Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wętylator po zgaszeniu silnika

ODPOWIEDZ
klimusieq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 07 lut 2012, 10:53

Wętylator po zgaszeniu silnika

Post autor: klimusieq » 17 wrz 2012, 19:35

Witam wszystkich klubowiczów mam takie pytanko lecz nie moge go sam rozwikłac dlatego pisze nowy temat bo nie moge zadnego w podobie znalesc a wiec :

Mam rozgrzany silnik i po przejechaniu obojetnie jak dlugiego dystansu od 3km w góre po wyłaczeniu silnika zawsze załancza mi sie wentylator Prosze o odpowiedzi co to moze być? I nie pokazuje mi wkaznik od paliwa i nie podswietlona mam deske a abs sie pali mam audi 80 b4 2.0l 115koni ABK Prosze o szybko odpowiedz

Awatar użytkownika
gringo_xp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 30 gru 2010, 21:20
Lokalizacja: Bytom

Post autor: gringo_xp » 17 wrz 2012, 23:01

Witaj,

Co do wentylatora:
W silniku ABK w celu ochrony kolektora ssącego oraz wtryskiwaczy gdy zgasi się silnik a temperatura w ciągu 10..12 minut przekroczy 110°C, zwierany jest styk przekaźnika, a ten włącza silnik wentylatora. Jak kolektor schłodzi się do 103°C to wentylator jest wyłączany. Cykl może być wielokrotnie powtarzany. Wygląda na to iż u Ciebie działa to prawidłowo.

Co do oświetlenia zegarów:
Sprawdź czy masz światełko w schowku pasażera oraz pod klapą silnika bądź przy tablicy rejestracyjnej. Jeżeli nie świecą to winny jest bezpiecznik nr 14 (5 amperowy). Drug opcja to jest taka iż masz maksymalnie ściemnione zegary. Pokręć pierwszym pokrętłem po lewej i zobacz.

Jest jeszcze jedna opcja z tym podświetleniem. Jeżeli po wymianie bezpiecznika nadal on się przepala to być może winna jest wiązka poprowadzona przez klapę bagażnika do tylnych świateł i zamka. U mnie właśnie tak było, niby kabel ok, ale jak go w którymś miejscu zgiąłem to elektronika zaczęła wariować. Po wymianie kawałka przewodu przestał się przepalać bezpiecznik nr 14.

Co do wskaźnika paliwa:
Jeżeli nie działa lub wariuje także wskaźnik temperatury to winny jest stabilizator napięcia wmontowany w zegary. Trzeba wyjąć zegary i przelutować styki oraz posprawdzać ścieżki. Być może nie styka sam wskaźnik paliwa do płytki zegarów (u mnie tak było). Po przelutowaniu dwóch styków działa jak należy.

Może najpierw sprawdź czy on w ogóle żyje:

widmo pisze:
na początek odkręć dekielek w bagażniku i wypnij kostkę elektryczną
i zewrzyj następujące przewody:

Fioletowo-biały z brązowym przekręć stacyjkę na zapłon i zobacz czy wskaźnik paliwa się wychyli na FULL
jeśli wskaźnik się nie wychyli na FULL to znaczy że usterka jest po stronie instalacji lub licznika.

Uważaj aby nie zewrzeć przewodów Zielono-zółtego i brązowego bo to przewody zasilające pompę paliwa !
Co do ABS:
Co to znaczy ABS się pali? Cały czas czy dopiero przy jakimś hamowaniu. Po przekręceniu kluczyka powinna się zaświecić kontrolka ABS i po chwili zgasnąć. To oznacza że wszystko jest OK. Jeże się nie zgasza to trzeba by posprawdzać czujniki ABS bo są przy każdym kole. Może jakiś kabelek się przetarł albo wtyczka jest nie podpięta.
Podaj więcej szczegółów...

Pozdrawiam

klimusieq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 07 lut 2012, 10:53

Post autor: klimusieq » 18 wrz 2012, 06:47

Bardzo serdecznie dziekuje Ci za tak szybka odpowiedz i bardzo mi pomogles lecz powiedz mi jeszcze taka nastepna rzecz musi on mi chlodzic ten silnik? niestety mam kiepskie aku no i niestety nie potrzebnie bierze mi ten prad ;p rozumiem by sie zalanczal podczas jazdy ale gdy w stoi w miejscu to po co ma chlodzic :P a co do zegarow to sprawdze ten bezpiecznik nr 14 lecz podswietlenie mi sie pali tablicy a swiatel nie mam w schowku ani w klapie bagaznika :) A co do ABS to jest tak odpale slilnik to nie pojawia sie rusze i po chwili sie zapala bo wymienialem czujnik i moze byc tak ze za głeboko wsadzilem? jak jeszcze jest zgaszony szybko rusze i nacisne pedal chamulca to ABS mi sie wlancza a potem sie zapala

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 wrz 2012, 11:19

A sinik Ci się nie przegrzewa :?: ewentualnie może czujnik szwankuje. U mnie wentylator w ciągu całego roku załączył się mooże 10 razy i to nie wiem, głównie w lecie podczas upałów.

Awatar użytkownika
gringo_xp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 30 gru 2010, 21:20
Lokalizacja: Bytom

Post autor: gringo_xp » 18 wrz 2012, 13:41

Może tak jak pisze PieterB silnik się przegrzewa. W ABK są dwa czujniki temperatury do wiatraka. Jeden jest u dołu chłodnicy po lewej stronie (jak stoisz przed autem) no i drugi przed listwą wtryskową który właśnie działa po wyłączeniu samochodu.

Czy słyszałeś żeby wiatrak pracował po przejechaniu kilku kilometrów jak staniesz na światłach? Powinien się włączyć jak tylko silnik osiągnie 93...97°C. U mnie słychać dodatkowo cyknięcie przekaźnika i chwilowe (0,5 sekundy) zmniejszenie obrotów silnika. Jeżeli podczas postoju się nie włącza no to trzeba wymienić czujnik przy chłodnicy.

Jeszcze co do podświetlenia zegarów. Czy również nie świeci si się podświetlenie pokręteł nawiewów? One są też sterowane z tego pokrętła w zegarach. Jak się nim kręci to się ściemniają wraz z zegarami. Jak masz jeszcze ori radio np Audi Beta/Gamma itp to podświetlenie też tam przygasa :)

Najlepiej wymontować zegary, sprawdzić luty, poprawić ścieżki oraz pola kontaktowe zegarów z płytą, przeszlifować styki stabilizatora i sprawdzić żarówki. W ostateczności wymienić samo pokrętło np:
http://allegro.pl/potencjometr-licznika ... 81809.html

Co do ABS, to wygląda na jakiś błąd czujnika. Być może jest za daleko. Z tego co czytałem to odległość czujnika od tych zębatek na piaście powinna być 1-2 mm. Więcej poczytaj na tym forum, bo w tym nie jestem biegły, a parę tematów prześledziłem...

klimusieq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 07 lut 2012, 10:53

Post autor: klimusieq » 19 wrz 2012, 06:58

Z zegarami jest teraz wszystko git zagiol sie kabelek w tylnej klapie ale juz go zrobilem :) a co do tego silnika to nie wiem mi sie ciagle on wlancza nawet gdy jezdze i jak zgasze to tez sie włancza eh no dobrze musze w takim razie jechac do mechanika niech rzuci na to okiem i na wskaznik paliwa przy okazij :) no i oczywiscie o abs mu powiem :) Dziekuje serdecznie za pomoc !! :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl