc lewe powietrze waliło jak tylko mogło. Ale na jazdę auta nie wpłynęło to w żaden sposób. Tzn... I tak było źle. Ale dziś dojechał do mnie ten mały gumowy element za całe 4zł. Założyłem... No panowie. Zupełnie inny samochód. Mocy nieco więcej, choć jeszcze za mało jeździłem aby to jednoznacznie stwierdzić. Ale za to przestało smierdzieć gazem/spalinami. No chyba, że dziś wiatr wszystko rozdmuchiwał na boki i nie nawiewało mi do auta. Dużo łatwiej się rusza, nie szarpie itp.
W związku z tym, postanowiłem wywalić mapy, zrobić autokalibrację i nakreslić nowe. Efekt jest taki:
Ja wiem, że zaraz zgasicie mój entuzjazm, tym, że i tak jeszcze jest źle, że czas wtrysku benzyny nadal do kitu itp. No ale przynajmniej mapy gazu i paliwa coraz lepiej się ze sobą pokrywają.
Co do bloków pomiarowych. Kabel już w ręku, ale nie wiem czy sprawny. Walcze z tym. Jak tylko coś uda się zrobić, powiadomię o efektach.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Widzisz. Według mnie dalej trzeba szukać gdzieś lewego powietrza.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8b514.html
U mnie przy max obciążeniu mapa benzyny kończy się na 6,5 ms a u ciebie dochodzi aż do 10,5 ms. Gdzieś musi jeszcze łapać powietrze. Jak masz problem z kabelkiem trochę może pomóc film jak zachowuje się przepływomierz. Jakie jest jego wychylenie na wolnych obrotach i jak "startuje" przy otwarciu przepustnicy na 100%. Jeżeli będzie jakakolwiek zwłoka to gdzieś za przepływomierzem łapie lewe powietrze. Wystarczy filmik tej części spod tego plastikowego dekielka na przepływomierzy. Powinien reagować niemal tak samo jak otworzysz przepustnicę. Tylko, że to też takie badanie, że szkoda mówić ale coś może rozjaśni.
Do sprawdzenia nerka z przepływomierza i wszystkie węże i wężyki z dolotu (do krokowca również).
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8b514.html
U mnie przy max obciążeniu mapa benzyny kończy się na 6,5 ms a u ciebie dochodzi aż do 10,5 ms. Gdzieś musi jeszcze łapać powietrze. Jak masz problem z kabelkiem trochę może pomóc film jak zachowuje się przepływomierz. Jakie jest jego wychylenie na wolnych obrotach i jak "startuje" przy otwarciu przepustnicy na 100%. Jeżeli będzie jakakolwiek zwłoka to gdzieś za przepływomierzem łapie lewe powietrze. Wystarczy filmik tej części spod tego plastikowego dekielka na przepływomierzy. Powinien reagować niemal tak samo jak otworzysz przepustnicę. Tylko, że to też takie badanie, że szkoda mówić ale coś może rozjaśni.
Do sprawdzenia nerka z przepływomierza i wszystkie węże i wężyki z dolotu (do krokowca również).