Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] silnik abt z 80 b4 do 80 b3

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 20 wrz 2012, 20:14

mnie to już serce boli jak mój silnik na 6 tysi wchodzi :D

[ Dodano: 2012-09-20, 20:15 ]
Widać, ze to auto z 3 złożone :D

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 20 wrz 2012, 20:15

schack pisze:mnie to już serce boli jak mój silnik na 6 tysi wchodzi :D
Mój częściej widzi 6 tysi niż 2, i jakoś ma się dobrze, dlatego mówię, że katowanie silnika można interpretować rożnie ;-)

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 20 wrz 2012, 20:16

sagem pisze:schack, każdy silnik z A80 tak samo odporny na katowanie.. do czasu aż tłok nie wyjdzie bokiem.

Swoja drogą co znaczy katowanie?

Ręczny, pierwszy bieg i palenie lacza? :D
Palenie lacza abt, hehe niezły żart.
Ale wiesz, ja rzadko kiedy przekraczam 3000obr, ale jak już pociągnę na 2 biegu do końca to odcina mi przy 110km/h :P Dla mnie to już jest katowanie.
Mam też kolegę który wsiadając do samochodu musi posłuchać dźwięku odcięcia, nie ważne czy silnik zimny czy ciepły. Dla niego to nie jest katowanie :P Także to pojęcie względne

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 20 wrz 2012, 20:18

Ja to raczej eko do 3 tysi ale jak mnie najdzie to do tych 5 przeciągnę, do odcięcia nigdy.... LPG :D

[ Dodano: 2012-09-20, 20:19 ]
ja to zachodzę w podziw tego ABT... od 38 s. To od nas z forum kierowca.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 20 wrz 2012, 20:20

No ABT wiecej niż 5 tysi nie ma co ciągnąć, no może 5.5, potem ani nie przyspiesza ani dźwięku nie wydaje.

Nie no same duże obroty pod obciążeniem silnikowi nic nie robią, pod warunkiem że ma stan i odpowiednią temp. oleju.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 20 wrz 2012, 20:22

U mnie muszę posprawdzać świece, przewody itp. ale jak ja na te świece patrzę to nawet nie widzę czy jest w dobrym czy złym stanie :D

mariuszj0808
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 28 gru 2011, 12:42

Post autor: mariuszj0808 » 21 wrz 2012, 02:21

panowie zanabyłem za grosze b4 abt , silnik wygląda ok ,skrzynia ok, chyba przegub do wymiany ,klima niby jest ale nie działa , no i trochę elektryki a to prędkościomierz skacze potem przestaje działać , szyby raz działają raz nie , wentylator dmuchawy dostaje zwisa ,no i wskażnik paliwa i temperatury leży , chyba wina zegarów i tu mam pytanie czy b4 abt miało licznik z obrotomierzem czy z wielkim zegarkiem analogowym , bo mam z zegarkiem ale jakoś nie wierzę ,że to zegary z abt,
o resztę będę pytał w odpowiednich działach

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 21 wrz 2012, 09:13

Do ABT wkładali właśnie zegary niestety i trzeba sobie obrotek zakładać samemu (kwestia przylutowania 4 pinów lub założenie deski od zegarów już z tymi pinami). Ale skoro leży i czujnik temperatury i wskaźnik paliwa to może faktycznie zegary jebnięte albo co gorsze wiązka jakaś przepalona (u mnie doprowadzenie takie spalonej wiązki do stanu kosztowało 150 zł), w tej sytuacji jeśli to okażą się zegary to może warto było by po prostu założyć nowe od jakiejś 4 cylindrówki z obrotkiem już i z głowy. powodzenia ;]

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 wrz 2012, 10:32

Jeśli masz licznik firmy VDO to winą niedziałających wskaźników temperatury i paliwa może być stabilizator napięcie w licznikach: https://audi80.pl/b4-80-all-regulato ... vt3534.htm Dobrze też przeczyścić oczka na których są przekręcone te wskaźniki do płyty liczników.

Ale w twoim przypadku chyba lepiej byłoby już kupić sprawne liczniki w obrotomierzem. Najlepiej znaleźć takie z silnika ABK (2.0 115KM) i sprawdzić czy żarówki podświetlające kontrolki są założone w tych samych miejscach. Ewentualne braki uzupełnić (różnice w wyposażeniu auta dawcy i twojego).

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 21 wrz 2012, 10:34

Zawsze może przełożyć tą część z kontrolkami od siebie do nowej tablicy zegarów, tak?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 wrz 2012, 10:44

schack, tą górną część (kontrolki układu hamulcowego oraz chłodzenia i ciśnienie oleju) można przełożyć. Ale ta część jest zazwyczaj taka sama bo najpopularniejszy jest tu mini-check (w skrócie MC). Jeśli w nowych liczkach jest niesprawny albo ma się inny system niż u siebie (znaczy auto check albo nawet board computer to trzeba przełożyć).

Mi chodziło o dolne kontrolki, bo jeśli się kupi liczniki z auta bez ABSu albo bez poduszki (kontrolka poduszki jest na kablu) a u siebie ma się te rzeczy to trzeba włożyć żarówki w odpowiednie miejsca, aby kontrolki od tych systemów działały.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2012, 11:20 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 21 wrz 2012, 10:50

czaję, też chciałem się dowiedzieć :D

mariuszj0808
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 28 gru 2011, 12:42

Post autor: mariuszj0808 » 21 wrz 2012, 14:42

podgrzałem luty działa wskażnik od paliwa , chodzi zegar , licznik nadal wariuje , temperatura nie wstaje , zmostkowałem 2 piny w kostce przy czujniku i nadal nic ,najbardziej martwi mnie ten wskażnik od temperatury bo strach jeżdzić

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 21 wrz 2012, 15:02

Ja jeździłem bez wskaźnika dobre półtora tygodnia bo z duo tak zakładaliśmy obrotek, że coś spaliliśmy xd wiadomo jak to jest jak się gada i wszystko na szybko robi :D

mariuszj0808
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 28 gru 2011, 12:42

Post autor: mariuszj0808 » 22 wrz 2012, 20:24

licznik sam w sobie był ok , prędkościomierz nie działał bo kostka na czujniku koło skrzyni nie łączyła , wymieniłem czujnik temp 3 piny i wskażnik ruszył ale dochodzi do około 70 i załanczają się wiatraki chłodnicy , pada podejrzenie ,że czujnik w chłodnicy jest uwalony , razem z nim termostat bo za wcześnie puszcza , lub czujnik który wymieniłem , żle pokazuje ale to raczej chyba nie bo węże nie są aż takie gorące ,
zostało mi jeszcze sprawdzić , co się dzieje z włącznikiem nawiewu bo raz działa dobrze a raz wcale

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl