[b4 1.9 tdi] wymina popychaczy
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9 tdi] wymina popychaczy
witam.panowie mam do wymiany jeden z popychaczy bo starsznie stuka.warto wymienić tylko ten popychacz który stuka czy lepiej odrazu wymienić wszystkie i ile to mniej wiecej kosztuje.ile mechanik za to może wziąść kasy bo nie chce mu dać za dużo :mrgreen: aha bym zapomniał jeszcze jedno pytanko czy przy wymianie popychaczy trzeba jeszcze coś wymieniać czy wystarczy same popychacze??
Ostatnio zmieniony 04 lis 2007, 11:44 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Moim zdaniem nie ma co bawić się w wymianę jednego. Lepiej wymienić wszystkie i mieć święty spokój. Mechanik i tak weźmie tyle samo bez różnicy czy będzie jeden popychacz czy wszystkie, jedynie to popychacze będą kosztować cię ciut więcej, ale masz pewność że wszystkie masz dobre a nie że za miesiąc następny zacznie siadać.
[ Dodano: 2007-10-21, 22:18 ]
Jeśli zbliża ci się wymiana rozrządu to można by to zrobić już za jednym zamachem, jeśli nie to chyba tylko uszczelkę pod dekielkiem zaworów, jeśli stara będzie poniszczona jak to mawia Czesiu :mrgreen:
[ Dodano: 2007-10-21, 22:18 ]
Jeśli zbliża ci się wymiana rozrządu to można by to zrobić już za jednym zamachem, jeśli nie to chyba tylko uszczelkę pod dekielkiem zaworów, jeśli stara będzie poniszczona jak to mawia Czesiu :mrgreen:
Labiel ma rację. Dobre popychacze marki INA można kupić m.in. na Allegro. Na Twoim miejscu jeżeli to możliwe wyczekałbym z wymianą popychaczy do czasu wymiany paska rozrządu. W "normalnym" sklepie powinieneś wyrobić się z kupnem w kwocie 200 PLN. Cena montażu nie powinna przekroczyć 150 PLN, ale to zależy od regionu. Dobrze by było zmienić też przy okazji uszczelkę pod pokrywą i uszczelniacz na wałku rozrządu.
Hmmm 20000 km to niby sporo, ale jak masz gdzieś dobrego i taniego mechanika to może warto rozważyć kwestię wymiany popychaczy i paska już teraz. Nie miałem przypadku by na skutek zużytego popychacza uszkodziła sie głowica. Nie mniej jednak ewentualne szkody, mogą być znaczne. Jeżeli np. szklanka zablokuje się "na dole" na skutek rożnych dziwnych oporów to wciśnięty zawór może poniszczyć tłok i głowicę.
Rozważania mocno teoretyczne, ale wychodząc z założenia, że to co możliwe zawsze się kiedyś zdarzy trzeba wziąć to pod rozawgę.
Moim zdaniem nie ma co gdybać tylko zmieniać. Przeciez nie chodzi o to byś jeździł cały czas w stresie i słuchał klawiatury.
Rozważania mocno teoretyczne, ale wychodząc z założenia, że to co możliwe zawsze się kiedyś zdarzy trzeba wziąć to pod rozawgę.
Moim zdaniem nie ma co gdybać tylko zmieniać. Przeciez nie chodzi o to byś jeździł cały czas w stresie i słuchał klawiatury.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
hudy, A sprawdziłeś czy przyczyną stukania popychaczy nie jest zły filtr oleju?? Czesto tak sie zdarza że za ktoś założy filtr oleju bez zaworu ciśnieniowego i w układzie nie czym ciśnienie wtedy zaczynja stukać popychacze... Jesli jesteś pewien że to nie jest spowodowane filtrem oleju czy niskim stanem oleju to wymien wszystkie szklanki na raz. Nie warto sie bawić pojedynczno, tak jak to mówią koledzy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
- Imię: Jacek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
Re: {b4 1.9 tdi] wymina popychaczy
czesc,hudy pisze:witam.panowie mam do wymiany jeden z popychaczy bo starsznie stuka....
podlacze sie do tematu.
czy to stukanie jest caly czas w czasie jazdy? niezalezne od obrotow, temp silnika itp itd ...
ja juz dwa razy slyszlame niepokojace, metaliczne stukanie. z tym ze u mnie to jest tylko rano, po mroznej nocy, zaraz po odpaleniu i ewidentnie dzieje sie tak z powodu zewnetrznej temperatury. kiedy silnik sie rozgrzeje po przejechaniu paru km stukot znika.
czy jesli to nie szklanki to moze byc wtryskiwacz? moge jakos vagiem sprawdzic co stuka?
pzdr
jas
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
jas73 u mnie to stukanie najcześciej występuje jak silnik jeszcze nie jest dostatecznie nagrzny ,gdy jestem przed wymianą oleju oraz jak jeżdże na wolnych obrotach.gdy jeżdże troche ostrzej to wtedy stukanie popychaczy znika i silnik fajnie równo pracuje bez zadnego stukania.czesto tez przestaje stukać jak dodam kilkarazy gazu i wtedy wszystko sie wycisza.troche duzo mam do wymiany rozrządu wiec nie wiem czy wymienie go juz teraz ale nad tymi popychaczami powarznie mysle...
Jeden popychacz to nie powód do paniki. Poczekaj aż przynajmnie trzy będą pukać przez cały czas. Wtedy można wymieniać. Jak napisał czarekj - teoretycznie nic się nie stanie,a praktycznie to 1%, że coś się uszkodzi. Czyli mozna olać temat dopóki silnik nie będzie chodził jak sieczkarnia.
Dobrym rozwiązaniem jest wymiana oleju na mineralny- nie ma co się pieścić z tymi starymi silnikami. To że popychacze wymiękają świadczy o przebiegu silnika ponad 250.000 km, więc syntetyk można sobie darować i zostawić go dla pięcio letnich samochodów.
Co do rozrządu to też lepiej nie szaleć.
Pozdrawiam
Dobrym rozwiązaniem jest wymiana oleju na mineralny- nie ma co się pieścić z tymi starymi silnikami. To że popychacze wymiękają świadczy o przebiegu silnika ponad 250.000 km, więc syntetyk można sobie darować i zostawić go dla pięcio letnich samochodów.
Co do rozrządu to też lepiej nie szaleć.
Pozdrawiam