[80 B4] pulsująca kontrolka świec żarowych
[80 B4] pulsująca kontrolka świec żarowych
Witam,
podczas dłuższej jazdy (autostrada) na wysokich obrotach zaczyna pulsować kontrolka świec żarowych. Co może być powodem? Miał Ktoś podobny problem?
Dodam, że gdy kontrolka zaczyna mrugać, nic nie dzieje się z silnikiem... albo ja nie zauważam Podczas jazdy "w mieście" nie ma tego problemu - jedynie, tak jak pisałem wyżej, podczas "ciągłej/dłuższej" jazdy na wyższych obrotach.
Jakieś sugestie?
Pozdrawiam,
Paweł
podczas dłuższej jazdy (autostrada) na wysokich obrotach zaczyna pulsować kontrolka świec żarowych. Co może być powodem? Miał Ktoś podobny problem?
Dodam, że gdy kontrolka zaczyna mrugać, nic nie dzieje się z silnikiem... albo ja nie zauważam Podczas jazdy "w mieście" nie ma tego problemu - jedynie, tak jak pisałem wyżej, podczas "ciągłej/dłuższej" jazdy na wyższych obrotach.
Jakieś sugestie?
Pozdrawiam,
Paweł
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie wiem czy to może mieć związek z kolegą wyżej, ale jak kiedyś miałem podobny przypadek, ale to jeszcze w poprzednim aucie, miałem Golfa II 1,6D. Kiedyś dość mocno się wkurzyłem i nieźle mu wygarnąłem. I właśnie podczas tego "katowania" zaczęła mi mrugać kontrolka świec żarowych. Można by tu wyróżnić jedną wspólną przyczynę - ciągłe wysokie obroty. Nie wiem czemu ta kontrolka mi się świeciła, na pewno to nie sprawa kompa bo go tam nie było, być może przegrzanie jakiś obwodów. Nie wiem. Potem juz nigdy tego nie miałem, ale też nigdy tak mu nie ciskałem.
w golfie 1.6 jest sterowanie świecami i ich kontrolką za pomocą przekaźnika a sama kontrolka służy tylko do sygnalizacji grzania świec.
tak samo jest w 1.6 i 1.9 td w audi, natomiast silnik 1z jest silnikiem tdi a kontrolką steruje komputer silnika
co do migania to nie musi być woda w filtrze by sterownik ją sygnalizował.
może przewody od czujnika są gdzieś przetarte, albo sam czujnik szwankuje.
można to łatwo wykluczyć odpinając go na jakiś czas i jeżdżąc bez jego podpięcia
tak samo jest w 1.6 i 1.9 td w audi, natomiast silnik 1z jest silnikiem tdi a kontrolką steruje komputer silnika
co do migania to nie musi być woda w filtrze by sterownik ją sygnalizował.
może przewody od czujnika są gdzieś przetarte, albo sam czujnik szwankuje.
można to łatwo wykluczyć odpinając go na jakiś czas i jeżdżąc bez jego podpięcia