[B3 1,8 RU] nie grzeje nagrzewnica
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 10:18
- Lokalizacja: Konin
[B3 1,8 RU] nie grzeje nagrzewnica
Witam mam w mojej b3 dziwny problem z nagrzewnica, otóż gdy sobie jadę samochodem temp. wody 87C włączam nagrzewnice na ciepło wszystko ładnie grzeje, leci ciepło ale po chwili przestaje grzać i leci zimne powietrze, gdy na chwile wyłączę nawiew i po przejechaniu kilku km znowu włączę to znowu leci ciepło... dziwny przypadek.... co może być nie tak ? nagrzewnica jest do wymiany ? czy to jakaś inna przyczyna ? Proszę forumowiczów o pomoc...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 137
- Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
- Lokalizacja: Legnica
Najpierw sprawdż czy zasilanie i powrót węży nagrzewnicy mają taką samą temperature.A najprawdopodobniej rozsypała CI sie gąbka na przesłonie ciepło-zimno.Dodatkowo w przesłonie są wycięte okragłe otwory i są tam takie też okrągłe klapki zamykajace,więc jak włączasz ciepło to z poczatku pobiera z nagrzewnicy a póżniej większość powietrza ją mija.Co by nie było pulpit do śćiągnięcia.Jesli tego jeszcze nie robiłes to pamiętaj z kąd wykrecasz wszystkie śrubki bo póżniej trzeszczący pulpit doprowadzi cie do pasji i obłedu.Powodzenia i cierpliwosci przy rozkrecaniu.PS.Ja na przesłone wkleiłem cienką gąbke na silikon.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 wrz 2012, 10:18
- Lokalizacja: Konin
Mialem ten sam problem co Ty. w zimie szlo zglupiec bo objawy byly takie jak u Ciebie jedynie na 1 biegu wialo letnim powietrzem. niedawno sie do tego zabralem by kolejna zime koszmaru nie przezywac. radze wszystko rozebrac i przykleic nowe gabki bo u mnie juz ich nie bylo, wszystkie sie posypaly i tak profilaktycznie oplaca sie wymienic nagrzewnice zeby 2 raz tego nie rozbierac. wymienilem gabki i problem ustal teraz swietnie grzeje. kup klej w spraju do tapicerek swietnie i szybko lapie.
- markusmech
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 05 lut 2013, 15:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
bez sensu, bo to nie jej wina, pozatym wyjecie i zlozenie nagrzewnicy to nie 5 minut, np w moim przypadku zajelo mi 7 godz, a juz wczesniej mialem wszystkie narzedzia przygotowanemarkusmech pisze:spuścić płyn a z nagrzewnicy i zalać ją na dwa ni octem a następnie solidnie przepłukać w dwie strony ???
Co Wy na to ???
prawdopodobnie masz termostat nonstop otwarty,
jaka temp na desce?
masz odpowietrzony uklad?
- markusmech
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 05 lut 2013, 15:02
- Lokalizacja: Warszawa
Termostat już został wymieniony mimo tego że stary wyglądał jak nowy i tak został sprawdzony ( w garnuszku)
Na starym termostacie temperatura była w okolicy 70 na nowym 80 stopni , jak postoje dłużej w korku to 90 zobacze.
Po nagrzaniu się silnika węże do nagrzewnicy nie da się dotknąć ( jednego i drugiego ) a w kabinie tylko co czuć ( letnie powietrze)
W B3 niema odpowietrznika nagrzewnicy
Na starym termostacie temperatura była w okolicy 70 na nowym 80 stopni , jak postoje dłużej w korku to 90 zobacze.
Po nagrzaniu się silnika węże do nagrzewnicy nie da się dotknąć ( jednego i drugiego ) a w kabinie tylko co czuć ( letnie powietrze)
W B3 niema odpowietrznika nagrzewnicy
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2013, 18:34 przez markusmech, łącznie zmieniany 1 raz.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no to odrazu jasniej piszesz
bys musial zerkanac czy linki steruja klapkami, czyli zdejmij polke pod kierownica i juz duzo zobaczysz, ewentualnie zdemontuj pokretla, zdejmiesz je kombinerkami poprzez szmatke co by nie skancerowac ich, pociagnij je do siebie, tzn w kierunku tylu auta, srubokretem tego nie podwazaj, jak zdejmiesz pokretla zobaczysz podnimi srubki na krzyzak
bys musial zerkanac czy linki steruja klapkami, czyli zdejmij polke pod kierownica i juz duzo zobaczysz, ewentualnie zdemontuj pokretla, zdejmiesz je kombinerkami poprzez szmatke co by nie skancerowac ich, pociagnij je do siebie, tzn w kierunku tylu auta, srubokretem tego nie podwazaj, jak zdejmiesz pokretla zobaczysz podnimi srubki na krzyzak
- markusmech
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 05 lut 2013, 15:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Witam mam podobny problem z tym ze plyn w zbiorniczku wyrownawczym nawwet przy temperaturze silnika 90 stopni jest chlodny, dodatkowo dolny waz w chlodnicy jest zimny, weze od nagrzewnicy i gorny od chlodnicy sa gorace. z nawiewow leci tylko chlodne powietrze... rozwiazanie to samo co opisane o gory ?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Mit do obalenia, mimo że nagrzewnica była by zawalona to i tak dwa węże były by gorące bo jest coś takiego w górnej obudowie nagrzewnicy jak dławik. Inaczej mówiąc oba węże przed samą częścią oddającą ciepło jest połaczenie kanałowe dziurką czy to ori czy zamiennik.Szara80tkaTdi pisze:wiec zeby sie zapchala to malo mozliwe, wtedy bys niemial na dwoch koncach nagrzewnicy goracych kroccow