Witam, dalej szukam usterki związanej z zwiększonym spalaniem (20/100), palec rozdzielacza był całkowicie rozwalony więc jest do wymiany ale czy wymienić też kopułkę (foto poniżej)? Poza tym zastanawiam się czy sprawdzić rozrząd czy jest ok, ustawiłem koło zamachowe na pozycji 0 i znaki na kole od zaworów zupełnie się nie zgadzają (poniżej foto zdjęcia tego koła gdy zamachowe ustawione jest na 0) pytanie teraz czy tak może być? Zastanawiam się czy rozbierać i sprawdzać rozrząd w dolnej części osłony (jest z tym trochę roboty) ale dużo już mam rozkręcone, czy zostawić to w spokoju, wymienić palec i zobaczyć reakcje? Przy okazji może ktoś stwierdzić na podstawie zdjęć czy wymieniać rozrząd? Podobno silnik 3A jest bezkolizyjny więc jest sens?
[B3 2.0 QUATTRO 3A] Rozrząd
wymień kopułkę to nie majątek 30zł płaciłem za beru
ROZRZĄD-
na obudowie rozrządu tam gdzie jest koło pasowe powinna być strzałka,na kole pasowym powinno być nacięcie!ustaw tam na znaki! na kole od wałka nacięcie (nie kropka!)powinno pokrywać się ze strzałką na górnej obudowie (foto 1)
(jest to zapłon na pierwszy gar!!!)
aparat zapłonowy-przy tym ustawieniu na znaki jak zdejmiesz kopułkę palec rozdzielacza powinien dłuższą stroną być skierowany miej więcej w stronę rogu bloku od strony czwartego cylindra.
sprawdzenie koła pośredniego.
przy powyższym ustawieniu rozrządu na znaki zdejmujemy koła pasowe z wału głównego i odkręcamy obudowę-zakładamy koło pasowe z nacięciem i nacięcie z koła pasowego powinno się zgrywać z nabitą kropką na kole pośrednim (nie nacięciem)
wtedy masz na 100% rozrząd dobrze ustawiony
ROZRZĄD-
na obudowie rozrządu tam gdzie jest koło pasowe powinna być strzałka,na kole pasowym powinno być nacięcie!ustaw tam na znaki! na kole od wałka nacięcie (nie kropka!)powinno pokrywać się ze strzałką na górnej obudowie (foto 1)
(jest to zapłon na pierwszy gar!!!)
aparat zapłonowy-przy tym ustawieniu na znaki jak zdejmiesz kopułkę palec rozdzielacza powinien dłuższą stroną być skierowany miej więcej w stronę rogu bloku od strony czwartego cylindra.
sprawdzenie koła pośredniego.
przy powyższym ustawieniu rozrządu na znaki zdejmujemy koła pasowe z wału głównego i odkręcamy obudowę-zakładamy koło pasowe z nacięciem i nacięcie z koła pasowego powinno się zgrywać z nabitą kropką na kole pośrednim (nie nacięciem)
wtedy masz na 100% rozrząd dobrze ustawiony
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Tu masz pdf z tą różową książką do audi i tam powinna być pomoc dla ciebie.
http://chomikuj.pl/rafalaudi1/Audi/Tech ... e+prospekt
http://chomikuj.pl/rafalaudi1/Audi/Tech ... e+prospekt
adi456 to ze silnik bezkolizyjny nie oznacza ze nie wymieniasz rozrządu. masz tak jak ja na pasku wiec wymieniac musisz go regularnie. Tylko rozrzad na łańcuchu teoretycznie jest niewymienialny. Wymiana zalezy od tego jak jeździsz, tzn. jak mało jeździsz to tak co 80-90 tys lecz jak duzo jeździsz to tak co 100-110 tys. i nie ma znaczenia czy pasek i rolki sa ładne. Chcesz miec dobry silnik to dbaj o niego.