Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi] wymina popychaczy

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9 tdi] wymina popychaczy

Post autor: hudy » 21 paź 2007, 22:11

witam.panowie mam do wymiany jeden z popychaczy bo starsznie stuka.warto wymienić tylko ten popychacz który stuka czy lepiej odrazu wymienić wszystkie i ile to mniej wiecej kosztuje.ile mechanik za to może wziąść kasy bo nie chce mu dać za dużo :mrgreen: aha bym zapomniał jeszcze jedno pytanko czy przy wymianie popychaczy trzeba jeszcze coś wymieniać czy wystarczy same popychacze??
Ostatnio zmieniony 04 lis 2007, 11:44 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 paź 2007, 22:15

Moim zdaniem nie ma co bawić się w wymianę jednego. Lepiej wymienić wszystkie i mieć święty spokój. Mechanik i tak weźmie tyle samo bez różnicy czy będzie jeden popychacz czy wszystkie, jedynie to popychacze będą kosztować cię ciut więcej, ale masz pewność że wszystkie masz dobre a nie że za miesiąc następny zacznie siadać.

[ Dodano: 2007-10-21, 22:18 ]
Jeśli zbliża ci się wymiana rozrządu to można by to zrobić już za jednym zamachem, jeśli nie to chyba tylko uszczelkę pod dekielkiem zaworów, jeśli stara będzie poniszczona jak to mawia Czesiu :mrgreen:

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 21 paź 2007, 22:21

Popieram przedmówcę, i nic więcej nie musisz robić.

Jeśli byś sam wymieniał to nie zapomnij o porządnym nasmarowaniu - napełnieniu olejem popychaczy.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 paź 2007, 22:22

ok dzieki za odpowiedź.niestety rozrzad będe wymianiał za jakieś 20000km wiec pewnie minie jakieś 8 miesięcy zanim sie za to zabiore...a jak to jest z kosztem takiej operacji chodzi mi o samą robocizne...

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 paź 2007, 22:23

Labiel ma rację. Dobre popychacze marki INA można kupić m.in. na Allegro. Na Twoim miejscu jeżeli to możliwe wyczekałbym z wymianą popychaczy do czasu wymiany paska rozrządu. W "normalnym" sklepie powinieneś wyrobić się z kupnem w kwocie 200 PLN. Cena montażu nie powinna przekroczyć 150 PLN, ale to zależy od regionu. Dobrze by było zmienić też przy okazji uszczelkę pod pokrywą i uszczelniacz na wałku rozrządu.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 paź 2007, 22:35

ok moze macie racje by odczekac wymiane popychaczy do wymiany rozrządu.a panowie czy takie stukanie popychaczy moze doprowadzić do jakiejś poważniejszej usterki??

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 paź 2007, 10:05

Hmmm 20000 km to niby sporo, ale jak masz gdzieś dobrego i taniego mechanika to może warto rozważyć kwestię wymiany popychaczy i paska już teraz. Nie miałem przypadku by na skutek zużytego popychacza uszkodziła sie głowica. Nie mniej jednak ewentualne szkody, mogą być znaczne. Jeżeli np. szklanka zablokuje się "na dole" na skutek rożnych dziwnych oporów to wciśnięty zawór może poniszczyć tłok i głowicę.
Rozważania mocno teoretyczne, ale wychodząc z założenia, że to co możliwe zawsze się kiedyś zdarzy trzeba wziąć to pod rozawgę.
Moim zdaniem nie ma co gdybać tylko zmieniać. Przeciez nie chodzi o to byś jeździł cały czas w stresie i słuchał klawiatury.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 22 paź 2007, 12:19

hudy, A sprawdziłeś czy przyczyną stukania popychaczy nie jest zły filtr oleju?? Czesto tak sie zdarza że za ktoś założy filtr oleju bez zaworu ciśnieniowego i w układzie nie czym ciśnienie wtedy zaczynja stukać popychacze... Jesli jesteś pewien że to nie jest spowodowane filtrem oleju czy niskim stanem oleju to wymien wszystkie szklanki na raz. Nie warto sie bawić pojedynczno, tak jak to mówią koledzy.

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Re: {b4 1.9 tdi] wymina popychaczy

Post autor: jas73 » 22 paź 2007, 15:29

hudy pisze:witam.panowie mam do wymiany jeden z popychaczy bo starsznie stuka....
czesc,

podlacze sie do tematu.

czy to stukanie jest caly czas w czasie jazdy? niezalezne od obrotow, temp silnika itp itd ...

ja juz dwa razy slyszlame niepokojace, metaliczne stukanie. z tym ze u mnie to jest tylko rano, po mroznej nocy, zaraz po odpaleniu i ewidentnie dzieje sie tak z powodu zewnetrznej temperatury. kiedy silnik sie rozgrzeje po przejechaniu paru km stukot znika.

czy jesli to nie szklanki to moze byc wtryskiwacz? moge jakos vagiem sprawdzic co stuka?

pzdr
jas

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 22 paź 2007, 16:12

Mi kiedys takie metaliczne stukanie na zimno zapewniala uszkodzona/zuzyta pompa wodna, po wymianie jak reka odjal :)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 22 paź 2007, 17:29

radi88 pisze:Mi kiedys takie metaliczne stukanie na zimno zapewniala uszkodzona/zuzyta pompa wodna, po wymianie jak reka odjal :)
heh ale w głowę zachodziłeś pewnie jakiś czas :-/

jas73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 12 mar 2007, 13:38
Imię: Jacek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: jas73 » 22 paź 2007, 18:06

radi88 pisze:Mi kiedys takie metaliczne stukanie na zimno zapewniala uszkodzona/zuzyta pompa wodna, po wymianie jak reka odjal :)
pompa wody (SKF) ma niecale 2 miesiace ... to raczej nie to

pzdr
jas

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 22 paź 2007, 18:15

@minon1, powiem Ci, ze bylem dosc zdziwionty diagnoza u mechanika grunt ze pomoglo :shock:

@jas73, mowie o ewentualnej przyczynie stukow w moim przypadku to bylo to.

Daj znac co to bylo i ile Cie kosztowalo.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 paź 2007, 23:06

jas73 u mnie to stukanie najcześciej występuje jak silnik jeszcze nie jest dostatecznie nagrzny ,gdy jestem przed wymianą oleju oraz jak jeżdże na wolnych obrotach.gdy jeżdże troche ostrzej to wtedy stukanie popychaczy znika i silnik fajnie równo pracuje bez zadnego stukania.czesto tez przestaje stukać jak dodam kilkarazy gazu i wtedy wszystko sie wycisza.troche duzo mam do wymiany rozrządu wiec nie wiem czy wymienie go juz teraz ale nad tymi popychaczami powarznie mysle...

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 22 paź 2007, 23:24

Jeden popychacz to nie powód do paniki. Poczekaj aż przynajmnie trzy będą pukać przez cały czas. Wtedy można wymieniać. Jak napisał czarekj - teoretycznie nic się nie stanie,a praktycznie to 1%, że coś się uszkodzi. Czyli mozna olać temat dopóki silnik nie będzie chodził jak sieczkarnia.
Dobrym rozwiązaniem jest wymiana oleju na mineralny- nie ma co się pieścić z tymi starymi silnikami. To że popychacze wymiękają świadczy o przebiegu silnika ponad 250.000 km, więc syntetyk można sobie darować i zostawić go dla pięcio letnich samochodów.
Co do rozrządu to też lepiej nie szaleć.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl