[B3/B4] silnik abt z 80 b4 do 80 b3
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Palenie lacza abt, hehe niezły żart.sagem pisze:schack, każdy silnik z A80 tak samo odporny na katowanie.. do czasu aż tłok nie wyjdzie bokiem.
Swoja drogą co znaczy katowanie?
Ręczny, pierwszy bieg i palenie lacza?
Ale wiesz, ja rzadko kiedy przekraczam 3000obr, ale jak już pociągnę na 2 biegu do końca to odcina mi przy 110km/h Dla mnie to już jest katowanie.
Mam też kolegę który wsiadając do samochodu musi posłuchać dźwięku odcięcia, nie ważne czy silnik zimny czy ciepły. Dla niego to nie jest katowanie Także to pojęcie względne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 28 gru 2011, 12:42
panowie zanabyłem za grosze b4 abt , silnik wygląda ok ,skrzynia ok, chyba przegub do wymiany ,klima niby jest ale nie działa , no i trochę elektryki a to prędkościomierz skacze potem przestaje działać , szyby raz działają raz nie , wentylator dmuchawy dostaje zwisa ,no i wskażnik paliwa i temperatury leży , chyba wina zegarów i tu mam pytanie czy b4 abt miało licznik z obrotomierzem czy z wielkim zegarkiem analogowym , bo mam z zegarkiem ale jakoś nie wierzę ,że to zegary z abt,
o resztę będę pytał w odpowiednich działach
o resztę będę pytał w odpowiednich działach
Do ABT wkładali właśnie zegary niestety i trzeba sobie obrotek zakładać samemu (kwestia przylutowania 4 pinów lub założenie deski od zegarów już z tymi pinami). Ale skoro leży i czujnik temperatury i wskaźnik paliwa to może faktycznie zegary jebnięte albo co gorsze wiązka jakaś przepalona (u mnie doprowadzenie takie spalonej wiązki do stanu kosztowało 150 zł), w tej sytuacji jeśli to okażą się zegary to może warto było by po prostu założyć nowe od jakiejś 4 cylindrówki z obrotkiem już i z głowy. powodzenia ;]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli masz licznik firmy VDO to winą niedziałających wskaźników temperatury i paliwa może być stabilizator napięcie w licznikach: https://audi80.pl/b4-80-all-regulato ... vt3534.htm Dobrze też przeczyścić oczka na których są przekręcone te wskaźniki do płyty liczników.
Ale w twoim przypadku chyba lepiej byłoby już kupić sprawne liczniki w obrotomierzem. Najlepiej znaleźć takie z silnika ABK (2.0 115KM) i sprawdzić czy żarówki podświetlające kontrolki są założone w tych samych miejscach. Ewentualne braki uzupełnić (różnice w wyposażeniu auta dawcy i twojego).
Ale w twoim przypadku chyba lepiej byłoby już kupić sprawne liczniki w obrotomierzem. Najlepiej znaleźć takie z silnika ABK (2.0 115KM) i sprawdzić czy żarówki podświetlające kontrolki są założone w tych samych miejscach. Ewentualne braki uzupełnić (różnice w wyposażeniu auta dawcy i twojego).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
schack, tą górną część (kontrolki układu hamulcowego oraz chłodzenia i ciśnienie oleju) można przełożyć. Ale ta część jest zazwyczaj taka sama bo najpopularniejszy jest tu mini-check (w skrócie MC). Jeśli w nowych liczkach jest niesprawny albo ma się inny system niż u siebie (znaczy auto check albo nawet board computer to trzeba przełożyć).
Mi chodziło o dolne kontrolki, bo jeśli się kupi liczniki z auta bez ABSu albo bez poduszki (kontrolka poduszki jest na kablu) a u siebie ma się te rzeczy to trzeba włożyć żarówki w odpowiednie miejsca, aby kontrolki od tych systemów działały.
Mi chodziło o dolne kontrolki, bo jeśli się kupi liczniki z auta bez ABSu albo bez poduszki (kontrolka poduszki jest na kablu) a u siebie ma się te rzeczy to trzeba włożyć żarówki w odpowiednie miejsca, aby kontrolki od tych systemów działały.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2012, 11:20 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 28 gru 2011, 12:42
-
- Forum Audi 80
- Posty: 22
- Rejestracja: 28 gru 2011, 12:42
licznik sam w sobie był ok , prędkościomierz nie działał bo kostka na czujniku koło skrzyni nie łączyła , wymieniłem czujnik temp 3 piny i wskażnik ruszył ale dochodzi do około 70 i załanczają się wiatraki chłodnicy , pada podejrzenie ,że czujnik w chłodnicy jest uwalony , razem z nim termostat bo za wcześnie puszcza , lub czujnik który wymieniłem , żle pokazuje ale to raczej chyba nie bo węże nie są aż takie gorące ,
zostało mi jeszcze sprawdzić , co się dzieje z włącznikiem nawiewu bo raz działa dobrze a raz wcale
zostało mi jeszcze sprawdzić , co się dzieje z włącznikiem nawiewu bo raz działa dobrze a raz wcale