[80 B4 1.9td aaz] Głosna praca silnika
[80 B4 1.9td aaz] Głosna praca silnika
Witam.
Tak naprawdę nic z autkiem się nie dzieje ale słyszę że chodzi głośniej niż wcześniej co zauważyło już kilka znajomych mi osób. Chciałbym się dowiedzieć co możne być przyczyna głośniejszej pracy silnika? zastanawiam się nad wymiana szklanek i chciałbym sprawdzić klin na wale tylko nie wiem czy to coś pomoże w uciszeniu mojej bestii ;p i w sumie ciekaw jestem ile mnie szarpnie jakaś złota raczka za sprawdzenie szklanek i klinu ?
Tak naprawdę nic z autkiem się nie dzieje ale słyszę że chodzi głośniej niż wcześniej co zauważyło już kilka znajomych mi osób. Chciałbym się dowiedzieć co możne być przyczyna głośniejszej pracy silnika? zastanawiam się nad wymiana szklanek i chciałbym sprawdzić klin na wale tylko nie wiem czy to coś pomoże w uciszeniu mojej bestii ;p i w sumie ciekaw jestem ile mnie szarpnie jakaś złota raczka za sprawdzenie szklanek i klinu ?
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Jeszcze mam pytanie ponieważ jak powiedziałem mechanikowi ze ma sprawdzić klin na wale to za bardzo nie wiedział o czym mówiłem. z tego tez powodu sprawdzę to sam ale chciałbym wiedzieć po czym poznać ze ten klin jest na wymarciu. jak to sprawdzić ?? i czy klin się wymienia... idzie go kupić ?? trzeba regenerować ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zazwyczaj "gibie"się całe duże koło pasowe z tłumikiem drgań ...takie "gibanie "się na dużych obrotach ,bardzo obciąża połączenie na klin koła rozrzadu z wałem i wczesniej czy puznijej kończy się żle kto zignoruje ostrzeżenia typu :losowo nierównomierne obroty połaczone z kłopotem z odpaleniem ...ten wczesniej czy pużniej bedzie świadkiem kolizji tłoków z zaworami z tym że czasem to trwa dość długo ,szczególnie w tdi ,gdzie to połaczenie jest mocniejsze ,bo nie ma klina tylko tzw.półksiężyc ....ale w tdi ,choć raczej żadko i zwykle po nadgorliwej ingerencji ,też sie to połaczenie potrafi wysypać ...Zasada prosta <ok> nic się tam nie dzieje ,nie ruszać 8-)perdonar pisze:Jeszcze mam pytanie ponieważ jak powiedziałem mechanikowi ze ma sprawdzić klin na wale to za bardzo nie wiedział o czym mówiłem. z tego tez powodu sprawdzę to sam ale chciałbym wiedzieć po czym poznać ze ten klin jest na wymarciu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Twarda praca to też wina zbyt wczesnego kąta wtrysku ...a szklanki czasem klekoczą ,ale zazwyczaj tylko chwilę na zimnym po odpaleniuperdonar pisze:mój silnik nie ma losowej pracy na rożnych obrotach lecz jego ciągła praca jest minimalnie falująca. jak się dobrze wsłuchać to delikatnie obroty falują. no i wydaje mi się ze głośno chodzi wiec myślę ze trzeba sprawdzić ten klin i wymienić szklanki tak jak podpowiadają koledzy wyżej.
Faktem jest że AAZ to niestety nienajlepszy silnik w B4. Ma dość duże spalanie, mizerną moc i jeszcze problemy konstrukcyjne z klinem na wale (poniekąd przez niefortunnych mechaników którzy się za niego zabierali). Sam o mało go nie kupiłem, ale poczytałem różne fora i podjąłem decyzję że nie warto.