Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
poljas81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2009, 17:06
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[B4 1.6 ADA] ustawienie zapłonu

Post autor: poljas81 » 17 wrz 2012, 17:25

Witam, mam raczej pytanko do klubowiczów z okolicy Jastrzębie Zdroju, Wodzisławia, a mianowicie posiadam śliczną czarną audiczkę o atrakcyjnym wyglądzie i szkoda że nie jedie tak jak wygląda i dlatego szukam dobrego mechanika który miałby pojecie i potrafiłby ustawić zapłon w mojej audicy i ogólnie zdiagnozować w jakiej jest kondycji silnik. Mam takie wrazenie że moje autko jest troszkę mułowate, a podczas przyspieszanie jedzie jakby ciągną za soba przyczepę. Bardzo proszę o pomoc (530 508 204) Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 wrz 2012, 21:17

W ADA nie ustawia się zapłonu.
poljas81 pisze:Mam takie wrazenie że moje autko jest troszkę mułowate, a podczas przyspieszanie jedzie jakby ciągną za soba przyczepę
To tylko 1.6 wiec cudów się nie spodziewaj ma tylko 127Nm
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2012, 21:46 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 18 wrz 2012, 21:41

poljas81 silnik masz zagazowany czy tylko benzin?? Tak jak kolega Jarewa napisał jest to 1,6 z małym momentem. Trzeba go wysoko kręcić żeby się bujał. Co do mechaników to niewiele Ci pomogą przy tym silniku. Steruje nim japończyk Hitachi i chyba z tego powodu w niemieckiej dokumentacji nie ma za dużo info o tym silniku. Pierwsza sprawa to podłącz silnik pod vag'a i zobacz czy jakieś błędy nie siedzą. Sprawdź dokładnie sondę czy dobrze pracuje. U mnie po wymianie sondy silnik o wiele lepiej zaczął się kręcić ;-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 18 wrz 2012, 21:50

Ten sterownik zwykle ma z 40 błedów jak nie był podpinany nigdy, potrafi złapac bład zbyt niskiego napiecia na aku i przestawiac zapłon. Nie wiem czemu nie doszedłem jakim to sie sposobem dzieje.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 18 wrz 2012, 22:37

Hehe bo ten sterownik to czeski film.....nikt nic nie wie ;-) U mnie tylko jakiś błąd sondy wywala ale to zapewne od emulacji bo silnik na podtlenku lpg śmiga. Sonda pracuje na benie i gazie normalnie.

poljas81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2009, 17:06
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: poljas81 » 20 wrz 2012, 19:36

Silnik mam zagazowany (II generacja). Ale ktoś mi powiedział że jak auto ma ponad 200 tyś. przebiegu to powinno się sondę wymienić pomimo że nie wyskaczy na kompie jako błąd to i tak działa z opóźnieniem ze względu na wiek. Obrazek

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 20 wrz 2012, 23:12

Ponadto wydech z czasem koroduje i niekiedy sonda potrafi gubić masę. U sienie założyłem sondę boscha uniwersalną i póki co śmiga elegancko ;-) Jedyne co to muszę u siebie czujnik spalania stukowego wymienić bo czasami mam wrażenie że sterownik jak by opóźniał delikatnie zapłon.

poljas81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2009, 17:06
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: poljas81 » 21 wrz 2012, 19:54

A gdzie ten czujnik spalania stukowego się znajduje i za co odpowiada? Bo sondę to napewno wymienię tyle tylko że oryginalną.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 wrz 2012, 20:30

czujnik ten znajduje się na bloku sinika po lewej stronie patrząc w kierunku jazdy przynajmniej u mnie tu jest
Ostatnio zmieniony 24 gru 2012, 13:23 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 wrz 2012, 20:38

manfred19, Odłącz czujnik jak sie nie polepszy to znaczy ze to nie on.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 22 wrz 2012, 02:06

karolas123 a czy po odłączeniu czujnika powinno wywalić błąd na kompie?? Na vag'u w którymś bloku (nie pamiętam dokładnie w którym) wyświetlało mi knock sensor 6 lub 8 stopni. Za bardzo nie wiem o co kaman.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 wrz 2012, 11:31

Bład sie pojawi ze knock sensora nie ma ale wtedy jedzie w open loopie i bierze wartości z mapy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 22 wrz 2012, 17:52

manfred19 pisze:Na vag'u w którymś bloku (nie pamiętam dokładnie w którym) wyświetlało mi knock sensor 6 lub 8 stopni. Za bardzo nie wiem o co kaman.
Zależy czy na plusie czy minusie, ogólnie to opóźnienie lub przyspieszenie zapłonu.
karolas123 pisze:jedzie w open loopie i bierze wartości z mapy.
Nie wiem dokładnie jak w tym modelu ale w innych staje na wartości stałej.

Bo trzeba pamiętać że ten czujnik w pewnym sensie indefikuje po części na jakim paliwie jeździ (zawartość oktanów) jak sama nazwa wskazuje czujnik spalania stukowego wychwytuje nierównomierne spalanie mieszanki, gdy wystąpi takie spalanie ecu opóźnia zapłon.

W starszych modelach innych firm bywały wtyczki kodujące (Pb95 czy Pb98) albo i wogólę w nowszych system sam indefikuje.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 wrz 2012, 18:27

Jarewa, Ten sterownik ma mape i w razie awari czujnika przyjmuje wartość z mapy poprostu w komórkach sa zapisane wartości instrumentów w zaleznosci od obrotów. Mysle ze najłatwiej było by podpiąć oscyloskop i wywołać na czujniku harmoniczna zeby sprawdzić jego odczyty.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 23 wrz 2012, 15:57

W jednym bloku faktycznie mam "Map1". Po odpięciu wtyczki od czujnika nie wywala mi żadnego błędu w sterowniku. Mój czujnik raczej kwalifikuje się do wymiany ponieważ izolacja na jego przewodzie delikatnie mówiąc wykruszyła się.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl