Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK] nie odbija kierownica

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
franz68
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 12 wrz 2008, 08:29
Lokalizacja: Warszawa

[2.0 ABK] nie odbija kierownica

Post autor: franz68 » 10 lut 2010, 20:48

witam, moj problem polega na tym ze jak skrece kola (czy to w lewo czy w prawo do konca) to nie odbija mi kierownica, ogolnie przy malym skrecie to jeszcze jako tako ale przy wiekszym juz trzeba pomoc.oprocz tego przy stalej predkosci okolo 120km/h kierownica jakby lekko drzala ale juz jak zaczynam gwaltownie hamowac to prawie z rak wyrywa, tarcze wymienilem klocki tez i nic , zreszta pedal hamulca nie drzy tylko sama kierownica. bylem na diagnostyce na tzw trzesiawkach ale ta nic nie wykazala.pasek do wspomagania jest dobry, plyn tez, pomozcie.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2010, 10:06 przez franz68, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 10 lut 2010, 21:19

moze wywalone masz poduszki pod silnikiem to jest moje przepuszczenie nie bierz je odrazu pod uwage...

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 10 lut 2010, 21:22

Kolego franz68, te dwie sprawy nie mają zupełnie związku.

1. U mnie też kierownica nie odbija przy jeździe na maksymalnie skręconych kołach. Wynika to, jak mi się wydaje, z geometrii podwozia, koła się niejako "zapierają" w skrajnym położeniu - są tam "wpychane" przez tarcie kół. Może źle to sobie tłumaczę, ale uważam że to zupełnie normalne.

2. Pasek od wspomagania nie ma nic wspólnego z trzęsieniem kierownicą przy 120 km/h. To objaw albo krzywych tarcz lub niewyważonych kół (od tego zacznie każdy mechanik), albo innych czynników. U mnie też coś takiego było - ustąpiło po wymianie tulei wahaczy (teoretycznie nie ma to związku, ale tak było - wcześniejsza wymiana tarcz na nowe nic nie dała).
Na ten temat jest już zresztą kilka wątków, poszukaj.
B4 AVANTurnik 2.0E ABK
Wcześniej: B3 Sedan 1.8 PM

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 10 lut 2010, 21:35

franz68 pisze: przy stalej predkosci okolo 120km/h kierownica jakby lekko drzala
Może zbieżność Ci poszła, masz do sprawdzenia. Sprawdz też czy nie masz lodu na felgach od wewnątrz, bo i takie przypadki tu były.
cztery pierścienie

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 10 lut 2010, 21:41

percevalle, sorry ale co ma zbieżność do bicia kół przy hamowaniu? Przy źle ustawionej zbieżności będzie mu ściągało auto na bok.
B4 AVANTurnik 2.0E ABK
Wcześniej: B3 Sedan 1.8 PM

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 lut 2010, 22:28

_uwaga
Części samochodowe online - Motostacja

noorbi

Post autor: noorbi » 10 lut 2010, 22:48

Przede wszystkim zapytam czy nie uderzyłeś o krawężnik, rów itp..?
Bo jeśli tak to poszła się w..... geometria, a dokładnie kąt pochylenia zwrotnicy.
Musisz zrobić całą geometrię. Mogła też uszkodzić się maglownica i będzie się najzwyczajniej blokowała, ale nie zakładajmy najgorszego.
Kolejną przyczyną może być, stary za gęsty płyn do wspomagania.
Mogą być zatarte łożyska górne amorków ale wtedy ciężko kręciłoby się kierownicą.
Przyczyną kolejna to za szeroka opona, złe ciśnienie.

Odnośnie drżenia kierownicy poszukaj na forum.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 23:07 przez noorbi, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 10 lut 2010, 22:56

Przy źle ustawionej zbieżności będzie mu ściągało auto na bok.
Przy źle ustawionej, owszem, ale nie przy luzach w zawieszeniu. Arturze, chyba czas najwyższy na nowe tulejki w wahaczach. ;-)

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 11 lut 2010, 09:54

IC69 pisze:
Przy źle ustawionej zbieżności będzie mu ściągało auto na bok.
Przy źle ustawionej, owszem, ale nie przy luzach w zawieszeniu. Arturze, chyba czas najwyższy na nowe tulejki w wahaczach. ;-)
Dokładnie to zasugerowałem w swoim pierwszym poście. U mnie do wymiany były tuleje wahacza.

Temat bardzo dokładnie opisany tutaj:
https://audi80.pl/b4-20-abt-drzenie- ... =dr%BFenie
B4 AVANTurnik 2.0E ABK
Wcześniej: B3 Sedan 1.8 PM

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 11 lut 2010, 14:46

a jak wygląda sprawa z poduszkami na amortyzatorach i pracującym w nim łożysku :?:

Awatar użytkownika
swieży
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 30 maja 2007, 12:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: swieży » 15 lut 2010, 19:40

co do drżenia kierownicy, obstawiam końcówkę drążka kierownicy, tuleje nie mają wpływu. Może też być łożysko padnięte w amortyzatorze.
Mi zawsze drży kierownica przy zniszczonych końcówkach.
Ale łatwo to sprawdzić przy pomocy drugiej osoby.

Co do nie odbijania kierownicy zwiększ luz na maglownicy za mocno ściśnięta.
Pozdrawiam

czarkens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 14 wrz 2012, 16:17
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: czarkens » 14 wrz 2012, 16:30

witam wszystkich, mam to samo z kierownica gdy skrece powyżej 3/4 kierownica sama sunie do samego konca i nie odbija nie wiem co jest mialem robione jako tako zawieszenie mechanik powiedzial zebym pojechal na zbieżność kół, tak tez zrobilem ale to nic nie dalo nadal jest tak samo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga