[B4 ABT] Ustawienie funkcji cut-off w Bingo M
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29
[B4 ABT] Ustawienie funkcji cut-off w Bingo M
Witam koledzy, temat <ok> moze byl poruszany ,ale ja dokladnej odpowiedzi nie znalazlem.Posiadam Audi 80 z silnikiem ABT 2.0 mam instalacje LPG sterownik Bingo M .Mam do was pytanie jak macie ustawiona w sterowniku funkcje cut-off . Czy ta funkcja pomaga podczas jazdy na gazie czy lepiej jej nie ustawiac. Gdy puszczam gaz auto lekko szarpie podobnie jest jak dodam gazu.Sytlacja zaczyna sie dopiero jak silnik sie zagrzeje. Czy to moze byc wina nie ustawionej funkcji cut-off. Pozdrawiam <ok>
Ostatnio zmieniony 03 cze 2012, 16:00 przez Mireczek 1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Reduktor ma już trochę nalatane, jeśli był właściwie użytkowany to powinien zrobić jeszcze parę tysięcy. W tej sytuacji podejrzewam że cut-off albo regulacja może pomóc. Choć też lepiej nie ustawiać cut-off tak aby działał do najniższych obrotów bo silnik może czasami zgasnąć. Jeszcze dobrze przyjrzeć się silniczkowi krokowemu od gazu czy nie jest mocno zalepiony.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
ja u siebie w ABK miałem właczone cut-off ale wytrzymałem tylko pare dni bo wkurzało mnie szarpanie przy nagłym daniu gazu a raz hamujac biegami z przegazówka tak strzelił ze dziekuje madrym ludziom ze wymyslili antywybucha bo inaczej z przepływki nic by nie zostało wyłącz cut-offa bo to nie jest dobre
Cut-off jest pomocny tylko wtedy gdy nie używasz obrotów rzędu 1000rpm do jazdy. Wtedy sterownik zuboża mieszankę w zależności od Twojego ustawienia tak aby silnik pracując pod minimalnym obciążeniem zużywał minimalne ilości LPG. W praktyce wygląda to tak, że czasami jednak używamy tego przedziału prędkości obrotowej silnika do jazdy i pojawia się dławienie silnika dlatego, że sterownik nie potrafi właściwie odczytać obciążenia pod jakim silnik się znajduje i mieszanka jest zwyczajnie zbyt uboga. Czyli generalnie jest to bajer, który częściej przeszkadza niż pomaga. Ale zawsze można trochę poeksperymentować z tą funkcją, może akurat znajdziesz ustawienie odpowiadające Twojemu silnikowi choć zmian w spalaniu bym się nie spodziewał.
Witam .
Nie wiem czy ktoś mnie tu nie wysmieje ale poprostu tak sie stało ....moze komus sie przyda w akcie desperacji.(wtedy probuje sie wszystkiego).
Kupilem ostatnio drugą "niunie",i w obydwoch mam zainstalowane bingo M.
Tamta starsza przez 6 lat smigala bez jąkniecia na gazie.
W tej nowej silnik na gazie zachowywal sie tak jakby mial wlonczone cut-off....
szarpal przy hamowaniu silnikiem,i przy malych prędkościach przy lekkim dodawaniu gazu też szarpal.Bylem u gazownika na regulacji i sie nic nie poprawilo a zapomnialem zapytac czy ta funkcja jest wlonczona czy nie takze nie wiem.
Ale do zeczy.
Pomyslalem ze to moze wina parownika i postanowilem je przelozyc
tak tez zrobilem ,z tym ze w tej mojej starszej niuni parownik zamontowany byl dekielkiem od filtra gazu w strone kierunku jazdy ,a w tej nowszej filtr gazu skierowany byl w strone maski,ale zamontowalem go tak samo jak w starszej niuni czyli filtrem w strone kirunku jazdy.
I nie wiem czy to przypadek czy moze ustawienie parownika wzgledem jego wlasnej osi ma jakies znaczenie ale oba auta pracuja na gazie teraz prawidłowo.
Zero szarpania rowna praca silnika poprostu ok.
Mialem sie jeszcze do gazownika wybrac w sprawie tego cut-offa ale jesli wszystko pracuje ok to na razie nie zarobi.
Pojade na regulacje dopiero przy zmianie oleju i filtrow
Pozdrawiam wszystkich.
Nie wiem czy ktoś mnie tu nie wysmieje ale poprostu tak sie stało ....moze komus sie przyda w akcie desperacji.(wtedy probuje sie wszystkiego).
Kupilem ostatnio drugą "niunie",i w obydwoch mam zainstalowane bingo M.
Tamta starsza przez 6 lat smigala bez jąkniecia na gazie.
W tej nowej silnik na gazie zachowywal sie tak jakby mial wlonczone cut-off....
szarpal przy hamowaniu silnikiem,i przy malych prędkościach przy lekkim dodawaniu gazu też szarpal.Bylem u gazownika na regulacji i sie nic nie poprawilo a zapomnialem zapytac czy ta funkcja jest wlonczona czy nie takze nie wiem.
Ale do zeczy.
Pomyslalem ze to moze wina parownika i postanowilem je przelozyc
tak tez zrobilem ,z tym ze w tej mojej starszej niuni parownik zamontowany byl dekielkiem od filtra gazu w strone kierunku jazdy ,a w tej nowszej filtr gazu skierowany byl w strone maski,ale zamontowalem go tak samo jak w starszej niuni czyli filtrem w strone kirunku jazdy.
I nie wiem czy to przypadek czy moze ustawienie parownika wzgledem jego wlasnej osi ma jakies znaczenie ale oba auta pracuja na gazie teraz prawidłowo.
Zero szarpania rowna praca silnika poprostu ok.
Mialem sie jeszcze do gazownika wybrac w sprawie tego cut-offa ale jesli wszystko pracuje ok to na razie nie zarobi.
Pojade na regulacje dopiero przy zmianie oleju i filtrow
Pozdrawiam wszystkich.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak ustawienie parownika ma znaczenie, choć są droższe modele które mają przeciwwagi na dźwigienkach aby niwelować oddziaływanie bezwładności na membrany.adrian16 pisze:I nie wiem czy to przypadek czy moze ustawienie parownika wzgledem jego wlasnej osi ma jakies znaczenie ale oba auta pracuja na gazie teraz prawidłowo.
Ale główna zasada jest taka aby parownik był ustawiony wzdłużnie do kierunku jazdy.