[80 B4 2.0 ABK] kodowanie kluczyka na podczerwień
[80 B4 2.0 ABK] kodowanie kluczyka na podczerwień
Szukałem trochę informacji na ten temat na forum, ale dotyczyły innych modeli i nie wyjaśniły moich wątpliwości. Gdy kupiłem mój wozik, to w kluczykach nie było baterii. W aucie zamocowane są czujniki na podczerwień, jak się domyślam - do uruchamiania centralnego zamka (otwierany z kluczyka działa) i ponieważ zauważyłem zieloną kontrolkę obok kierownicy - do fabrycznego autoalarmu. Jeden z kluczyków udało się ożywić - po włożeniu baterii i przeczyszczeniu styków, podczerwień zaczęła działać, ale nie otwiera samochodu. Wydaje się, że kluczyki uległy rozkodowaniu. Do kogo się udać po pomoc? W ASO zaproponowali mi sprowadzenie nowych kluczyków (150 zł), w zakładzie z autoalarmami trochę kombinowali i nie dali rady. A może coś nie tak jest z czujnikiem w aucie? Może trzeba sprawdzić jakiś bezpiecznik? Co wy na to?
100% na podczerwień - oprócz kluczyka na podczerwień, mam też mniejszy z latareczką.
[ Dodano: 2009-03-27, 13:30 ]
Sprawa rozwiązana!!! :mrgreen:
Zamieszczam opis, bo myślę że przydać się może wszystkim posiadaczom kluczyków na podczerwień.
1. Trzeba sprawdzić, czy kluczyk w ogóle działa - niezawodna metoda -> włączyć aparat lub kamerę w komórce i zaświecić w nią kluczykiem z podczerwienią, jeżeli działa, powinno być to widoczne na ekranie w postaci wyraźnych, białych rozbłysków.
2. Kluczyk trzeba zaprogramować - oto metoda z książki Autodata (sprawdziłem, działa):
WSKAZÓWKA: Maksymalnie można zaprogramować 4 kluczyki.
• Ponieważ kolejność kluczyków zachowana w pamięci nie zawsze jest znana: Zaprogramować wszystkie kluczyki.
• Włączyć zapłon.
• Przy włączonym silniku, zablokować samochód ręcznie kluczykiem.
• Następujące czynności przeprowadzić dla każdego kluczyka, w ciągu 30 sekund:
• Skierować kluczyk przeznaczony do zaprogramowania na odbiornik (w lewym lub w prawym słupku).
• W ciągu 5 sekund przycisk zablokowania/ odblokowania każdego kluczyka nacisnąć czterokrotnie w odstępie co najmniej 1 sekundy:
- Nacisnąć jeden raz, aby wprowadzić kluczyk nr 1 do pamięci.
- Nacisnąć dwukrotnie, aby wprowadzić kluczyk nr 2 do pamięci.
- Nacisnąć trzy razy, aby wprowadzić kluczyk nr 3 do pamięci.
- Nacisnąć cztery razy, aby wprowadzić kluczyk nr 4 do pamięci.
• Sygnał dźwiękowy odzywa się po każdym naciśnięciu przycisku, w celu potwierdzenia odbioru sygnału.
• Po zakończonym programowaniu ostatniego kluczyka odczekać 5 sekund.
• Nacisnąć jeden raz przycisk zablokowania/ odblokowania, w celu potwierdzenia prawidłowego zaprogramowania.
• Samochód zostanie odblokowany. Tryb programowania zakończony.
[ Dodano: 2009-03-27, 13:30 ]
Sprawa rozwiązana!!! :mrgreen:
Zamieszczam opis, bo myślę że przydać się może wszystkim posiadaczom kluczyków na podczerwień.
1. Trzeba sprawdzić, czy kluczyk w ogóle działa - niezawodna metoda -> włączyć aparat lub kamerę w komórce i zaświecić w nią kluczykiem z podczerwienią, jeżeli działa, powinno być to widoczne na ekranie w postaci wyraźnych, białych rozbłysków.
2. Kluczyk trzeba zaprogramować - oto metoda z książki Autodata (sprawdziłem, działa):
WSKAZÓWKA: Maksymalnie można zaprogramować 4 kluczyki.
• Ponieważ kolejność kluczyków zachowana w pamięci nie zawsze jest znana: Zaprogramować wszystkie kluczyki.
• Włączyć zapłon.
• Przy włączonym silniku, zablokować samochód ręcznie kluczykiem.
• Następujące czynności przeprowadzić dla każdego kluczyka, w ciągu 30 sekund:
• Skierować kluczyk przeznaczony do zaprogramowania na odbiornik (w lewym lub w prawym słupku).
• W ciągu 5 sekund przycisk zablokowania/ odblokowania każdego kluczyka nacisnąć czterokrotnie w odstępie co najmniej 1 sekundy:
- Nacisnąć jeden raz, aby wprowadzić kluczyk nr 1 do pamięci.
- Nacisnąć dwukrotnie, aby wprowadzić kluczyk nr 2 do pamięci.
- Nacisnąć trzy razy, aby wprowadzić kluczyk nr 3 do pamięci.
- Nacisnąć cztery razy, aby wprowadzić kluczyk nr 4 do pamięci.
• Sygnał dźwiękowy odzywa się po każdym naciśnięciu przycisku, w celu potwierdzenia odbioru sygnału.
• Po zakończonym programowaniu ostatniego kluczyka odczekać 5 sekund.
• Nacisnąć jeden raz przycisk zablokowania/ odblokowania, w celu potwierdzenia prawidłowego zaprogramowania.
• Samochód zostanie odblokowany. Tryb programowania zakończony.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:17
Witam
Mam dwa pytania w zwiazku z kodowaniem kluczyka:
Po pierwsze i t tu zacytuję
"• W ciągu 5 sekund przycisk zablokowania/ odblokowania każdego kluczyka nacisnąć czterokrotnie w odstępie co najmniej 1 sekundy:
- Nacisnąć jeden raz, aby wprowadzić kluczyk nr 1 do pamięci.
- Nacisnąć dwukrotnie, aby wprowadzić kluczyk nr 2 do pamięci.
- Nacisnąć trzy razy, aby wprowadzić kluczyk nr 3 do pamięci.
- Nacisnąć cztery razy, aby wprowadzić kluczyk nr 4 do pamięci. "
rozumiem, że muszę wcisnąć tyle razy ile odpowiada kolejnemu kluczykowi?
Po drugie, w mojej B4 po wymianie baterii w pilotach jeden działa widocznie był już zakodowany a drugi nie. Myslę, że drugi nie był kodowany. Tylko skąd mam wiedzieć jako który zaprogramować drugi, skoro nie wiem, który jest ten działający?
Mam dwa pytania w zwiazku z kodowaniem kluczyka:
Po pierwsze i t tu zacytuję
"• W ciągu 5 sekund przycisk zablokowania/ odblokowania każdego kluczyka nacisnąć czterokrotnie w odstępie co najmniej 1 sekundy:
- Nacisnąć jeden raz, aby wprowadzić kluczyk nr 1 do pamięci.
- Nacisnąć dwukrotnie, aby wprowadzić kluczyk nr 2 do pamięci.
- Nacisnąć trzy razy, aby wprowadzić kluczyk nr 3 do pamięci.
- Nacisnąć cztery razy, aby wprowadzić kluczyk nr 4 do pamięci. "
rozumiem, że muszę wcisnąć tyle razy ile odpowiada kolejnemu kluczykowi?
Po drugie, w mojej B4 po wymianie baterii w pilotach jeden działa widocznie był już zakodowany a drugi nie. Myslę, że drugi nie był kodowany. Tylko skąd mam wiedzieć jako który zaprogramować drugi, skoro nie wiem, który jest ten działający?
Jednorazowo programujesz jeden kluczyk; skoro nie wiesz, który z kolei to ten działający, najlepiej przeprowadzić programowanie od początku, czyli najpierw przeprowadzasz procedurę dla pierwszego kluczyka - nacisnąć raz, potem dla drugiego - naciskając dwukrotnie
W instrukcji podają, że nie da się ustalić, w jakiej kolejności były programowane kluczyki, więc zalecają zawsze programowanie wszystkich po kolei.
W instrukcji podają, że nie da się ustalić, w jakiej kolejności były programowane kluczyki, więc zalecają zawsze programowanie wszystkich po kolei.
Zgadza się,aż tak inteligentnych procesorów nie robią na razie,zawsze procedura wgrywania pilota połączona jest (przynajmniej w tych co montuję)z wykasowaniem pozostałych-pomyślcie co by było po zgubieniu pilota pod dużym blokiem :mrgreen: Gów...rz by chodził aż by namierzył "swoje" autkoquessakh pisze:zalecają zawsze programowanie wszystkich po kolei
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:17
No tak a ja próbowałem zaprogramować kluczyk, który był przy samochodzie i nie chodził i ten dalej nie działa a drugi, który zakupiony z wozem działał , zamyka i otwiera nadal. Więc nie udało mi się procedury zakończyć skoro ten jeden nadal działa, bo jeśli udałoby się doprogramować drugi, pierwszy działający przedtem powinien nie działać?
Hmm, co robię nie tak? Napiszę jak to robię i proszę o sprawdzenie.
1.Odpalam wóz [kluczykiem bez pilota-taki też mam]
2.Zamykam drzwi kluczykiem
3.Klikam raz i raz robi "klik"[klaksonem]
Gdy chcę drugi raz blinknąć już nie "klika"
I tu już nie wiem co i jak. Po 30 sek nic się nie zmienia.
PS. A dodatkowo jak zamknę działającym kluczem jest "klik"[klaksonem] ale nie miga żadna lampka, sygnalizująca zazbrojenie [podobno jest w włączniku awaryjnych]. A jeszcze jedno czy przy zamykaniu nie mignie żadnymi światłami tylko "klik"[klaksonem z tyłu]??
Hmm, co robię nie tak? Napiszę jak to robię i proszę o sprawdzenie.
1.Odpalam wóz [kluczykiem bez pilota-taki też mam]
2.Zamykam drzwi kluczykiem
3.Klikam raz i raz robi "klik"[klaksonem]
Gdy chcę drugi raz blinknąć już nie "klika"
I tu już nie wiem co i jak. Po 30 sek nic się nie zmienia.
PS. A dodatkowo jak zamknę działającym kluczem jest "klik"[klaksonem] ale nie miga żadna lampka, sygnalizująca zazbrojenie [podobno jest w włączniku awaryjnych]. A jeszcze jedno czy przy zamykaniu nie mignie żadnymi światłami tylko "klik"[klaksonem z tyłu]??
A ja mam inne nieco pytanie. Mam immobilizer (taki przykladany breloczek) oraz dodatkowego pilota ktory steruje centralnym zamkiem. Ten dodatkowy pilot dziala idealnie. Do auta dostalem 3 klucze, 2 z przyciskiem (w kluczu) i 'biala lampka' oraz trzeci zwykly kluczyk. Wszystkie otwieraja auto (centralny zamek) z reki ale nie zdalnie. Czy da sie teraz zaprogramowac te fabryczne kluczyki zeby dzialaly z centralnym zamkiem? Czy bedzie konflikt z dodatkowym pilotem oraz immobilizerem? Generalnie wolalbym nosic ze soba sam kluczyk, bez tego dodatkowego pilota.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok